Monday, 17 December 2012

လက္ပံေတာင္းေတာင္ေၾကးနီစီမံကိန္း ျပႆနာ စံုစမ္းေရးစစ္ေဆးေရးေကာ္မရွင္ လုပ္ေဆာင္ရမည္႕ တာဝန္မ်ား(၂)



ျမန္မာႏိုင္ငံသည္  ဖံြ႕ျဖိဳးတိုး တက္ဆဲႏိုင္ငံမ်ားထဲတြင္ ေနာက္ဆံုး တန္းမွ တန္းစီေနရေသာ ႏိုင္ငံတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ကမၻာႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ (ယခုမွ ဂူတြင္းမွထြက္လာသည့္ေက်ာက္ ေခတ္လူသားကဲ့သို႔) နည္းပညာဖံြ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈမ်ားစြာ ေနာက္က်ေနခဲ့ ေသာႏိုင္ငံတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ ေသာ ႏိုင္ငံတစ္ခုအတြက္ ၿပိဳလဲေန ေသာ စီးပြားေရးကို အျမန္ဆံုးျပန္ လည္ထူေထာင္ႏိုင္ရန္မွာ ႏိုင္ငံ၏ သယံ ဇာတမ်ားကို ထုတ္ယူေရာင္းခ်ျခင္း ျဖင့္သာ  ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါ သည္။ ဤအခ်က္ကို စာေရးသူအေန ျဖင့္ မည္သည့္အခါကမွ် အျငင္းမပြား ခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ထိုသယံဇာတထုပ္ ယူေရာင္းခ်၍ မိမိတို႔၏ျပႆနာထုတ္ ကို လတ္တေလာ ေျဖ႐ွင္းခဲ့ျခင္း သည္ ေနာက္လာေနာက္သား သား စဥ္ေျမးဆက္မ်ားအတြက္  ျပႆနာ မ်ားခ်န္ထားခဲ့ရာ မေရာက္ေစလိုပါ။ မိမိတို႔လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ လုပ္ေဆာင္ ခ်က္မ်ား၏ အျပစ္အနာမ်ားသည္ ေနာက္လာမည့္ မ်ဳိးဆက္မ်ားအတြက္ 'က်ိန္စာဆိုးမ်ား'အျဖစ္မက်န္ခဲ့ေစလိုပါ။

          ယခုအခါေၾကးစင္ေတာင္ စပါယ္ ေတာင္စသည့္ (ပထဝီဝင္တြင္ သင္ ၾကားခဲ့ရေသာ) ေတာင္မ်ားေျမပံုေပၚမွ ကြယ္ေပ်ာက္သြားခဲ့ၿပီျဖစ္ပါသည္။ ဆက္လက္လုပ္ကိုင္မည္ဆိုပါက လက္ ပံေတာင္းေတာင္သည္လည္း ေျမပံု ေပၚမွေပ်ာက္ကြယ္သြားပါေတာ့မည္။ 'ေတာင္မ်ားကြယ္ေပ်ာက္လွ်င္ ေလ စီးေၾကာင္းႏွင့္ ေလတိုက္ႏႈန္း အ ေျပာင္းအလဲျဖစ္မည္' ဆိုသည္မွာ အနည္းငယ္မွ်ပင္ ပညာသင္ဖူး၊ ၾကား ဖူး၊ ဖတ္မွတ္ဖူးသူတိုင္း သိႏိုင္ၾက ေသာအခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ေတာင္ႏွင့္ ေတာမ႐ွိလွ်င္၊ ေလစီးေၾကာင္းႏွင့္ ေလတိုက္ႏႈန္းမ်ားေျပာင္းလ်က္ မိုး ေလဝသ ေျပာင္းလဲမည္ဟူသည္မွာ လည္း မည္သူမွ် ျငင္း၍မရပါ။မိုး ေလဝသ  ေျပာင္းလဲျခင္းဟူသည္မွာ တစ္ႏွစ္-ႏွစ္ႏွစ္မွသည္  ဆယ္စုႏွစ္ တစ္စုအတြင္း သိသာခ်င္မွ သိသာ လိမ့္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆယ္စုႏွစ္ ေပါင္းမ်ားစြာအၾကာတြင္မူ ျခားျခား နားနား သိသာလာပါလိမ့္မည္။ ထို ေသာအခါ အျပစ္မဲ့ေနာင္လာေနာက္ သားတို႔သည္ ၄င္းတို႔၏ ဘိုးေဘးမ်ား ျဖစ္လာၾကမည့္ ယခုကြၽႏ္ုပ္တို႔၏ အ ေမြဆိုးျဖစ္ေသာ ျပႆနာဝန္ထုပ္ကို ရင္စည္းခံၾကရေပေတာ့မည္။ (သူတို႔ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ၾကပါေစဟု ႀကိဳတင္ ဆု ေတာင္းထားသင့္လွေပသည္)။
၂(ဂ)    ေၾကးနီစီမံကိန္းေဆာင္ရြ က္ျခင္း ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္၊ (ျပည္သူ လူထုႏွင့္ အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္ မ်ား)အတြက္ အက်ဳိးရိွ/မရိွ၊
