Saturday 1 June 2013

U.S ေရာက္ ၈၈ ေခါင္းေဆာင္ ကိုကိုႀကီးရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္ တခ်ိဳ႕


Saturday, June 1, 2013
ဦးကုိကုိႀကီး - (၈၈-မ်ဳိးဆက္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႕အစည္း) နယူးေယာက္ျမဳိ႕ တြင္ ျမန္မာ မိသားစုေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆုံတဲ့ အခမ္းအနားမွာ- ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ပဋိပကၡမ်ား အေပၚ OIC- အဖြဲ႔ က ေနျပီး ဖိအားေပးလာတာမ်ိဳး ရွိလာေနတာနဲ ့ ပါတ္သက္လို ့ ၈၈-ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ား အေနနဲ ့ ဘယ္လိုထင္ျမင္ ယူဆထားပါသလဲဆိုသည့္ ေမးျမန္းမႈအတြက္ ေျဖၾကားခ်က္ကို ျပန္လည္ 
ေဖာ္ျပ ေပးလုိက္ပါတယ္။ 


 ဓာတ္ပံု- ကုိကိုႀကီး ေဖ့စ္ဘုတ္
“ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အတိတ္သမုိင္းမွာ တစ္ခ်ဳိ႕က - ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေလးတစ္ခုက ဘယ္သူ႔ လက္ေအာက္မွ မေရာက္ခဲ့ဘူး၊ သံတမန္ေရးကြ်မ္းက်င္တယ္။ 

ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ျပင္သစ္နဲ႔အဂၤလိပ္ကုိလုိနီေတြ ၾကားထဲမွာ (Buffer) ျဖစ္အာင္လုပ္ခဲ့တာကုိ တစ္ခ်ဳိ႔က အရည္အခ်င္းတစ္ခုအျဖစ္နဲ႔ ေျပာၾကတာရွိပါတယ္။ 

ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဘုိးဘြားေတြျပန္ၿပီးေတာ့ ေလ့လာၾကည့္ရင္ လက္နက္ခ်င္းမမွ်တာလည္း သိတယ္။ တုိက္ရင္ရွဳံးမွာလည္းသိတယ္။ ဒါေပမယ့္ လြတ္လပ္ေရးကုိအဆုံးရွဳံးခံၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အမ်ဳိးသားေရး စိတ္ဓာတ္၊ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ကုိ ထိန္းသိမ္းခဲ့ပါတယ္။ 

အဲဒါဟာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံရဲ႕အင္မတန္ထူးျခားတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုပါ။ ေနာက္တစ္ခုက ဥပမာအားျဖင့္ - ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အမ်ဳိးသား၀တ္စုံကုိၾကည့္ရင္ ဒါဟာ ေယဘုယအားျဖင့္ေျပာရင္ တရုတ္အေငြ႔အသက္ပါ။ 

ဒီဟာ(လုံျခည္ ကုိျပလွ်က္) အိႏၵိယအေငြ႔အသက္ပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဘယ္လုိ (Adaptable) ျဖစ္ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ျမန္မာ့ပုံစံ တစ္ခုျဖစ္သြားေအာင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္လုိေမြးျမဴ လုိက္သလဲ။ 

အခုအခ်ိန္အထိ ယုိးဒယားသီခ်င္းေတြ၊ ကန္ေတာ့ခန္းေတြ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔လုပ္ေနတုန္းပဲ။ 

ဆုိလုိတာက ျမန္မာမွဳျပဳတာ။ အဲဒါကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၊ ျမန္မာ့အမွတ္သရုပ္အျဖစ္နဲ႔လုပ္လုိက္တ့ဲဟာ အဲဒါ အင္မတန္ ထူးျခားတယ္။ 

ဆုိေတာ့... အဲဒီဟာကုိနားလည္ထားရင္ က်န္တဲ့ဟာကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဆက္လက္လုပ္လုိ႔ရတယ္။ အခုနကေျပာတဲ့ကိစၥမွာလည္း - က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္ရခုိင္စုံစမ္းေရးေကာ္မရွင္မွာပါပါတယ္။ 

ဆုိေတာ့ ျဖစ္ေနတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြကုိ အရွိအတုိင္းပဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔နားလည္ဖုိ႔ၾကဳိးစားပါတယ္။ၾကဳိးစားေပ မယ့္ အင္မတန္ အႏၱရာယ္ႀကီးတဲ့ကိစၥတစ္ခုကုိ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေထာက္ျပပါတယ္။ 

ဒီလူမ်ဳိးျပႆနာနဲ႔ဘာသာေရးျပႆနာ ႏွစ္ခုကုိ ေရာေထြးျပီးေတာ့မခ်ဥ္းကပ္ဖုိ႔။ အဲဒါ သိပ္အႏၱာရာယ္ႀကီး တယ္။ ကြ်န္ေတာ္က(Raceand Religion ) ကုိ ဒီဟာ ႏွစ္မ်ဳိးကုိ သြားမေရာနဲ႔။ သိပ္အႏၱာရာယ္ႀကီး တယ္။ 

