Friday 7 December 2012

အစိုးရအဖြဲ႕မွ စီစဥ္သည့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ပထမဦးဆံုး သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ

ကၽြန္မတို႔ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ေတြဟာ မေန႔က ရြာသူရြာသားေတြနဲ႔ ေတြ႕ခဲ့ပါတယ္။ အခုလည္း ဆက္ၿပီးေတာ့ တခ်ိဳ႕ ရြာသူရြာသားေတြနဲ႔ ေတြ႕ၿပီးေတာ့ အေျခအေနေတြကို စံုစမ္းေနပါတယ္။ ေကာ္မရွင္ ရဲ႕လုပ္ငန္းေတြကေတာ့ အားလံုးသိတဲ့အတိုင္းပဲ ေၾကးနီစီမံကိန္းရဲ႕အေျခအေနေတြကို ကၽြန္မတို႔ကေနၿပီးေတာ့ ေလ့လာဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ရြာသူရြာသားေတြရဲ႕ အေျခအေန ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီေၾကးနီစီမံကိန္းရဲ႕ ေဒသခံ ရြာသူရြာသားေတြရဲ႕ လူမႈဘ၀အေပၚမွာေရာ ပတ္၀န္းက်င္အေပၚမွာေရာ ဘယ္လိုထိေရာက္မႈေတြရွိသလဲ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံအတြက္ အက်ိဳးရွိသလား။ ႏိုင္ငံသူ၊ ႏိုင္ငံသားေတြအတြက္ အက်ိဳးရွိသလား။ဒါကို ကၽြန္မတို႔ကေနၿပီးေတာ့ ေရရွည္အျမင္နဲ႔ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ စီစဥ္သြားရမွာပါ။ အဲဒီအထဲမွာ ဒီေၾကးနီစီမံကိန္းနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ကိစၥေတြကိုလည္း စံုစမ္းဖို႔ဆိုတာ ပါပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ကၽြန္မတို႔ ၂၈ ရက္ေန႔ မနက္ကေနၿပီး ေတာ့ သပိတ္စခန္းမွာ သပိတ္စခန္းကိုခြဲတဲ့အခါမွာ ထိခိုက္တဲ့ကိစၥေတြကိုလည္း ကၽြန္မတို႔ စံုစမ္းေနပါတယ္။ အဲေတာ့ ဒါေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္မတို႔ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြ၊ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ အခုထိ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ အေနအထားကို ကၽြန္မတုိ႔က ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။

ဒီပထမဦးဆံုး ေၾကးနီစီမံကိန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးဆိုတာကေတာ့ ဒါကေတာ့ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း အေျဖေပၚ မယ့္ကိစၥေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔အဖြဲ႕ေတြလည္း ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကြင္းဆင္းၿပီးေတာ့ ရြာသူရြာသားေတြရဲ႕ အေျခအေန၊ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ အေျခအေနေတြကို လူမႈေရးဘက္ကေရာ၊ က်န္းမာေရးဘက္ကေရာ၊ ပတ္၀န္း က်င္ဘက္ကေရာ အားလံုးေလ့လာမယ္။ စံုစမ္းမယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ေၾကးနီစီမံကိန္း အလုပ္ေတြကိုလည္း ဘယ္လိုပံုစံေတြနဲ႔လုပ္ေနတယ္။ ေနာက္ဆံုးနည္းပညာေတြရဲ႕ အေကာင္းဆံုးပံုစံေတြနဲ႔ လုပ္ေနရဲ႕လား။ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး အျမင္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီရဲ႕လားဆိုတဲ့ အဲဒါေတြကိုလည္း ေလ့လာပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ေကာ္မရွင္ကေနၿပီးေတာ့ အသိပညာရွင္ေတြ၊ အတတ္ပညာရွင္ေတြကို ဖိတ္ေခၚၿပီး ေတာ့ အႀကံၪာဏ္ေတာင္းဖို႔ ဖိတ္ေခၚၿပီးေတာ့ ေလ့လာတဲ့အခါမွာ ပါ၀င္ဖို႔လည္း စီစဥ္ထားပါတယ္။ ဒီအတိုင္းပဲ ကၽြန္မတို႔ ဆက္ၿပီးလုပ္မွာပါ။

ဒီသပိတ္စခန္းကို ၿဖိဳခြဲတဲ့ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ အားလံုးသိတဲ့အတုိင္းပဲ ဒီလိုၿဖိဳခြဲတဲ့အခ်ိန္မွာ သံဃာေတာ္မ်ားအပါအ၀င္ သပိတ္စခန္းက ပုဂိၢဳလ္ေတြ မီးေလာင္ဒဏ္ရာေတြရတယ္ဆုိတာကို အားလံုးသိၾကပါတယ္။ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္လည္း ဒဏ္ရာရခဲ့တဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားကို သြားၿပီးေတာ့ ေတြ႕ခဲ့ပါတယ္။ ဒဏ္ရာရခဲ့တဲ့ ပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ကိုလည္း ကၽြန္မတို႔ ေတြ႕ခဲ့ပါတယ္။ သံဃာေတာ္မ်ားမဟုတ္တဲ့ လူပုဂိၢဳလ္ေတြကိုလည္း ေတြ႕ခဲ့ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္မက သက္ဆိုင္ရာ ရဲအရာရွိေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးခဲ့ပါ တယ္။ သက္ဆိုင္ရာ ရဲအရာရွိေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာ ကၽြန္မတို႔ နားလည္သေလာက္ကေတာ့ သပိတ္စခန္း မွာ
ရွိတဲ့လူေတြကလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ေျပာပါတယ္။ ပထမဦးဆံုးေပါ႔ သပိတ္စခန္းကို မီးသတ္ပိုက္နဲ႔ ေရျဖန္းပါတယ္တဲ့။ မီးသတ္ပိုက္နဲ႔ ေရျဖန္းၿပီးေတာ့ သပိတ္စခန္းကေန ထြက္ခြာဖို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္တဲ့။