          ႏိုင္ငံေတာ္က စီမံကိန္းတစ္ခုကို ေဆာင္ရြက္သည္ဆိုရာတြင္ အဓိကမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ (ျပည္သူမ်ား)အက်ဳိးရွိရန္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ လတ္တ ေလာ အက်ဳိရွိရန္ လုပ္ေဆာင္ျခင္း သည္ အနာဂတ္အတြက္ ႀကီးမား ေသာျပႆနာမ်ား  မက်န္ခဲ့ေစရန္ လည္း အထူးဂ႐ုျပဳေဆာင္ရြက္ရန္ လို ပါသည္။ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ သည့္အတိုင္း စာေရးသူတို႔ ဘိုးေဘး မိဘမ်ားက လတ္တေလာ စားဝတ္ ေနေရးေျပလည္ေစရန္ 'အိမ္တိုင္ခြၽတ္' ေရာင္းခဲ့၍ ေနာင္လာမည့္ သားေျမး မ်ား လမ္းေဘးအိပ္ရသည့္ဘဝ မေရာက္ ေစလိုပါ။ ဤအခ်က္ကိုေတာ့ ျမဲၿမံစြာ ႏွလံုးသြင္းၾကရပါမည္။
          ဤေနရာတြင္ စာေရးသူ အျမဲ ေမးခဲ့၊ ေမးေနဆဲ၊ ေမးေနဦးမည္ျဖစ္ သည့္ ေမးခြန္းကိုေမးရပါမည္။ ဤ ေၾကးနီစီမံကိန္းေၾကာင့္  ႏိုင္ငံေတာ္ သည္မည္မွ်အက်ဳိးေက်းဇူး ခံစားရပါ သနည္း။ ယခု အက်ဳိးတူလုပ္ေဆာင္ ေသာစီမံကိန္းတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ေၾကး စင္ေတာင္၊ စံပယ္ေတာင္၊ လက္ပံ ေတာင္းေတာင္ စသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ သယံဇာတမ်ားကို ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈအ ျဖစ္ပါဝင္ေၾကာင္း (စံုစမ္းစိစစ္စရာ မလိုဘဲ) သိ႐ွိရပါသည္။ ထိုရင္းႏွီး ျမဳပ္ႏွံမႈတြင္ ဝမ္ေပါင္ကုမၸဏီက မည္ မွ်ထည့္ဝင္ပါသနည္း၊ ဦးပိုင္ကုမၸဏီ က မည္မွ်ထည့္ဝင္ပါသနည္း။ ဤ သည္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းသိလိုပါ သည္။ ထို႔အျပင္ ေၾကးနီထုတ္လုပ္ မႈတန္ဖိုး၏ မည္သည့္ရာခိုင္ႏႈန္းကို ႏိုင္ငံေတာ္ကရရွိပါသနည္း၊ ဦးပိုင္ ကုမၸဏီက မည္မွ်ရရွိပါသနည္း၊ ဝမ္ ေပါင္ကုမၸဏီက မည္မွ်ရရွိပါသနည္း။ ႏိုင္ငံေတာ္က ရရွိရမည့္ အက်ဳိးခံစား ခြင့္ရာခုိင္ႏႈန္းကို မည္သည့္နည္းလမ္း ျဖင့္ေပးေခ်ပါသနည္း၊ မည္သို႔ေပးေခ် ပါသနည္း၊ (လူအမ်ား နားလည္ေစ မည့္ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ေရးသားရ လွ်င္၊ ေငြသားေငြစာရင္းျဖင့္ ေပးေခ် သည္လား၊ ကုန္ပစၥည္းျဖင့္ ဖလွယ္၍ ေပးေခ်သည္လား၊ ကုန္ပစၥည္းျဖင့္ ဖ လွယ္ေပးေခ်သည္ဆိုလွ်င္ မည္သည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ေပးေခ်ပါသနည္း၊ လူသံုးကုန္ပစၥည္းမ်ားေလာ၊  စား ေသာက္ကုန္ပစၥည္းမ်ားေလာ၊  စစ္ လက္နက္ပစၥည္းမ်ားေလာ)။ ဤအ ခ်က္တို႔ကို ထိမ္ခ်န္ထား၍မရေတာ့ ပါ။ လွ်ဳိ႕ဝွက္ထား၍မရေတာ့ပါ။ ပြင့္ လင္းျမင္သာစြာခ်ျပၾကရပါမည္။ သို႔ မွသာ ဤေၾကးနီစီမံကိန္းသည္ ႏိုင္ငံ ေတာ္(ျပည္သူတို႔)အတြက္ အမွန္တ ကယ္အက်ဳိးရွိ /မရွိ ဟူသည့္အခ်က္ ကို စံုစမ္းစစ္ေဆးေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ပါလိမ့္ မည္။ သို႔မွသာ အနာဂတ္မ်ဳိးဆက္ မ်ားအတြက္ အမွန္တကယ္ အက်ဳိး ရွိ မရွိကို သိႏိုင္ပါလိမ့္မည္။
