Tuesday 16 April 2013

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက်ိုုဳတိုကမ္ဆိုင္းေဒသ ျမန္မာမိသားစုႏွင့္ အေမးအေျဖ မိန္ ့ခြန္းေျပာပြဲမွ အစအဆံုး


က်ေနာ္ရိုက္ကူးခဲ့ပါတယ္.
ကိုထြန္းေ၀
16.4.2013
က်ိုုဳတိုကမ္ဆိုင္းေဒသမွာ အေမစုမိ္န့္ခြန္းထဲမွ ပညာေရး အေမး အေျဖ က႑..... အေမး .... ကိုထြန္းေ၀ ျမန္မာႏိုင္ငံဖြံ ့ျဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရးက႑ ကိုမည္သို ့ေျပာင္းလဲမည္ကိုသိရွိလိုပါတယ္ခင္မ်ာ..အေျခံပညာမွစ ၍ အဆင့္ျမင့္ပညာတိုင္ေအာင္ ကြ်မ္းက်င္ လုပ္သားကို ေလ့က်င့္ေပးရန္ သို့မဟုတ္ အစားထိုးခန္ ့အပ္ရန္ လိုအပ္ပါမည္လား၊ အေျဖ ....ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးကေတာ့ တကယ့္ကိုအားလံုးျပန္လုပ္ရမယ့္အေျခအေနပါဘဲ။က်မေစာေစာကေျပာခဲ့ပါတယ္။က်မကေတာ့အဆင့္ျမင့္ပညာ တကၠသိုလ္ပညာ ဥပေဒဆြဲေရးမွာက်မ ဦးေဆာင္ေနပါတယ္။ဒါေပမယ့္ တခ်ိ္န္တည္းမွာဘဲ ႏိုင္ငံေတာ္ပညာေရးစီမံကိန္းတစ္ခုလည္း က်မမဟုတ္တဲ့ တျခားပညာေရးကလဲေရးဆြဲေနပါတယ္။ အဲေတာ့တႏိုင္ငံလံုးအတြက္ေပါ့ေနာ္ အေျခံကေနစျပီးေတာ့ က်မတို ့ပညာေရး နဲ ့ပတ္သက္လို ့ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲစရာတြအမ်ားၾကီးရွိပါတယ္.။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲစရာတြအမ်ားၾကီးရွိတဲ့အခါမွာ ကြ်မ္းက်င္ အလုပ္သမားေတြ ဆိုတာမွန္ပါတယ္။က်မတို ့ဟာ က်မတို ့ဆ၇ာဆရာမေတြကို ျပန္ျပီးေတာ့ အဆင့္ျမင့္ေအာင္လို ့ အရည္အခ်င္း ျမွင့္ ေအာင္လို ့က်မတို ့လုပ္ရပါမယ္။ ဘာလို ့လဲဆိုေတာ့ ဆရာဆရာမေတြအဆင့္ျမင့္မွ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြအဆင့္ ျမင့္ႏိုင္မွာပါ.။ အခုက်မေျပာလို ့သာေျပာေနရတယ္ ဆရာေတြဆိုတာမရွိသေလာက္ဘဲ ။ ဆရာမေတြဘဲ။ အဲဒီဟာေလး က်မနဲနဲေလးေတာ့ေျပာခ်င္ပါတယ္.။ဒီက အမ်ိဳးသားေတြေကာ ျမန္မာႏို္င္ငံက အမ်ိဳးသားေတြေကာ ..ေက်ာင္းဆရာလုပ္ဖို ့က ဘာျဖစ္လို ့ ဒီေလာက္ေတာင္၀န္ေလးၾကတာလဲ? ဒီ လခမေကာင္းလို ့လား ဘာေၾကာင့္လဲေပါ့ေနာ္...