မီးသတ္ပိုက္နဲ႔ ေရစျဖန္းၿပီးေတာ့လုပ္တဲ့အခါမွာ ဘယ္လိုမွ ခြဲျခင္းမရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ မ်က္ရည္ယိုဗံုးနဲ႔ ေပါက္ပါတယ္လို႔ ေျပာပါ တယ္။ အဲေတာ့ မ်က္ရည္ယိုဗံုးသံုးတဲ့အခါမွာ မီးေတြစၿပီးေတာ့ ေတာက္တယ္လို႔ ၾကား တယ္။ ၿပီးေတာ့သပိတ္စခန္းက သံဃာေတာ္မ်ားနဲ႔ လူပုဂိ္ၢဳလ္မ်ားရဲ႕ အျမင္မွာေတာ့ ဒါဟာ မီးဗံုးနဲ႔ ေပါက္တယ္လို႔ သူတို႔ ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မက ရဲေတြကို ေမးၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ မ်က္ရည္ယိုဗံုးပါပဲလို႔ ရွင္းျပ ပါတယ္။ ဒါကို ကၽြန္မတို႔ အတတ္ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးတဲ့ အခါ မွာ မ်က္ရည္ယိုဗံုးနဲ႔ ေရနဲ႔ထိတဲ့ အာနိသင္ဆိုတာလည္း ရွိႏိုင္တယ္ဆိုတာ ကၽြန္မတို႔ နားလည္ပါတယ္။ ဒီကိစၥကိုလည္း ကၽြန္မတို႔ စံုစမ္းစစ္ ေဆးဆဲမို႔လို႔ ဒါကို ကၽြန္မတုိ႔ အေျဖမေပးေသးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မတို႔ ဒီစံုစမ္းစစ္ေဆးေရးမွာ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးမူအရ ကၽြန္မတို႔သြားပါတယ္။ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးမူရဲ႕ အေျခခံကေတာ့ ဘာလဲဆိုေတာ့ ထင္ရွားတဲ့ သက္ေသ ခိုင္ခိုင္မာမာ လံုလံုေလာက္ေလာက္ မရွိသ၍ အျပစ္မဲ့လူေတြလို႔ သတ္မွတ္ပါတယ္။ ခုိင္ခိုင္မာမာ လံုလံုေလာက္ေလာက္ သက္ေသရွိတဲ့အခါက်မွ အျပစ္ရွိတယ္။ ဘယ္သူ႔မွာပဲ အျပစ္ရွိတယ္။ ဘယ္လို အျပစ္ရွိလဲဆိုတာကို ကၽြန္မတို႔ ဖြင့္ျပသြားမွာပါ။

ခပ္တိုတုိေျပာရမယ္ဆိုရင္ လူတိုင္းဟာ သံသယရဲ႕အက်ိဳးကို ခံစားပိုင္ခြင့္ရွိရမယ္။ အဲဒီအတိုင္းပဲ ကၽြန္မက ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အခုထိေတာ့ ဘယ္သူ႔ကိုမွအျပစ္ရွိတယ္လို႔ ကၽြန္မတို႔ မသတ္မွတ္ေသးပါဘူး။ စံုစမ္းစစ္ေဆးၿပီးေတာ့ အေျဖေပၚမွ ဘယ္သူ႔မွာ ဘယ္လိုအျပစ္ရွိ တယ္ဆိုတာကို ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ေကာ္မရွင္ရဲ႕ ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြကို ကၽြန္မတုိ႔ ထုတ္ေဖာ္ျပမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုနည္းလည္းေကာင္းပဲ ဒီရြာသူရြာသားေတြရဲ႕ မေက်နပ္မႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔ကေနၿပီးေတာ့ ေကာ္မရွင္ရဲ႕အလုပ္က အေျခအေနေတြကို ကၽြန္မတို႔ စံုစမ္းဖို႔။ အေျခအေနေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ၊ တိတိက်က်၊ ဘယ္လိုရွိတာလဲ။ ဒီျပႆနာေတြဟာ ဘယ္လိုျဖစ္ခဲ့တာလဲဆိုတာ ကၽြန္မတုိ႔က စံုစမ္းေလ့လာဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီထဲမွာ သာသနာေရးဆိုင္ရာကိစၥလည္း ပါလာတယ္ဆုိတာ အမ်ားလည္းၾကားၿပီးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးနဲ႔ ဒီလက္ပံေတာင္းေတာင္နဲ႔ ပါ၀င္ပတ္သက္မႈေတြနဲ႔ ဆိုင္ပါတယ္။