          7 day news Journal တြင္ သ တင္းေဖာ္ျပခ်က္အရ ဤစီမံကိန္းကို ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးပိုင္လီမိတက္ႏွင့္ ျမန္မာဝမ္ေပါင္ကုမၸဏီတုိ႔ အက်ဳိးတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ ႏွံမႈအေမရိကန္ေဒၚလာ ၉၉၉ သန္း ရွိသည္။ အက်ဳိးအျမတ္ခြဲေဝမႈအေန ျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္မွ ၁၆ ဒသမ ၈ ရာ ခုိင္ႏႈန္း၊ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဦးပိုင္မွ ၁၃ ဒသမ ၈ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ဝမ္ေပါင္ကုမၸဏီ မွ ၁၃ ဒ သမ ၃၃ ရာခုိင္ႏႈန္း ရရွိမည္ ျဖစ္ၿပီး ထုတ္လုပ္မႈစရိတ္က ၅၆ ရာ ခုိင္ႏႈန္း႐ွိသည္ဟူေသာ သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚလာပါသည္။ (ထုတ္လုပ္မႈ တန္ဖိုး၏ ထက္ဝက္ေက်ာ္မွ်ျဖစ္ေန ေသာ ထုတ္လုပ္မႈစရိတ္ကို ပညာ႐ွင္ မ်ား တြက္ခ်က္ေဖာ္ထုတ္ၾကေစလိုပါ သည္)။ ဤသတင္းအရဆိုပါလွ်င္ ေတာင္ႀကီး(၃)လံုးကို အေပ်ာက္ကြယ္ ခံ၍ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ အပ်က္ အစီးခံကာ၊ ျပည္သူအမ်ားဒုကၡေရာက္ ေစၿပီး အစိုးရႏွင့္ျပည္သူအၾကား ပဋိ ပကၡေပါင္းစံုကိုသယ္ေဆာင္လာသည့္ မဟာစီမံကိန္းႀကီးတစ္ခုမွ ႏိုင္ငံေတာ္ ရရွိေသာ အက်ဳိးအျမတ္မွာ ၁၆.၈% ဟူသည္ကိုေတာ့ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ စဥ္းစားသံုးသပ္ရန္လိုေနပါၿပီဟု တင္ ျပလိုပါသည္။
          ျမန္မာျပည္တြင္ ဦးပိုင္ကုမၸဏီ ကဲ့သို႔ေသာ အစိုးရႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားသာ ႏိုင္ငံေတာ္စီး ပြားေရးစီမံကိန္းႀကီးမ်ားကို လုပ္ကိုင္ ခြင့္ရရွိေနၾကသည္မွာလည္း ျပည္သူ တို႔အျမင္တြင္ မ်က္ေစ့စပ္လွပါသည္။ ဦးပိုင္ကုမၸဏီသည္ နဝတေခတ္တြင္ ထူေထာင္ခဲ့ေသာ အၿငိမ္းစား/ လက္ရွိ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ဆဲ) တပ္မေတာ္ သားအရာရွိႀကီးမ်ား၏ ကုမၸဏီျဖစ္ ေၾကာင္း  အားလံုး သိၾကပါသည္။
၂(ဃ)  နိုင္ငံဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးနွင့္ဥပေဒစိုးမိုးေရးဆိုင္ရာအႀကံျပဳခ်က္မ်ား၊

          ဤအခ်က္ကိုေဆြးေႏြးရာတြင္ ႏိုင္ငံဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးဆိုင္ရာ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားကို ေဆြးေႏြးရန္မွာ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္မွ်ျဖင့္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။(သီးသန္႔ေရးရန္႐ွိပါသည္) ဥပေဒစိုးမိုးေရး ဆိုင္ရာ အႀကံျပဳခ်က္မ်ား ဟူေသာအပိုင္းကိုသာ ေဆြးေႏြးလိုပါသည္။
          တရားဥပဒစိုးမိုးေရးဟူသည္မွာ စာ႐ြက္ေပၚတြင္ေရးထား႐ံုမွ်ျဖင့္မရစေကာင္းပါ ။ မဂၤလသုတ္တရားေတာ္သည္ ႐ြတ္ဆိုေနရန္ မဟုတ္ပါ ၊ က်င့္သံုးရန္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ပင္ တရားဥပေဒစိုးမိုးရန္အတြက္ လူတိုင္းလူတိုင္းက တရားဥပေဒကို လိုက္နာက်င့္သံုးရပါ သည္။ တရားဥပေဒအထက္တြင္မည္သူမွ်မ႐ွိသကဲ့သို႔ တရားဥပေဒ၏ လက္လွမ္းမမီသည့္သူမ်ား လည္း မ႐ွိရပါ။တရားဥပေဒကိုခ်ိဳးေဖာက္ပါက မည္သူမဆို ဥပေဒအရအေရးယူျခင္းခံရမည္ ျဖစ္ပါသည္ ။ တရားဥပေဒကိုနားမလည္၍ ခ်ိဳးေဖာက္မိပါသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ဥပေဒက ခြင့္လႊတ္၍မရဟုလည္း နားလည္ထားပါသည္ ။ သို႔ရာတြင္ တရားဥပေဒကိုနားမလည္၍ ခ်ိဳးေဖာက္သူမ်ားႏွင့္ တရားဥပေဒ ကိုနားလည္လွ်က္ခ်ိဳးေဖာက္သူ မည္သူတြင္ ပိုမိုအျပစ္ႀကီး ပါသနည္း ။ သာမန္လူတစ္ေယာက္ လူသတ္မႈက်ဴးလြန္သည္ႏွင့္ တရားသူႀကီး တစ္ေယာက္၊ ျပည္သူ႔ရဲတစ္ေယာက္ လူသတ္မႈက်ဴးလြန္ရာတြင္ မည္သူကပို၍ အျပစ္႐ွိပါသနည္း။ တရားဥပေဒကို ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေ႐ွာက္ရမည့္သူမ်ားတြင္ “က်င့္ဝတ္”အရ ပို၍ပင္အျပစ္ႀကီး သည္မဟုတ္ပါေလာ ။