အဲေတာ့ေက်ာင္းဆရာလုပ္ေစခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ က်မတို ့ေခတ္တံုးကဆိုရင္ ဆရာဆရာမေတြသိပ္ေလးစားတာဘဲ .. ေက်ာင္းဆရာဆရာၾကီးဆိုလို ့ရွိရင္ တခါတည္း ..ဟို ဆရာဆိုတဲ့ေ၀ါဟာရကို အင္မတန္မွေမတၱာပါတယ္ ေလးစားမႈပါတယ္.။ အဲဒီဟာ က ဆရာလို ့ေခၚလိုက္ရင္ကိုက က်မတို ့ျမန္မာေတြကလဒါေတြ ေလးစားျပီးသား ခ်စ္ခင္ျပီးသား ။ အဲဒီလိုရွိခဲ့တယ္ အခုက်ေတာ့ ဆရာဆရာမေတြကိုေလးစားခ်စ္ခင္တဲ့စိတ္ေတြက ေလ်ာ ့လာတယ္။ အဲဒီဟာလည္း လူမႈစနစ္လံုးက က်မတို ့ႏို္င္ငံကေနျပီးေတာ့ ယိုယြင္းပ်က္စီးလာတဲ့အခါက်ေတာ ့ ဆရာဆရာမေတြက ေမတၱာေစတနာအရ သင္တာမဟုတ္ဘဲနဲ ့ က်ဴရွင္က ရလို ့သင္တဲ့ပံုစံမ်ိဳးျဖစ္သြားတယ္..။ အဲလိုျဖစ္သြားတဲ့အခါက်ေတာ့ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြဟာ မိဘေတြကေကာမေလးစားေတာ့ဘူး .။ က်မတို ့ငယ္ငယ္တံုးကဆိုရင္ ေက်ာင္းသားမိဘေတြက ဒိတ္ဒိတ္ၾကဲေပါ့ ႏိုင္ငံေက်ာင္းသား ၀န္ထမ္းဆိုလည္းျဖစ္ႏိုင္တယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ၾကီးေတြသူေဌးၾကီးေတြ ဘယ္လိုဘဲျဖစ္ျဖစ္ လူ ့မလိုင္အသိုင္းအ၀ိုင္းက သူတို ့သားသမီးေတြရဲ ့ ဆရာဆရာမေတြက အင္မတန္မွေလးစားတယ္။ ဆရာဆရာမေတြကလည္း သူတို ့ကိုသူတို ့ကိုသိမ္ငယ္တဲ့ စိတ္မရွိဘူး။ ဘာၾကီးဘဲျဖစ္ေနျဖစ္ေန သူတို ့ရဲ ့ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားကိုိ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားအေနနဲ ့ဘဲဆက္ဆံတယ္။ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားမွ လိုအပ္ခ်က္ေတြအားနည္းခ်က္ေတြရွိေနရင္လဲ ေျပာဖို ့ရာ၀န္မေလးဘူး ေျပာရဲဆိုရဲတယ္.ေျပာႏိုင္တယ္.။ ဒၤီမိဘေတြက ေလးေလးစားစားနဲ ့ ရိုရိုက်ိဳးက်ိဳးနဲ ့လက္ခံတယ္.။ ဘာျဖစ္လို ့လဲဆိုလို ့ရွိရင္ ဒီဆရာဆ၇ာမေတြထားတဲ့ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြထားတဲ့ ေမတၱာေစတနာ ကိုဘယ္သူကမွေမးခြန္းထုတ္စရာမရွိလို ့။ က်မတိို ့ ငယ္ငယ္တံုးကဆိုလို ့ရွိရင္ အတန္းထဲမွာေပါ့ေနာ္ စာဘက္မွာညံ့ တဲ့ ဒီကေလးေတြကို ဆရာဆရာမေတြက မုန္ ့စားခ်ိန္မွာ အတင္းေခၚျပီးေတာ့သင္တယ္.။အပိုသင္ေပးတာေပါ့ေနာ္ ဘာပိုက္ဆံမွလည္း ရတာမဟုတ္ဘူး.