ဒါကိုလည္း ကၽြန္မတို႔ကေနၿပီးေတာ့ လူ႐ိုေသ၊ ရွင္႐ိုေသ၊ သာသနာေရးဆိုင္ရာ ေလာကမွာ အမ်ားကေနၿပီးေတာ့ အသိ ပညာရွင္ေတြအေနနဲ႔ လက္ခံထားတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြႀကီးမ်ားရဲ႕အကူအညီကို ေတာင္းခံၿပီးေတာ့ ဒီအေျခအေန အမွန္ေတြက ဘယ္လိုရွိတယ္ဆိုတာကို ကၽြန္မတို႔ကေနၿပီးေတာ့ စံုစမ္းၿပီးေတာ့ ေဖာ္ထုတ္ပါမယ္။ အခုလက္ရွိစံုစမ္းေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မတို႔ ရဲ႕ စံုစမ္းမႈေတြကတလြဲမျဖစ္ေအာင္လို႔ကၽြန္မတို႔စံုစမ္းေရး ေကာ္မတီရွင္ေတြဟာသတင္းေထာက္ေတြနဲ႔ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့ ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြအေပၚမွာ သတင္း ထုတ္ျပန္ျခင္း မလုပ္ရပါဘူးဆိုတဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းကို ကၽြန္မတို႔ ေကာ္မတီရွင္ေတြအေနနဲ႔ ခ်ထားပါတယ္။ အခ်ိန္လိုက္၊ အခ်ိန္လိုက္လိုအပ္ရင္၊ လိုအပ္သလို ကၽြန္မတုိ႔ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ေတြ လုပ္သြားမယ္။ လိုအပ္ရင္ လိုအပ္သလို သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲေတြလုပ္ပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ စံုစမ္းေနတဲ့ ေကာ္မရွင္၀င္ေတြ အေနနဲ႔ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕၀င္တစ္ဦးခ်င္း၊ တစ္ဦးခ်င္းအေနနဲ႔ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲလုပ္တာတို႔၊ သတင္းထုတ္ျပန္တာတို႔ မလုပ္ရဘူးဆိုၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း ထုတ္ထားပါတယ္။

သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ေတြကေတာ့ ကၽြန္မတို႔ လိုအပ္ရင္ လိုအပ္သလို လုပ္သြားပါမယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲေတြကိုလည္း လိုရင္လိုသလို ကၽြန္မတို႔ လုပ္သြားပါမယ္။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ မေန႔ကတုန္းကဆိုရင္ ၀က္ေမွးရြာကို ေရာက္ခဲ့ပါ တယ္။ ကၽြန္မတို႔ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕၀င္အားလံုးေပါင္း အဖြဲ႕၀င္ ၈ ဦးပါတဲ့အဖြဲ႕က ေရာက္ၿပီးေတာ့ ရြာသူရြာသားေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အခုဒီေန႔မွာ ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ကံကုန္းရြာမွာ ေရာက္ေန ပါတယ္။ ေရာက္ေနၿပီးေတာ့ ဒီပတ္၀န္းက်င္အေျခအေနေတြကို ေလ့လာပါတယ္။ စံုစမ္းပါတယ္။ ေလ့လာစံုစမ္းတဲ့အခါမွာ ကၽြန္မတို႔အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ဟာ ျပည္သူ လူထုအေပၚမွာ တာ၀န္ရွိတယ္ဆိုတဲ့အျမင္နဲ႔ ကၽြန္မတုိ႔ စံုစမ္းပါတယ္။ အားလံုးကို တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးအျမင္နဲ႔လည္း စံုစမ္းပါတယ္။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ပါ၀င္ပတ္သက္မႈနဲ႔မွကၽြန္မတို႔ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မယ္ဆိုတာ ကိုလည္း ကၽြန္မတို႔ လက္ခံပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ တတ္ႏိုင္သမွ် ျပည္သူလူထုနဲ႔ အတူတူပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ စံုစမ္းမႈေတြကို လုပ္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

မနက္ျဖန္က်လို႔ရွိရင္ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕အတြင္းေရးမွဴး ျဖစ္တဲ့ ဦးေက်ာ္တင့္ေဆြကိုယ္တိုင္ မႏၲေလးကို တက္ပါမယ္။ မႏၲေလးကိုတက္ၿပီးေတာ့ မႏၲေလးမွာလည္း ထိခိုက္ဒဏ္ရာရတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားအခ်ိဳ႕ ေဆး႐ံုမွာ ေရာက္ေနတယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီကိစၥေတြကိုလည္း ဦးေက်ာ္တင့္ေဆြတို႔ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုအေျခအေန ရွိလဲဆိုတာကို စံုစမ္းပါမယ္။ ေလ့လာပါမယ္။ အခုကၽြန္မအဓိကကေတာ့ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲေတြမွာကေတာ့ သတင္းစာသတင္းေထာက္မ်ားအေနနဲ႔ သတင္းေလာကအေနနဲ႔ သိရိွသင့္တဲ့အခ်က္ေတြရွိလို႔ရွိရင္ ေျပာႏိုင္တဲ့အခ်ိန္မွ ေျပာပါမယ္။ တခ်ိဳ႕အားလံုးေတာ့ ကၽြန္မေျပာလို႔မရပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြက စံုစမ္းဆဲ ဆိုေတာ့ ျဖတ္ၿပီးေတာ့မၿပီးခင္မွာ ေဖာ္ထုတ္လို႔မရတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ရွိပါတယ္။ ေမးစရာရွိိရင္ ေမးလို႔ရပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ေျဖပါ႔မယ္။