          လက္ပံေတာင္းေတာင္စီမံကိန္းကို ဆန္႔က်င္သပိတ္ေမွာက္ေနၾကသူတို႔အား ထိုင္း ႏိုင္ငံ မွ သုဝဏၰဘူမိေလဆိပ္ကို ပိတ္ဆို႔ဆႏၵျပေနခဲ့ၾကေသာ ဆႏၵျပသူမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္၍ မရပါ။ ခရီးသည္ သိန္းႏွင့္ခ်ီ၍ သြားလာေနေသာေလဆိပ္ကို ပိတ္ဆို႔ဆႏၵျပျခင္းကဲ့သို႔ အမ်ား သူငါကိုထိခိုက္နစ္နာေစေသာကိစၥမဟုတ္ပါ ။ စီးပြားေရးကုမၸဏီမ်ားကုိ ေအးခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပ ေန ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အမ်ားျပည္သူ၏ အက်ိဳးစီးပြားကိုထိခိုက္နစ္နာေစသည္မဟုတ္ပါ ၊ သူတို႔၏ ေနထိုင္မႈ ၊အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမႈႏွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္နစ္နာမႈမ်ား အတြက္ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ေနျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ေသာအေျခအေနကို အစိုးရ၏ ကိုင္တြယ္ေျဖ႐ွင္း ႏွိမ္နင္းပံုမွာ ယခင္ ၈၈ အေရးအခင္း ၊ ေ႐ႊဝါေရာင္အေရးအခင္းတို႔ကို ႏွိမ္နင္းခဲ့ေသာ လက္က်လက္နမ်ားအတိုင္း ညီလွသည္ဟုဆိုရပါလိမ့္မည္။ ဒီမိုကေရစီအစိုးရ အျဖစ္ အသြင္ အျပည့္အဝမေျပာင္းႏိုင္ေသးေသာ ယခင္စစ္အစိုးရ၏ လက္ဟန္ေျခဟန္ အမူအက်င့္မ်ားသာ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
          “တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ႐ွိသည္”ဆိုသည္ကို “ျငိမ္ဝပ္ပိျပားမႈ”ဟူေသာ စံေပတံျဖင့္ မႏႈိင္းယွဥ္ မတိုင္းတာသင့္ေတာ့ပါ ။ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈ႐ွိသည္ဆိုရာတြင္ ျပည္သူမ်ားမွ ဥပေဒကို လိုက္နာၾကသည္ဟူသည့္ အဓိပၸါယ္အျပင္ အစိုးရႏွင့္ ဥပေဒဝန္ထမ္းတို႔မွလည္း တရား ဥပေဒကို လိုရာဆဲြ၍အလဲြသံုးစားမျပဳျခင္း ၊ အရမ္းကာေရာ လက္လြတ္စပယ္မျပဳ က်င့္ျခင္း စသည့္ အနက္အဓိပၸါယ္မ်ားပါ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ပါဝင္ေနေၾကာင္းကို ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္သင့္ပါသည္။ ယခုျဖစ္သြားသည့္ျဖစ္ရပ္တြင္ ဥပေဒႏွင့္အညီေျဖ႐ွင္းခဲ့သည္ဟု သက္ဆိုင္ရာအာဏာပိုင္မ်ားက “မိုးလံုးျပည့္မုသာဝါဒ” ျဖင့္ မည္သို႔ပင္ေျပာဆုိၾကေသာ္လည္း လိုသည္ထက္ပိုမိုလုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္ဆိုသည္ ကိုေတာ့ျငင္း၍ မရပါ။ မ်က္ရည္ယိုဗံုး သံုးပါသည္ ဟု မည္သို႔ပင္ဖံုးဖိကြယ္ဝွက္ေျပာၾကေစကာမူ ရဟန္း႐ွင္လူတို႔ ထိခိုက္ခံစားခဲ့ရေသာ ဒဏ္ရာ ဒဏ္ခ်က္မ်ားက အာဏာပိုင္မ်ားသံုးစဲြခဲ့ေသာအရာမ်ားသည္ မ်က္ရည္ယိုဗံုးျဖစ္ပါသည္ ဆို သည္ကို ယံုၾကည္လက္ခံရန္ ခက္ခဲလွပါသည္။ ထို႔အျပင္ မ်ားစြာထိခိုက္နစ္နာသြားခဲ့ရသည့္ ရဟန္း႐ွင္လူမ်ားအား ေဆးဝါးကုသမႈ အျမန္စီစဥ္ေပးျခင္း အပိုင္းတြင္လည္း မ်ားစြာ အားနည္း ခဲ့ပါသည္။ သံဃာေတာ္မ်ားအား ဝန္ခ်ေတာင္းပန္သည္ ဆိုသည္မွာလည္း