ေနာက္ တစ္ခုက ကြ်န္ေတာ္တုိ႔နုိင္ငံမွာရွိတဲ့ျပႆနာေတြကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဘာသာ ေက်ာ္လႊားႏုိင္တယ္ ဆုိတဲ့ ခြန္အားရွိတယ္ဆုိတဲ့ယုံၾကည္ခ်က္ကုိိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အားလုံးေမြးရမယ္။ 

အဲဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တစ္ဦးတည္း သေဘာအရပါ..ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲေျပာမယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဒီကိစၥ အေပၚမွာဘာသာေရးပုံစံနဲ႔ခ်ဥ္းကပ္တာ အားလုံး ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လုံး၀လက္မခံဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ရေအာင္ေက်ာ္လႊားမယ္။ 

ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အစီရင္ ခံစာမွာလည္းပဲ - (၁) အခ်က္ လူ႔အခြင့္အေရးရွဳေထာင့္ကေနျပီးေတာ့ ဒုကၡေရာက္ေန တဲ့သူ အားလုံးကုိ အကူညီေပးႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဦးစားေပးၾကဳိးစားမယ္။ 

အထူးသျဖင့္ မိုးမက်ခင္မွာ ( Foods & Shelter, Medication ) ..အဲဒါ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့သူေတြအတြက္ လူမ်ဳိး၊ ဘာသာမေရြး အကူညီေပးဖုိ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ၾကဳိးစားမယ္။

ဒါဟာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အစီရင္ခံစာရဲ႕ နံပါတ္-၁ဦးစားေပးအခ်က္ဘဲ။ ေနာက္က်န္တဲ ့ အပိုင္းက နိဳင္ငံသား 
ျဖစ္မွဳနဲ ့ ပါတ္သက္လို ့ က်ြန္ေတာ္တို ့ စီစစ္ရမယ္ ။ 

ဒီဟာၾကီးကေတာ့ တကယ့္ ရွည္လ်ားတဲ ့ျပႆနာၾကီးဘဲ ။ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ - Bribery၊ Corruption (အဂတိလိုက္စားမွဳေတြ)နဲ႔ ၊ ဥပေဒစုိးမုိးမွဳမရွိတာေတြရဲ႕အက်ဳိးဆက္ေတြကုိ က်ြန္ေတာ္တို ့ မ်ိဳးဆက္ အေပၚမွာ က်လာတဲ ့ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး ေတြအျဖစ္နဲ႔ ရင္ဆိုင္ၾကရပါလိမ့္မယ္ ။ 

ဒါေပမယ့္ အဲဒီဟာေတြကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔နဲ႔မဆုိင္သလုိ ေရွာင္သြားလုိ႔မရဘူး၊ ပစ္ခ်ခဲ့လုိ႔မရဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဒါကိုဆက္ျပီးေတာ့ ရႏုိင္သေလာက္ ကြ်န္ေတာ္တို ့ရွင္းမယ္။ ရွင္းတဲ ့အခါမွာ ဒါဟာအစိုးရရဲ႕တာ၀န္ပါ- ဒါဘယ္သူ ့ရဲ ့ တာ၀န္ ဆိုျပီးေတာ့ ဒီလုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔လႊဲေနလို ့မရဘူး ။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တာဟာ အေနအထုိင္ မတတ္လုိ႔ လုပ္တာ။ 

သူမ်ားကခိုင္းတဲ့ အလုပ္-သူမ်ားက ခန္ ့အပ္(စာ)လႊာနဲ႔ ခန္႔တဲ့အလုပ္မ်ဳိးက ထြက္စာတင္လုိ႔ရတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ခန္႔အပ္တဲ့ အလုပ္၊ ကိုယ့္ဟာကုိယ္ တာ၀န္သိစိတ္နဲ ့ တာ၀န္ယူတဲ့ အလုပ္က ကြ်န္ေတာ္ မႏုတ္ထြက္မခ်င္းဘယ္သူကမွ ကၽြန္ေတာ့္ကို ျဖဳတ္လို ့မရဘူး ။ 

ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အတတ္ႏုိင္ဆုံုး ဒီကိစၥကုိေက်ာ္လႊားမယ္။ 

(၁)-အခ်က္က လူ႔အခြင့္အေရးရွဳေထာင့္က၊ လူသားခ်င္းစာနာမွဳ ရွဳေထာင့္က ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ေျဖရွင္း မယ္။ ႏုိင္ငံသား အခြင့္အေရးရွဳေထာင့္က၊ဘယ္ႏုိင္ငံမွာျဖစ္ျဖစ္ ႏုိင္ငံသားဥပေဒရွိတယ္။ 