- သံဃာဘယ္ႏွပါး ဒဏ္ရာရၿပီးေတာ့ ဘယ္ႏွဦးေတာ့ ဖမ္းထားပါတယ္ဆုိတဲ့ဟာေလးေရာ အစ္မမွာရွိလား။

ကၽြန္မတို႔မွာရွိတဲ့ ကိန္းဂဏန္းကို ဦးေက်ာ္တင့္ေဆြကေနၿပီးေတာ့ ဖတ္ျပပါလိမ့္မယ္။

အားလံုး ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ကေတာ့ အကုန္ မႏၲေလးေရာက္ေနပါၿပီ။ ကန္ေတာ္နဒီေဆး႐ံုမွာ ရဟန္း ၃၇ ပါးရွိပါတယ္။ လူေတာ့ မရွိပါဘူး။ မႏၲေလးၿမိဳ႕အနီးမွာ ခြဲေျပာရရင္ ဘုန္းႀကီး ခြဲစိတ္ကုသ ေဆာင္မွာေတာ့ ရဟန္း ၁၆ ပါးရွိပါတယ္။ ခြဲစိတ္ကုသေဆာင္ ၁ မွာေတာ့ ရဟန္း ၅ ပါး။ လူ ၃ ဦး။ ေပါင္း ၈ ဦး ရွိပါတယ္။ ခြဲစိတ္ကုသေဆာင္ ၃ မွာေတာ့ ရဟန္း ၄၊ လူ ၂၊ ေပါင္း ၆ ျဖစ္ပါတယ္။ မ်က္ႏွာနဲ႔ ေမး႐ိုးဌာနမွာ ေတာ့ ရဟန္း ၅၊ လူ ၂၊ ေပါင္း ၇ ျဖစ္ပါတယ္။ စုစုေပါင္းကေတာ့ ရဟန္းသံဃာ အေနနဲ႔ ၆၇ ဦးရွိပါတယ္။ လူအေနနဲ႔ေတာ့ ၆ ဦးရိွပါတယ္။ ေပါင္း ၇၃ ဦးပါ။ ခုနေလးတင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရရွိတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြပါ။

(ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္) ျပင္ပမွာ ကုသေနတဲ့ ရဟန္းမ်ား၊ ပုဂိၢဳလ္မ်ားလည္း ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ျပင္ပလူနာမ်ားဆိုၿပီးေတာ့။ ဒါကေတာ့ ေဆး႐ံုမွာရွိတဲ့စာရင္းပါ။

- ဖမ္းဆီးထားတဲ့လူ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ဆိုတာကိုေရာ သိထားပါသလား။

မံုရြာဘက္ကေတာ့ ဘယ္သူမွ မဖမ္းဆီးပါဘူး။ ၂၉ ရက္ေန႔ မံုရြာေရာက္သြားတဲ့ အခါမွာ ၂၈ ရက္ေန႔ေပါ႔ေနာ္။ မံုရြာေရာက္ ၿပီးေတာ့ ၂၉ ရက္ေန႔မွာ ရဲအရာရွိမ်ားနဲ႔ ဦးပိုင္က တာ၀န္ခံမ်ားနဲ႔ေတြ႕ၿပီးတဲ့အခါမွာ ဒီသပိတ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မဖမ္းဘူးဆုိတာကို သေဘာတူခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ နားလည္သေလာက္ကေတာ့ မံုရြာဘက္မွာ ဖမ္းဆီးထားတာ တစ္ခုမွ မရွိပါဘူး။ ဒီရန္ကုန္ဘက္မွာေတာ့ ဖမ္းဆီးထားတာ ရွိပါတယ္။

- ရန္ကုန္ဘက္ကဖမ္းတာကို အစ္မတို႔ ေကာ္မရွင္အေနနဲ႔ ဆက္ၿပီးေတာ့လုပ္သြားမွာလား။

ဒီရန္ကုန္ဘက္မွာ ဖမ္းတာကလည္း ေၾကးနီစီမံကိန္းနဲ႔ ဆက္ႏႊယ္ေနတယ္ဆို ေတာ့ ဒီကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း ကၽြန္မတို႔အေနနဲ႔ စံုစမ္းထားပါတယ္။ ေနာက္ရဲနဲ႔လည္း ဆက္သြယ္ထားပါတယ္။ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာေတြလည္း ဆက္ၿပီးေတာ့ လုပ္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

- ပစ္မိန္႔ေပးတာ ဘယ္သူကေနၿပီးေတာ့ေပးလဲဆိုတာ ေျပာလို႔ရပါသလား။

ဒါကေတာ့ ရဲကေတာ့ အထက္က ေပးတဲ့ အမိန္႔အတိုုင္းပဲ လုပ္မွာေပါ႔။ အခု အခ်ိန္မွာဆိုလို႔ရွိရင္ ေစာေစာက ေျပာသလိုပဲေပါ႔ေနာ္။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ကၽြန္မတို႔က အျပစ္ဖို႔ဖို႔လုပ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးမွာ တိတိက်က် အေျဖမေပၚမခ်င္းေတာ့ ကၽြန္မတို႔မေျပာေသးပါဘူး။ မဟုတ္ရင္ ဟိုလူ႔ကို အျပစ္ဖို႔သလို။ ဒီလူ႔ကို အျပစ္ဖို႔သလို ျဖစ္ေနမွာစိုးလို႔ပါ။ အဲေတာ့ ဘယ္သူဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီအခ်ိန္မွာကေတာ့ ဘယ္သူမွ အျပစ္မရွိဘူးလို႔ ကၽြန္မတို႔ကေတာ့ တရားဥပေဒရဲ႕ သေဘာတရားအရ ဒီလိုပဲသတ္မွတ္မယ္။ စံုစမ္းၿပီးေတာ့မွ သက္ေသစံု တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္မွာ အျပစ္ရွိတယ္ဆိုတာကို ျမင္လို႔ရွိရင္ ျမင္သလို ကၽြန္မတုိ႔ ဆံုးျဖတ္ပါမယ္။