အစိုးရသတင္း ဌာနမ်ားအတြက္ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ဝတ္ေၾကတန္းေၾက လုပ္သလို ျဖစ္ေနခဲ့ပါသည္။ ျဖစ္သင့္သည္မွာ အမွန္တကယ္ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရခဲ့ေသာ သံဃာေတာ္မ်ားအား ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ အမွန္တကယ္ထိခိုက္ခဲ့ေသာ သံဃာ မ်ားအား ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ျခင္းမျပဳဘဲ သံဃာ့နာယကဆရာေတာ္မ်ားအား ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ သည္ဆိုသည္မွာ “ လမ္းတြင္ ခလုတ္တိုက္၍ ေျခမကဲြသည္ကို အိမ္ျပန္၍ မ်က္စဥ္းခတ္ ” သကဲ့သို႔ျဖစ္ေနပါသည္။ ကာယကံ႐ွင္မ်ားခြင့္မလႊတ္ပါက သံဃာအားထိခိုက္ျပစ္မွားမိေသာ ကံ(သံဃာေဘဒကကံ)သည္ေၾကပ်က္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ (ယခင္ အစိုးရအဆက္ဆက္ မ႐ွက္ မေၾကာက္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ နည္းလမ္းမ်ား အတိုင္း) ဖံုးဖံုးဖိဖိ ကြယ္ကြယ္ဝွက္ဝွက္ လုပ္ကိုင္ ေျပာဆိုေနၾကသည္မ်ားမွာ ျပည္သူတို႔အား ပိုမိုနာၾကည္းေအာင္တြန္းပို႔ေနသကဲ့သို႔သာ ျဖစ္ေန ပါသည္။
စံုစမ္းေရးေကာ္မ႐ွင္အေနျဖင့္ ေဒသခံမ်ား သိမ္းဆည္းထားေသာ သက္ေသခံ ပစၥည္းမ်ားအား စစ္ေဆးလ်က္ မည္သည့္ဗံုးအမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္ဆိုသည္ကို ထုတ္ေဖာ္ေပးရန္ တာဝန္႐ွိပါသည္။ ထိုသို႔စစ္ေဆးရာတြင္ လြပ္လပ္ေသာႏိုင္ငံတကာ အဖဲြ႕အစည္းမ်ားကို ဖိတ္ေခၚရန္လိုပါက ဖိတ္ေခၚရပါလိမ့္မည္ ။ဤသို႔ဆို၍ ျပည္ပအားကိုး ပုဆိန္႐ိုး ဟု“ဆိုင္းဘုတ္” တပ္ခံရလွ်င္လည္းမတတ္ႏိုင္ပါ။( ျပည့္အင္အားသည္ ျပည္တြင္းမွာသာ႐ွိသည္ ဆိုေသာ ဝါဒ ျဖန္႔စကားမ်ားကိုလည္း ေခတၱမွ်ေဘးဖယ္ထားေစလိုပါသည္)။ အကယ္၍ ႏိုင္ငံတကာ ျပဌာန္း ခ်က္မ်ားႏွင့္ မညီညြတ္ေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္းစစ္ေဆးေတြ႕႐ွိရပါက မည္သူတို႔ တြင္ တာဝန္႐ွိသည္ဆိုသည့္အခ်က္ကို ဆက္လက္ေဖာ္ထုတ္ေပးရန္လိုပါသည္ ။ ထိုသို႔ စစ္ေဆးေဖာ္ထုတ္မႈမ်ားမွတစ္ဆင့္ ထိေရာက္ေသာ အေရးယူေဆာင္႐ြက္မႈမ်ားကို ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ လိုအပ္ပါသည္ ။ သို႔မွသာ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ၏ အႏွစ္သာရျပည့္စံု ပါလိမ့္ မည္။ ျပည္သူတို႔ကိုသာ ဥပေဒခ်ိဳးေဖာက္သည္ဟု အေရးယူအျပစ္ေပးၾကလ်က္၊ တာဝန္႐ွိသူ မ်ားဥပေဒခ်ိဳးေဖာက္သည္ကို မည္သို႔မွ် အေရးမယူသည့္ ႏိုင္ငံတြင္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈ ဟူသည္မွာ ရဲစခန္းနံရံမ်ားေပၚမွ ဖံုတက္ေနေသာ နံရံကပ္စာတမ္းတစ္ခုထက္ ဘယ္ေသာ ဘယ္အခါ မွ ပိုမိုအဓိပၸါယ္႐ွွွိလာလိမ့္မည္မဟုတ္ပါ ။ `

၂(င)    ၊စီမံကိန္းႏွင့္ဆက္ႏြယ္၍ စိစစ္ရန္လိုသည္ဟု ေကာ္မ႐ွင္ကယူဆေသာ  အေၾကာင္း အရာမ်ား၊