အဲဒီအရ ႏုိင္ငံသား (Conflict Citizenship )ေပါ့။.... ဘယ္သူကျဖင့္ႏုိင္ငံသား၊ ဘယ္သူ ကျဖင့္ ေယဘုယ် 
ေျပာရင္(PR Status ), ဘယ္သူကေတာ့ Illegal Immigrants ဆုိတာေတြကုိ စနစ္တက် စီစစ္ဖုိ႔၊ ပုိင္းျခားဖုိ႔လုိတယ္။ 


ေနာက္တစ္ခုက ႏုိင္ငံသားအခြင့္အေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ကိစၥ - ႏိုင္ငံသားျဖစ္ျပီးတဲ့လူတစ္ေယာက္ကုိ လူမ်ဳိးေၾကာင့္၊ ဘာသာေၾကာင့္ ခြဲျခားဆက္ဆံတာမ်ဳိး ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လုံး၀လက္မခံဘူး။ 

အဲဒီေတာ့ ႏုိင္ငံသားအခြင့္အေရးနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ (Defense ) လုပ္သြားမယ္။အထူးသျဖင့္ ဘာသာကုိးကြယ္မွဳေၾကာင့္(သုိ႔မဟုတ္)လူမ်ဳိးေရးေၾကာင့္သူ႔ကုိ ႏုိင္ငံသားအခြင့္အေရးဆုံးရွဳံးေနတယ္ဆုိရင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔(Defense) လုပ္သြားမယ္။ 

အဲဒီလုိမ်ဳိး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဘာသာ ေျဖရွင္းႏုိင္တဲ့ နည္းလမ္းေတြ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ကုိယ္တုိင္ၾကဳိးစားမယ္။ ကုိယ္တုိင္ရွာေဖြမယ္။ 

အဲဒါကုိ ျပည္ပက ေနျပီးေတာ့ ဘယ္လုိဖိအားေပးမွဳမ်ဳိးမွ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လက္မခံဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ တုိ႔ ႏုိင္ငံတကာ ရဲ႕ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မွဳကုိေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ႀကဳိဆုိပါတယ္။ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မွဳက အျပဳသေဘာနဲ႔ မွ်မွ်တတ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အေပၚမွာ ရွဳျမင္တဲ့၊ ခ်ဥ္းကပ္တဲ့ေျဖရွင္းမွဳမ်ဳိးပဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လိုခ်င္တယ္။ 

တစ္ဖက္သတ္ဖိအားေပးတာမ်ဳိးနဲ႔ပတ္သက္ရင္ေတာ့ - ကြ်န္ေတာ္ စျပီးႏုိင္ငံေရးလုပ္ကတည္းက ဘယ္သူခုိင္းလုိ႔၊ ဘယ္သူ တာ၀န္ေပးလုိ႔မွ လုပ္တာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီလုိဖိအားေပးတာမ်ဳိး၊ ကြ်န္ေတာ္ တုိ႔ ႏုိင္ငံကုိ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္တာမ်ဳိးလုပ္လာရင္ေတာ့ ၊ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔မွ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔လက္မခံဘူး။ 

အဲဒါ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲကြ်န္ေတာ္ေျပာမယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ မိတ္ေဆြႏုိင္ငံေတြအေနနဲ ့ ဥပမာ အားျဖင့္ က်ြန္ေတာ္တို ့ အာဆီယံမိသားစုထဲမွာ က်ြန္ေတာ္တို ့ One Community- One Dream-ျဖစ္ လာေတာ့မယ္ ဆုိရင္ ASEAN မိသားစု၀င္ႏုိင္ငံေတြအေနနဲ ့ သူတို ့အေတြ ့အၾကံဳေတြ၊ အာဆီယံအေနနဲ ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ကို ၀င္ကူညီမယ္ဆိုရင္ ဒါ ေဒသဆိုင္ရာအဖြဲ ့အစည္းအေနနဲ ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔လက္ခံတယ္။ 

သို ့ေသာ္ ဘာသာေရး အဖြဲ ့အစည္းအေနနဲ ့ ၀င္ေရာက္ျပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ကို ဖိအားေပးတဲ့ ကိစၥမ်ိဳး ကိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လံုး၀လက္ခံမွာ မဟုတ္ဘူး ။ 

တခုဘဲ- သူတို ့ကလဲ ကြ်န္ေတာ္တို ့ျပႆနာကို သူတုိ႔နဲ႔ မိတ္၀တ္မပ်က္ ဆက္ဆံေရး၊ သူတို ့နဲ ့ ကြ်န္ေတာ္ တို ့ အျမင္ဖလွယ္တာေတြ၊ေဆြးေႏြးတာေတြ သီးျခားအေနနဲ ့သံတမန္ေရး လမ္းေၾကာင္းကေန လုပ္ တာေတြ ရွိမယ္။ 

သုိ႔ေသာ္လည္းပဲ ကြ်န္ေတာ္တို ့ ျပႆနာဟာ ကြ်န္ေတာ္တို ့ ကိုယ္တိုင္ ေျဖရွင္းရမဲ ့ ျပႆနာ သာျဖစ္ တယ္လုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ ယုံၾကည္တယ္.. ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။

No comments:

Post a Comment