- ေဆး႐ံုက သံဃာေတာ္ေတြကို ရာဇ၀တ္မႈဆိုၿပီးေတာ့ တပ္ထားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေကာ္မရွင္က ဘယ္လိုေဆာင္ရြက္ေပးမလဲဆိုတာ သိလိုပါတယ္။

ကၽြန္မတို႔အေနနဲ႔ မႏၲေလးေဆး႐ံုက သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ကေတာ့ မေတြ႕ခဲ့ရေသးပါဘူး။ မံုရြာေဆး႐ံုကေတာ့ ေတြ႕ခဲ့ပါတယ္။ မံုရြာမွာတုန္းကလည္း ကၽြန္မတို႔ ဒီကိစၥကို ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒီကိစၥနဲ႔ ေဆြးေႏြးတုန္းက ဆိုရင္ ကၽြန္မနားလည္သေလာက္ကေတာ့ သပိတ္စခန္းဖြင့္တဲ့အခ်ိန္တုန္းက အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကလည္း တ႐ုတ္ကုမၸဏီက ၀န္ထမ္း ၄၀၀ ကို ျပန္ေပးဆြဲတဲ့ကိစၥေတြ လည္းရွိခဲ့တယ္။ တခ်ိဳ႕ပစၥည္းေတြ ဘာေတြလည္း ပ်က္စီးခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥေတြလည္းျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုေတာ့ FIR အမႈနဲ႔လို႔ ကၽြန္မတုိ႔ သိပါတယ္။ FIR အမႈနဲ႔ဆုိတာ က မႈခင္းဆင္တယ္လို႔လည္း မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ ဆက္ၿပီးေတာ့ ဖမ္းတာဆီးတာ မရိွပါဘူးလို႔ ကၽြန္မတို႔ မံုရြာမွာ သေဘာတူညီခဲ့တဲ့အတိုင္း အဖမ္းအဆီး မရွိခဲ့ပါဘူး။ အခု မႏၲေလးေဆး႐ံုမွာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ရာဇ၀တ္မႈဖြင့္တယ္ မဖြင့္ဘူးဆုိတာ ဒီကိစၥေတြကို မႏၲေလးကို တက္တဲ့အခါက်ရင္ ဦးေက်ာ္တင့္ေဆြ ေလ့လာပါမယ္။ စံုစမ္းပါမယ္။ အဲဒီက်ရင္ ကၽြန္မတို႔တိတိက်က်သိရမွာပါ။

- မီးေလာင္ဗံုးေတြ သံုးေနတယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေရာ အန္တီ ဘယ္လိုစံုစမ္းဖို႔ရွိလဲမသိဘူး။

ကၽြန္မေျပာၿပီးၿပီေလ။ ဒီဟာက တကယ္လည္း မီးေလာင္ဗံုး ဟုတ္၊မဟုတ္ ဆိုတာကို ဒါကို စိစစ္ရမယ္။ စိစစ္ၿပီးမွ၊ စံုစမ္းၿပီးမွ အေျဖေပၚမွ ေျပာပါမယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မတို႔အေနနဲ႔ မွန္းေျခနဲ႔ ဘာမွ မေျပာပါဘူး။ တရားဥပေဒအရ လုပ္တယ္ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ မွန္းေျခနဲ႔ေျပာလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ သက္ေသသာဓက စံုလင္မွ ခိုင္မာမွ ေျပာလို႔ေကာင္းမယ္ေလ။

- အခုကိစၥက ဦးပိုင္လည္း ပါတယ္။ တ႐ုတ္ဘက္က ၀မ္ေပါင္ကုမၸဏီလည္း ပါတယ္။ ျမန္မာဘက္ကလည္း ျမန္မာ့ဦးပိုင္ပါတယ္။ အန္တီစုမိန္႔ခြန္း လက္ပံေတာင္းမွာေျပာတုန္းက ေျပာပါတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးဆိုရင္ ဟိုဘက္က ကုမၸဏီ ဘက္ကေနၿပီးေတာ့ ဆက္လုပ္ခြင့္ရမယ္ လို႔ထင္ပါသလား။