          လက္ပံေတာင္းေတာင္စီမံကိန္း ပဋိပကၡတြင္ သိသာျမင္သာေသာ အေၾကာင္းျခင္း ရာမ်ားမွာ (၁) ေဒသခံ႐ြာသူ႐ြာသား မ်ားအေနျဖင့္ ၊တို႔၏ မိ႐ိုးဖလာ ေနထိုင္လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ခဲ့ၾကေသာ လယ္ယာေျမမ်ားကို မစြန္႔လႊတ္လိုျခင္း ၊(၂) ၊တို႔ေဒသမွ အထိမ္း အမွတ္သဖြယ္ျဖစ္ေသာ ေရေျမေတာေတာင္မ်ား မေပ်ာက္ကြယ္ေစလိုျခင္း ၊ (၃) စီမံကိန္း လုပ္ကိုင္ေနၾကေသာကုမၸဏီမ်ားအေနျဖင့္ထိုေဒသခံျပည္သူမ်ားႏွင့္ညွိႏႈိင္းေဆြးေႏြးမႈအားနည္း ျခင္း (၄) သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ပညာ႐ွင္မ်ား ၊ လူမႈပညာ႐ွင္မ်ားျဖင့္ တိုင္ပင္ညွိႏႈိင္း ေဆာင္ ႐ြက္မႈ လံုးဝအားနည္းျခင္း ၊ (၅) ထိုစီမံကိန္းကို ေဆာင္႐ြက္ေသာ ျပည္တြင္း(ဦးပိုင္)ႏွင့္ ျပည္ပ (ဝမ္ေပါင္)ကုမၸဏီ ႏွစ္ခုလံုးအား ေဒသခံျပည္သူမ်ား ၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ထိမ္းသိမ္းေရး ႏွင့္ လူမႈေရးပညာ႐ွင္မ်ားက ယံုၾကည္မႈမ႐ွိျခင္း (၆) ထိုစီမံကိန္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ (ျပည္သူမ်ား) အတြက္ႏွင့္ အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္မ်ားအတြက္ မည္သို႔မွ် အက်ိဳးေက်းဇူးႀကီး ႀကီးမားမားျဖစ္ထြန္း မည္မဟုတ္ဟု ျပည္သူအမ်ားစုက ယံုၾကည္ေနၾကျခင္း စသည္တို႔ျဖစ္သည္ဟု ေတြ႕႐ွိရပါ သည္ ။ ယင္းကိစၥမ်ားကိုလည္း ေကာ္မ႐ွင္က ဆက္ႏြယ္စိစစ္ရန္ လိုအပ္ပါလိမ့္မည္။

(ဇ)     ေကာ္မရွင္၏အေထြေထြသံုးသပ္တင္ျပခ်က္နွင့္အၾကံျပဳခ်က္မ်ား။
          ဤအပိုင္းသည္ ေကာ္မ႐ွင္၏ အေရးအႀကီးဆံုးအပိုင္းျဖစ္ပါသည္ ။ ေကာ္မ႐ွင္ အေနျဖင့္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ရန္ ေဖာ္ထုတ္တင္ျပ အႀကံျပဳႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ထား ပါသည္။ ဤသံုးသပ္တင္ျပခ်က္သည္ ၊ ယခုျဖစ္ပြားေနေသာ လက္ပံေတာင္းေတာင္ပဋိပကၡကို ေအးခ်မ္းစြာျဖင့္ ေျပလည္ေအာင္ ေျဖ႐ွင္းႏိုင္႐ံုသာမက ျဖစ္ၿပီး ၊ ျဖစ္ဆဲ ၊ျဖစ္လတၱံ႕ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္စီမံကိန္းမ်ား ၊ ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ျပည္သူတို႔အၾကား ပဋိပကၡမ်ား ၊ အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူတို႔ အၾကားပဋိပကၡမ်ားကို မည္သို႔အေကာင္းဆံုးေျဖ႐ွင္းႏိုင္မည္ ဟူေသာ အယူအဆ တစ္ရပ္ ၊ လုပ္ငန္းစဥ္ တစ္ရပ္ကို ခ်မွတ္ေပးႏိုင္သည့္ စံျပဳထိုက္သည့္ ပဋိပကၡစံုစမ္းေဖာ္ထုတ္ ေျဖ႐ွင္း ေရး ေကာ္မ႐ွင္ အစီရင္ခံစာ တစ္ခုျဖစ္လာလိမ့္မည္ဟု ႀကီးစြာေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္ ။
          ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သည္ ဒီမိုကေရစီလမ္းေပၚသို႔ စတင္လွမ္းတက္ကာစ ႏုိင္ငံတစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း အျမဲသတိေပးခဲ့ပါသည္။ ဤအခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ဦးေဆာင္ေနရေသာ အစိုးရအဖဲြ႕အေနျဖင့္ တိုင္းျပည္အတြင္း တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းေသာ အေျခအေနတစ္ခုကို မ်ားစြာ လိုလားေၾကာင္းကိုလည္း သိ႐ွိနားလည္ပါသည္ ။ စီးပြားေရးအေဆာက္အအံု လံုးဝၿပိဳပ်က္ ယိုင္လဲေနေသာ ႏိုင္ငံတစ္ခုအတြက္ စီးပြားဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မႈကို အျမန္ဆံုးျပန္လည္ ထူေထာင္ ႏိုင္မည့္နည္းလမ္းမွာ နည္းပညာ (technology) လူသားအရင္းအျမစ္(Human resource)တို႔ မဟုတ္ဘဲ၊ သဘာဝသယံဇာတရင္းျမစ္မ်ားကို