။ ဒီကေလးေတြကေတာင္မသြားခ်င္ဘူး ဘာျဖစ္လို ့လဲဆိုေတာ့ မုန ္ ့စားခ်ိန္မွာ ေစာ့ခ်င္တာေပါ့.ဘယ္ႏွဲ ့ အပိုစာသင္တာမလုပ္ခ်င္ဘူး.။ ဆရာဆရာမေတြက လုပ္ခိုင္းတယ္ ။တခါတခါေက်ာင္းျပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ အပိုသင္ယူရမယ့္ အခ်ိန္မွာ ေခၚျပီးေတာ့လုပ္ခိုင္းတယ္။ တခ်ိဳ ့ေက်ာင္းဆရာၾကီးေတြ ဆရာမၾကီးေတြ ဆိုရင္အိမ္ကိုေတာင္မွလာခိုင္းတယ္ ေက်ာင္းျပီးတဲ့အခ်ိန္မွာေပါ့ လာျပီးေတာ့ သင္ရမယ္ေပါ့ေနာ္။ လာျပီးသင္တာ သူတို ့ေစတနာေၾကာင့္ သူတို ့ ရဲ ့ဂုဏ္သိကၡာမွာ သူတို ့ရဲ ့တိုးတက္မႈနဲ ့ဆိုင္တယ္ဆိုျပီးေတာ့ခံယူထားလို ့။ ဒီလိုစိတ္ေတြျပန္ျပီးေတာ့ လုပ္ဖို ့ဆိုတာ က်မတို ့ရဲ ့ဆရာ ဆရာမေတြကို ျပန္ျပီးေတာ့ ျပဳစုပ်္ိဳးေထာင္ေပးရမယ္.။ စနစ္တစ္ခုလံုးကို ဒါေၾကာင့္က်မ ေစာေစာကေျပာေတာေပါ့ အင္မတန္မွခက္ခဲတဲ့အခိ္်န္ကိုေရာက္ေနတယ္။ က်မတို ့မွာ အခြင့္အေရးေတြမ်ားသေလာက္ မွားႏိုင္ေခ်လည္းမ်ားတယ္။ အခြင့္အေရးေတြမ်ားသေလာက္ ဒီအခြင့္အေရးေတြကိုလည္း မယူမိမွာ စိုးရိမ္ရတယ္။ အားလံုးကိုက်မတို ့ျပန္ျပင္ရမွာဘဲ။ အဲေတာ့ ပညာေရးနဲ့ပတ္သက္တဲ့ဥပေဒကိုလည္းထိမ္းသြားမယ္။ ဒါေပမယ့္ ဥပေဒလုပ္ရံုနဲ့မရဘူး ။ ဥပေဒေတြကိုထိေရာက္မႈ ရွိေအာင္လုပ္ရမယ္။ေနာက္ျပီးေတာ့လည္း က်မတို ့ေငြေရးေၾကးေရးအရလည္း အင္မတန္မွအကူအညီလိုပါတယ္။ အဲေတာ့ပညာေရးနဲ့ဆိုင္တဲ့ ပုဂၢိ ဳလ္ ရွိတယ္ဆိုရင္လည္း ဘယ္လိုနည္းနဲ ့ကူညီႏိုင္မလဲ စံုစမ္းၾကပါေလ့လာၾကပါ ။ က်မတို ့ရဲ ့ပညာေရး ကြန္ယက္ဆိုတာလည္းရွိပါတယ္။ ပညာေရးကြန္ယက္ဆိုတာ အေျခံပညာနဲ ့ဆိုင္ပါတယ္။ က်မတို ့ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မြမ္မံေရး အဆင့္ျမင့္ မြမ္းမံေရး စီမံကိန္းလည္းရွိပါတယ္။ အဲေတာ့ ကိုယ္ကူညီခ်င္တဲ့ဘက္ကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ကူ ညီၾကပါလို ့က်မအေနနဲ ့ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။ လက္ခုပ္သံမ်ား ။ က်ိဳတိုတြင္ က်ေနာ္ေမးခဲ့သာေမးခြန္းႏွင့္ အေျဖကို ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ ကိုထြန္းေ၀ 15.4.2013 က်ိဳတို ကြမ္ဆိုင္းေဒသ

No comments:

Post a Comment