ဒါကေတာ့ ကၽြန္မတို႔ စံုစမ္းၿပီးမွ အေျဖေပၚမွာပါ။ ဒီဟာေတြကို စံုစမ္းဖို႔ ကၽြန္မတုိ႔ လုပ္ေနတာပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔သတိထားရမွာက အားလံုးနားလည္ရပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လို႔ ကၽြန္မတို႔က တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးရဲ႕ သေဘာတရားကိုလက္လြတ္လို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ ကၽြန္မ အၿမဲပဲေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံဟာ တကယ့္ခိုင္မာတဲ့ ဒီမုိကေရစီ ႏိုင္ငံျဖစ္ခ်င္လို႔ရွိရင္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးဆိုတာ မရွိလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ လူတိုင္းဟာ တရားဥပေဒရဲ႕အက်ဳိးကို ခံစားပိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ဘယ္သူက ခံစားရမယ္၊ ဘယ္သူက မခံစားရဘူးလုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ ဥပေဒရဲ႕အက်ဳိးကို ခံစားပိုင္ခြင့္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ အေျခအေနျဖစ္ေအာင္ ကၽြန္မတို႔ ေဆာက္တည္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာျဖစ္လို႔ တရားဥပေဒရဲ႕သေဘာတရားကုိ ကၽြန္မတို႔ လုပ္သြားမွာပါ။

- အခုဆုိလို႔ရွိရင္ ေန႔တိုင္းေပါ့ေနာ္။ ဆႏၵျပမႈေသးေသးေလးေတြ ေန႔တိုင္းလိုလို ျဖစ္ေပၚေနပါတယ္ရွင့္။ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ဳိးဆက္အေနနဲ႔ အေရးယူတာေတြ ဘာေတြျဖစ္လာႏိုင္တဲ့အတြက္ အန္တီ့အ ေနနဲ႔ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲ။

ပထမဦးဆံုး အန္တီသိခ်င္တာက ဘာအတြက္ ဆႏၵျပေနတာလဲဆိုတာ သိခ်င္ပါတယ္။ ဘာအတြက္ ဆႏၵျပေနတာလဲ ဆိုတာသိလို႔ရွိရင္ ဆႏၵျပသူေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြ၊ သေဘာထားေတြကို နားလည္လို႔ရွိရင္ ပိုၿပီးေတာ့ အဆင္ေျပေအာင္ လုပ္ႏိုင္မွာေပါ့။ အဲဒီဟာကေတာ့ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မတို႔အေနနဲ႔ ေတာ့ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို ဦးထိပ္ထားတယ္၊ ဒါေပမဲ့လည္း နားလည္မႈနဲ႔ အားလံုးအဆင္ေျပေရးကုိလည္း ကၽြန္မတို႔ ဦးတည္ၿပီးေတာ့ လုပ္သြားမွာပါ။

- အခု ဒီဆႏၵျပႏွိမ္နင္းမႈလုပ္တဲ့ကိစၥနဲ႔ စံုစမ္းတဲ့အခါ နည္းပညာကိစၥေတြပါ ပါ တယ္။ chemical ဟုတ္၊မဟုတ္တို႔။ အဲဒါမ်ဳိးက်ရင္ ဘယ္လုိပညာရွင္မ်ဳိးကို သံုးပါလဲ။ အစုိးရဆီကပဲ ရွိတဲ့ပညာရွင္ကို သံုး ပါလား။ ျပည္ပပညာရွင္ေတြ ပါ၀င္ပတ္သက္ဖို႔ရွိပါသလား။

ကၽြန္မတို႔ ဒီကိစၥေတြကို ျပည္ပပညာရွင္ေတြ စံုစမ္းစစ္ေဆးဖို႔ စီစဥ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရဘက္က လံုး၀ပါ၀င္ၿပီး စိစစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲလိုစိစစ္လိုို႔ရွိရင္လည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး ေမးခြန္းထုတ္စရာေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လို႔ပါ။

- ဒီကိစၥကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ထြက္ေပၚေနပါတယ္။ ဒီဆႏၵျပႏွိမ္နင္းမႈလုပ္ဖို႔ကုိ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ဒီေလာက္ထိကုိ မသိဘဲ လုပ္ႏိုင္စရာအေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ဒီကိစၥဟာ တမင္တကာ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ ဖို႔အတြက္ ဦးတည္ခ်က္တစ္ခုအေနနဲ႔ ၿဖိဳခြဲတဲ့ကိစၥလို႔ သံုးသပ္ေနၾကပါတယ္။ အဲဒါအေပၚမွာ အေမ့ရဲ႕ သံုးသပ္ခ်က္ေလး ေျပာျပေပးပါခင္ဗ်ား။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ မေန႔ကအထိေပါ့။ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕၀င္ေတြက ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးတဲ့အခါမွာ ေဒသခံေတြက ဒီစီမံကိန္းေတြ ရပ္ဆိုင္းဖို႔ပဲ လုိလားတဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြပဲ ၾကားေနရပါတယ္။ ဒီေကာ္မရွင္စစ္ေဆးမႈနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာ ထြက္လာလု႔ိရွိရင္ ရြာသူရြာသားေတြနဲ႔ သေဘာထားမတိုက္ဆိုင္တဲ့အခါမွာေရာ ဘယ္လုိေဆာင္ရြက္သြားဖို႔ ရွိပါသလဲ။