ထုတ္ယူေရာင္းခ်သည့္နည္းလမ္းသာ ျဖစ္သည္ ဟူသည္ကိုလည္း သိ႐ွိနားလည္ပါသည္ ။ သို႔ေသာ္ ထိုသို႔သယံဇာတမ်ားထုတ္ယူ ေရာင္းခ် ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာမည့္ ႏိုင္ငံ၏ အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ ေနာက္ဆက္တဲြေပၚေပါက္ လာမည့္ ျပႆနာမ်ား၊ပဋိပကၡမ်ားကို ေ႐ွာင္လဲႊ၍မရပါ ။ျပႆနာအနည္းဆံုးျဖစ္ရန္ ေ႐ွး႐ႈ လုပ္ေဆာင္ရပါမည္၊ ပဋိပကၡမ်ားကို ညွိႏႈိင္းမႈျဖင့္သာ ေျဖ႐ွင္းရပါမည္ ။
          ဒီမိုကေရစီအစိုးရႏွင့္ ျပည္သူတို႔၏ ဆႏၵျပျခင္းမ်ား ဟူသည္မွာ “ ငါးပိႏွင့္ေလာက္” “ေ႐ႊႏွင့္ေက်ာက္” “ရေသ့ႏွင့္ ေဒါက္ခ်ာ” “ဝိဇၨာႏွင့္အင္းစမ ”သဖြယ္ ကင္းကြာ၍မရႏိုင္သည့္ ကိစၥျဖစ္ပါသည္။ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရျဖစ္ေနပါလ်က္ ဆႏၵျပမႈမ်ားကိုမျဖစ္ေစခ်င္ပါ ဆိုသည္မွာ “ အလမၸါယ္ဆရာ ျမက္ေ႐ွာ-ေၾကာက္ ” ဟူသည့္ စကားလိုပင္ ျဖစ္ ေနပါလိမ့္မည္။ ဒီမိုကေရစီ ေခတ္တြင္ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းမ်ားေစ်းက်လွ်င္လည္း အစိုးရကို ဆႏၵျပ ၾကပါလိမ့္မည္ ။ ႏိုင္ငံျခားမွ အမဲသား မ်ား တင္သြင္းလွ်င္လည္း ျပည္တြင္းအမဲသားထုတ္လုပ္ သူမ်ားက ဆႏၵျပၾကပါ လိမ့္မည္။ ကုန္ေစ်းႏႈန္းႀကီးလွ်င္လည္း အစိုးရကို ဆႏၵျပၾကပါလိမ့္မည္ ၊ လစာေငြမ်ား ေလ်ာ့နည္းေနသည္ကို တိုးေတာင္းလိုပါကလည္း ဆႏၵျပၾကပါလိမ့္မည္။ ဓါတ္ဆီ ဒီဇယ္ဆီ ေစ်းမ်ား တက္လာလွ်င္လည္း ဆႏၵျပၾကပါလိမ့္မည္။ ထိုသို႔ဆႏၵျပမႈမ်ားသည္ အစိုးရ ကို ထြက္ေပါက္မေပးျခင္း၊ အစိုးရအက်ပ္႐ိုက္ေအာင္ျပဳလုပ္ျခင္း ဟု ျမင္ေနသည္မွာမ်ားစြာ စိတ္ပ်က္ဝမ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းလွပါသည္။ ထို႔ထက္ပို၍ (တစ္ဆိတ္႐ွိ)ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ သြားႏိုင္သည္ ဆိုသည့္ အေတြးအေခၚမ်ားမွာ အပ်က္သေဘာကို မ်ားစြာေဆာင္ေနသည္ဟု ယူဆမိပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးအေ႐ြ႕ကို ဦးေဆာင္ေနသူအသိုင္းအဝိုင္းမ်ား ၾကား ၊ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးက၊ြမ္းက်င္သူ ပတ္ဝန္းက်င္အသိုင္းအဝိုင္းမ်ားၾကားမွ ဤကဲ့သို႔ေသာ အသံမ်ားထြက္-ထြက္လာသည္မွာ စိုးရိမ္မႈကို ႐ိုးသားစြာထုတ္ေဖာ္ၾကသည္ထက္ ၊ ေရလာေစ ဖို႔ ေျမာင္းေပးေန သည္လား ဟုပင္ထင္မိပါသည္။ “လက္ခုပ္သည္ တစ္ဖက္တည္းတီး၍ မျမည္သကဲ့သို႔” ျဖစ္ေပၚလာေသာ ပဋိပကၡမ်ားသည္ အေၾကာင္းမဲ့ ေပၚေပါက္လာၾကသည္ မ ဟုတ္ပါ။ ထိုသို႔ျဖစ္ေပၚလာေသာ ပဋိပကၡမ်ားကို ထိပ္တိုက္ေတြ႕ဆံု၍ မရပါ။ ထို ပဋိပကၡမ်ား ၏ လားရာ(direction)ကိုသာ ေျပာင္းလဲေပးရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ အေကာင္းဘက္သို႔ ေ႐ြ႕ လ်ားျခင္း ၊ အဆိုးဘက္သို႔ေ႐ြ႕လ်ားျခင္း ဆိုသည္မွာ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္မွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အေပၚ တြင္မူတည္ပါသည္။ အေကာင္းဘက္သို႔ ေ႐ြ႕ေစရန္ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းလိုစိတ္ အားနည္း သူမ်ား၊ အေကာင္းဘက္သို႔ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းေစရန္ အရည္အခ်င္းအားနည္းသူမ်ား ၊ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္တြင္မ်ားျပားေနသမွ်ေတာ့ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အေရးကိစၥတိုင္းသည္  “အပ်က္” ကိုသာ ေ႐ွး႐ႈေနပါလိမ့္မည္ ။
တိုင္းျပည္အတြင္းဆႏၵျပမႈမ်ားေလ်ာ့ပါးေပ်ာက္ကြယ္ေစလိုလွ်င္ အစိုးရက ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈ႐ွိစြာျဖင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားကို အေကာင္းဆံုး လုပ္ေဆာင္ရန္သာ႐ွိပါသည္ ။ အစိုးရကမပြင့္လင္းလွ်င္ ၊ ျပည္သူတို႔ထိခိုက္နစ္နာလွ်င္  ျပည္သူေတြက လမ္းေပၚထြက္လာပါ လိမ့္မည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ လက္႐ွိ အစိုးရ ၊ေနာင္ေပၚေပါက္လာမည့္ အစိုးရအဆက္ဆက္တို႔သည္ ၊ ျပည္သူတို႔ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္လာၿပီဆိုလွ်င္ ထိုကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ မိမိတို႔၏ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္႐ြက္ ခ်က္မ်ားတြင္ မည္သို႔ေသာ အားနည္းခ်က္မ်ား႐ွိေၾကာင္း ျပန္လည္စိစစ္သံုးသပ္ၾက၍ ျပည္သူ တို႔၏ ဆႏၵႏွင့္ မိမိတို႔ လုပ္ငန္းသေဘာသဘာဝကို ညွိႏႈိင္းေျဖ႐ွင္း ေဆာင္႐ြက္သြားႏိုင္ၾက ရမည္သာျဖစ္ပါသည္ ။ ဒီလူေတြ တစ္ဆိတ္႐ွိ ဆႏၵျပျပန္ၿပီဟု မ်က္ေမွာင္မၾကဳတ္ေစလိုပါ။ ေမး႐ိုးမတင္းေစလိုပါ။ လက္သီးမဆုပ္ေစလုိပါ။ ျပႆနာတိုင္းတြင္ ေျဖ႐ွင္းရန္နည္းလမ္းမ်ား ႐ွိပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးႏွင့္ အစိုးရအဖဲြ႔ဝင္အားလံုးအား ျပည္သူတို႔၏ ျပႆနာမ်ားကို ျပည္သူတို႔ဘက္မွ ရပ္တည္၍ ေျဖ႐ွင္းေပးေသာ ျပည္သူ႔အစိုးရအျဖစ္သာ ခ်စ္ေသာမ်က္ေစ့ျဖင့္ ျမင္လိုပါသည္။ ဒီမိုကေရစီ စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီသည့္အစိုးရအဖဲြ႕ႏွင့္ သမၼတႀကီး အျဖစ္ ကမၻာ့အလည္ တင့္ေတာင့္တင့္တယ္ ဝင့္ထည္စြာရပ္တည္ၾကေစလိုပါသည္။ ေနာင္ျဖစ္လာလတၱံ႔ေသာ သေဘာထားမညီမွ်မႈမ်ားကို ပဋိပကၡအျဖစ္သို႔ မႀကီး ထြား၊မေရာက္႐ွိေစၾကဘဲ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ေျပလည္ေသာ ညိွႏႈိင္းေျဖ႐ွင္းမႈမ်ားျဖင့္ ေျဖ႐ွင္းႏိုင္ လ်က္ ႏိုင္ငံေတာ္ျပည္အေရးတို႔တြင္ အစိုးရ ႏွင့္ ျပည္သူတို႔ “ လက္ရည္တစ္ျပင္တည္း ေ႐ွးကထက္ ပိုခ်စ္ၾက” ေစလိုပါသည္။ ယခု လက္ပံေတာင္းေတာင္ ပဋိပကၡကိုလည္း သမၼတႀကီး၏ ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲပီသမႈ ၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ဦးေဆာင္မႈႏွင့္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတမန္စြမ္းရည္ ၊ ျပည္သူလူထု၏ သေဘာထားႀကီးမႈ တို႔ျဖင့္
         “ ပြဲလည္း ေအးခ်မ္းစြာ ၿပီးေစလိုပါသည္ ၊ မီးလည္း ေကာင္းစြာျငိမ္းေသေစလိုပါသည္”။

                                                                                                                                                                                   ထင္လင္းဦး  (Wisdom Villa)


 Messenger News Journal on Monday, December 17, 2012 at 4:29pm ·

No comments:

Post a Comment