ေစာေစာကေျပာသလို ႏွစ္ခုကြာတာေပါ့။ တစ္ပိုင္းကေနၿပီးေတာ့ မသိတာ၊ သိတာဆိုတာ ကၽြန္မအျမင္မွာေတာ့ တာ၀န္ရွိတဲ့လူတိုင္းကေတာ့ သိသင့္တာေပ့ါ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ေကာ္မရွင္ဟာ ဘယ္သူ႔ မွာသာ တာ၀န္ရွိတယ္။ ဘယ္သူေၾကာင့္ဆိုတာ ေျပာၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ တာ၀န္ေတြ ကို ကၽြန္မတို႔ ေခါင္းေရွာင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္လက္ခံထားၿပီးၿပီဆိုေတာ့ ဒီတာ၀န္ကို ေက်ပြန္ေအာင္လုပ္မွာ ကၽြန္မတို႔တာ၀န္ပဲ။ ဒီဟာကိုုပဲ ကၽြန္မတို႔ မီးေမာင္းထုိးၿပီး လုပ္ေဆာင္သြားမွာပဲ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မေန႔တုန္းကဆိုလို႔ရွိရင္ ကၽြန္မနားလည္သေလာက္ကေတာ့ ၀က္ေမွးရြာကို ေရာက္ခဲ့တယ္။ အစက အိမ္ေျခ ၁၀၀ ရွိတဲ့ရြာ။ အိမ္ေျခ ၁၀၀ မွာ အိမ္ေျခ ၆၀ ကေတာ့ ေျပာင္းသြားပါၿပီ။ က်န္တဲ့အိမ္ေျခ ၄၀ ပဲ ရွိပါတယ္။ အိမ္ေျခ ၄၀ နဲ႔သြားၿပီး ေတာ့ ၫွိႏိႈင္းတဲ့အခါက်ေတာ့ စီမံကိန္းေတြ ရပ္စဲခ်င္တဲ့အသံေတြ ထြက္လာတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္မတို႔ကလည္း ထည့္ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားမွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မေစာေစာကေျပာၿပီးၿပီ။ အားလံုးေက် နပ္ေအာင္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ လုပ္ႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး။ အားလံုးေက်နပ္ႏိုင္မယ့္ အေျဖတစ္ခုကို ကၽြန္မတို႔ရွာမယ္။ ကၽြန္မ ခဏခဏေျပာတယ္။ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံအတြက္ အေရးႀကီးတာ အခုလည္းရွိမွာပဲ။ ေနာက္လည္းရွိမွာပဲ။ ဒီျပႆနာေတြကုိ ကၽြန္မတို႔ ဘယ္ပံုဘယ္နည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းမယ္ဆိုတာသာ အေရးႀကီးတာပါ။ ျပႆနာေျဖရွင္းပံု ေျဖရွင္းနည္းကို နားလည္ရမယ္။ အေကာင္းဆံုးေျဖရွင္းပံု ေျဖရွင္းနည္းေတြကို ကၽြန္မတို႔ လုပ္ႏိုင္ရမယ္။

အေကာင္းဆံုးေျဖရွင္းပံု ေျဖရွင္းနည္းဆိုတာကေတာ့ ၫွိႏိိႈင္းေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့ အေပးအယူလုပ္ႏိုင္ရမယ္။ အေပးအယူ မလုပ္ဘဲနဲ႔ ဒီကမၻာႀကီးမွာ ဘယ္လုိမွ မတိုးတက္ဘူး။ ကၽြန္မတို႔ေကာ္မရွင္က ကၽြန္မေျပာသလို ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ေရရွည္အေရးကိုပဲ ေမွ်ာ္ကုိးၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ အႀကံျပဳသြားမွာပါ။ ထုတ္ေဖာ္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြက အမွန္အတိုင္းပဲ ကၽြန္မတို႔ ထုတ္ေဖာ္မွာပါ။ ဘာျဖစ္ခဲ့တယ္၊ ဘယ္လိုေတာင္းဆိုမႈေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္၊ ေတာင္းဆိုမႈေတြရဲ႕ေနာက္ ဘယ္လုိျဖစ္ခဲ့တယ္ဆုိတာ ျမင္တဲ့အတိုင္းပဲ မွန္မွန္ကန္ ကန္တင္ျပပါမယ္။ အဲဒါကို ႀကိဳက္တဲ့ လူလည္း ရွိမယ္။ မႀကိဳက္တဲ့လူလည္းရွိမယ္။ အဓိကက်တာကေတာ့ အျဖစ္ကို အျဖစ္အတိုင္း တင္ျပမယ္။အဲဒီအေပၚမွာ အေျခခံၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ေပးသင့္ေပးထုိက္တဲ့ အႀကံေပးခ်က္ေတြကို ကၽြန္မတို႔ေပးပါ မယ္။ ကၽြန္မတို႔ ေပးတဲ့အႀကံျပဳခ်က္ေတြ အတိုင္း ျဖစ္သြားေအာင္လို႔လည္း ႀကိဳးစားရမယ္။ တိုက္တြန္းရမယ္။ ဒါ ကၽြန္မတို႕ရဲ႕တာ၀န္ပဲ။ ကၽြန္မတို႔အေနနဲ႔ အားလံုးႀကိဳက္တဲ့ အေျဖရွာဖို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ အားလံုးအတြက္ အေကာင္းဆံုးအေျဖရွာဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

- ေစာေစာကေမးခြန္းတစ္ခုက ဒီကိစၥကို ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ဖို႔ ဦးတည္တဲ့ ေထာင္ေခ်ာက္ ဟုတ္၊မဟုတ္ေပါ့။

ဒါက ဒီလိုဘယ္ေတာ့မွမစဥ္းစားဘူး။ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ႏုိင္၊ မလွည့္ႏိုင္ ဆိုတာ ကၽြန္မတို႔လက္ထဲမွာရွိတယ္ဆိုတာ ကၽြန္မတို႔ ယံုၾကည္တယ္။ ဘယ္ပုဂိၢဳလ္တစ္ဦးရဲ႕ လက္ထဲမွာမွ မရွိဘူး။ ဒီႏိုင္ငံက ႏိုင္ငံသူ၊ ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ လက္ထဲမွာပဲ ရွိပါတယ္။

- ဒီမီးေလာင္ခဲ့တဲ့ကိစၥေတြအေပၚမွာ အန္တီအေနနဲ႔ စစ္ေဆးမယ္ေပါ့။ စစ္ေဆးတ့ဲအခါမွာ ျပည္ပပညာရွင္ေတြသံုးမယ္လုိ႔ ေျပာပါတယ္။အဲဒီမီးေလာင္တုန္းက သက္ေသေတြ ေကာ္မရွင္အေနနဲ႔ ရထားပါသလား။ မီးေလာင္မႈျဖစ္ၿပီး ၃ နာရီအၾကာမွာ ခ်က္ခ်င္းေရျဖန္းၿပီးေတာ့ သက္ေသေတြ ေဖ်ာက္တယ္လို႔ ေျပာတယ္ဗ်။ အဲဒီေတာ့ စစ္ေဆးတာ အခက္အခဲမ်ား ရွိႏုိင္ပါမလားခင္ဗ်ာ။ ရႏိုင္တဲ့ သက္ေသပစၥည္းေတြလည္း နည္းသြားႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒါနဲ႕သံုးသပ္ေပးပါဦးခင္ဗ်ား။

ကၽြန္မသိတာေတာ့ ေရျဖန္းတာက အရင္ပါ။ ေနာက္မွမဟုတ္ပါဘူး။ သပိတ္ စခန္းကြဲေအာင္ ခြဲတာေပါ့။

- ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာက အဲဒီသေဘာပါ။ ရွိေနတဲ့သက္ေသပစၥည္းေတြကုိ အားလံုးၿပီးတဲ့အခါ ဖိနပ္၊ သကၤန္းေတြေရာ မီး႐ိႈ႕ပစ္လိုက္တာေပါ့။

တခ်ဳိ႕ဟာေတြေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ရထားပါၿပီ။ ကၽြန္မတို႔ဟာ ကၽြန္မတို႔ ရထား ၿပီးသား ပစၥည္းေတြျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အခုရွိတဲ့ပစၥည္းေတြအေပၚမွာ တတ္ႏိုင္သေလာက္ သက္ေသအေထာက္အထားကို ရွာမွာျဖစ္ပါတယ္။

- အန္တီ အဲဒီဗံုးက တခ်ဳိ႕ကလည္း တ႐ုတ္က လုပ္တယ္လု႔ိလည္းေျပာတယ္။ တခ်ဳိ႕က ကစနကလုပ္တယ္လို႔လည္း ေျပာတယ္။

ဒါက စံုုစမ္းတဲ့အခါမွာ ေပၚမွာပါ။ ကၽြန္မ မစံုစမ္းရေသးတဲ့အတြက္ ေျဖေပးလို႔ မရေသးပါဘူး။ ကၽြမ္းက်င္တဲ့လူေတြကမွ ဒါဘယ္ကဟာလဲ၊ ဘယ္လိုလာတယ္၊ ဘယ္လိုအေျခအေနရွိလဲဆိုတာ အေျဖကို ေပၚေအာင္လုပ္ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။

- လက္ပံေတာင္းေတာင္စီမံကိန္းဆိုတာ တ႐ုတ္ကုမၸဏီနဲ႔ ျဖစ္ထားတဲ့စီမံကိန္းပါ။ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္းတုန္းကလည္း တ႐ုတ္ကုမၸဏီနဲ႔ျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ လာေရာက္ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ တ႐ုတ္ကုမၸဏီေတြရဲ႕ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအေပၚ အန္တီအေနနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ားမွတ္ခ်က္ေပးခ်င္ပါသလဲ။

ကၽြန္မတာ၀န္ယူမႈကို အၿမဲပင္အေလးထားတယ္။ တ႐ုတ္ကုမၸဏီေတြလာလုပ္တယ္ဆိုတာ ဒီက အစိုးရနဲ႔ သေဘာတူညီ ခ်က္ယူၿပီးလာလုပ္တာပဲ။အဲဒီေတာ့ ကုိယ့္ႏုိင္ငံအတြက္ ကိုယ့္အစိုးရကသာလွ်င္ အဓိကတာ၀န္ယူရမယ္။ တစ္ဖက္သတ္လုပ္လို႔မရဘူး။ သူတို႔ဟာသူတို႔ လုပ္ခ်င္တိုင္း လာၿပီးလုပ္လို႔ရတာမွမဟုတ္ဘူး။ စာခ်ဳပ္အရလုပ္တာ။ သေဘာတူညီခ်က္ အရလုပ္တာ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ ပထမဦးဆံုး သတင္းေၾကညာခ်က္ထဲမွာ ပါပါ တယ္။ ဒီကိစၥစတာဟာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိလုိ႔ စတာပါ။ ကၽြန္မတို႔က ဒီမုိကေရစီဘက္ ဦးတည္မယ္ဆို ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ရွိရမယ္။ တာ၀န္ယူမႈရွိရမယ္။ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ အႀကံျပဳခ်က္ေတြထဲမွာလည္း ဒီလိုမ်ဳိး အႀကံျပဳခ်က္ေတြ ပါပါလိမ့္မယ္။

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ သတင္း

No comments:

Post a Comment