အေၾကာက္တရား ဟူသည္ ဟိုခုန္သည္ကူး ရွိတတ္၏။
တကယ္ေတာ့ “အေၾကာက္တရား” မွာ ေျခေထာက္မပါလို႔ ေမ်ာက္လို ဟုိခုန္သည္ကူး လုပ္လို႔ေတာ့ မရပါ။ လူရဲ႕ ေမြးရာပါ သဘာဝ အရည္အေသြးမွာ “အေၾကာက္တရား” ဆိုတာ မရွိဘဲ လိုခ်င္ရင္ မေၾကာက္မရြံ႔ ယူတတ္တဲ့ သဘာဝပဲ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ “အေၾကာက္တရား” ဟာ လူ႔ကိုယ္ပိုင္ မဟုတ္။ ျပင္ပက ဝင္လာတဲ့ ပေယာဂသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္က လက္မခံရင္ ဝင္လာလို႔ မရပါဘူး။ ေၾကာက္တတ္သူေတြအတြက္ဆိုရင္ေတာ့ ဧည့္ႏိုင္ငံသားလို႔ ဆိုရမလားပဲ။
ေရးခ်င္တာကေတာ့ “အေၾကာက္တရား” စာတမ္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေၾကာက္ေအာင္ ေျခာက္တတ္တဲ့ အေၾကာင္းေလးပါ။ ေၾကာက္မွန္းသိ ျဖဲေျခာက္တတ္တာေလး ဆိုပါေတာ့
က်ေနာ္တို႔အစိုးရ လူထုစစ္တမ္း (Public poll) ေကာက္ယူပံုေလးက ခပ္ဆန္းဆန္းဗ်... ခပ္ဆန္းဆန္းဆိုတာက ႏိုင္ငံတကာပံုစံမ်ဳိးကို လက္မခံဘဲ ျပည္ပအားကိုး အဆိုးျမင္ဝါဒကို ဆန္႔က်င္သလိုလို ဘာလိုလိုနဲ႔ ျမန္မာနည္းျမန္မာ့ဟန္ကို ခင္တြယ္ေနတုန္း .. ဖက္တြယ္လို႔ မဆံုး ျဖစ္ေနေသးလို႔ပါပဲ။
လူထုစစ္တမ္း ေကာက္ခ်င္ရင္ အျခားႏိုင္ငံေတြလို လြတ္လပ္တဲ့ သတင္းဌာနတို႔၊ အသင္းအဖြဲ႔တို႔က ကမကထ လုပ္တာမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ အစိုးရကိုယ္တိုင္ အပင္ပန္းခံ လုပ္ယူတာပါ... အဲ.. ရွင္းေအာင္ေျပာရရင္ တခါတည္း ဥပေဒ ထုတ္ပစ္လိုက္တာမ်ဳိး.. သတၱိကလည္း ေကာင္းပါ့။ ဘယ္သူ႔မွ ဂရုမစိုက္တာ..။ ျပည္တြင္းမွာ ဆိုေတာ့။
အရင္ စစ္အစိုးရေခတ္ကဆိုရင္ေတာ့ ဘာမေျပာ ညာမေျပာ ဥပေဒတခု (သို႔) ဥပေဒကဲ့သို႔ အာဏာတည္ေသာ အမိန္႔တခုကို ေကာက္ထုတ္တတ္ပါတယ္.. ႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ ဥပေဒျဖစ္လို႔ ဥပေဒ ေရးဆြဲထုတ္ျပန္သူေတြနဲ႔ ဥပေဒ ဘက္ေတာ္သားေတြကလြဲရင္ ဘယ္သူမဆို လိုက္နာေပးရပါတယ္။ မွတ္မိေနဦးမွာေပါ့။
လူထုစစ္တမ္းအေျဖက တခါတည္း ထြက္လာပါတယ္။ ျပည္သူအားလံုး ဥပေဒကို လိုက္နာရသည္..ေပါ့။ ျပည္သူေတြမွာ အေၾကာက္တရား ရွိေနရတဲ့ ေခတ္ေပကိုး။
လႊတ္ေတာ္ ေပၚလာတဲ့ ဒီဘက္ေခတ္ အဲဒီေလာက္ အတင့္မရဲသင့္ေတာ့ ဥပေဒၾကမ္း ဆိုၿပီး ထုတ္လာပါတယ္... ေသြးတိုးစမ္းၾကည့္တာေပါ့ဗ်ာ...။ ရရင္ ဆက္လုပ္မယ့္ သေဘာမ်ဳိး။ မရရင္ အရွံဳးထြက္ေတာ့ လံုးဝ အျဖစ္မခံသလို ရရင္ေတာ့ အျမတ္ေပါ့... အျမတ္ဆိုတာ နည္းနည္းေနာေနာ မဟုတ္မွန္း သိေနၾကမွာပါ။ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရးမွာတင္မဟုတ္... စီးပြားေရးမွာလည္း တခါတည္း အၾကံဳးဝင္သြားတာမ်ဳိး။ အက်င့္ပ်က္ ျခစားမႈေတြ ျဖစ္လာရဖို႔ “ခြင္” ဆိုလားပဲ။
ဥပေဒၾကမ္းအေပၚ လူထုက နည္းနည္း ပူညံပူညံျဖစ္လာရင္ ေလွ်ာ့ေပးသေယာင္ေယာင္နဲ႔ မူရင္းကို မပ်က္ေစဘဲ နည္းနည္းေလး ေျပာင္းၿပီး ျပင္ေပးလိုက္တတ္ပါတယ္.. ျပင္လို႔ မရရင္ အျခားတဘက္က လွည့္ၿပီး ခ်ည္ႏိုင္မယ့္ အကြက္ကို ရွာထားတာျပန္ပါတယ္။ ထင္ေတာင္ မထင္ရဘူးဗ်.. ဥာဏ္ေကာင္းတယ္ ေျပာမလား.. ဥာဏ္နီဥာဏ္နက္ ရွိတယ္ ေျပာရမလားပဲ။
အျခားတဘက္က ျပန္ခ်ည္တယ္ ဆိုတာကေတာ့ အစိုးရက နည္းဥပေဒ၊ အမိန္႔၊ ဥပေဒကဲ့သို႔ အာဏာတည္ေသာအမိန္႔၊ စည္းမ်ဥ္း.. ဘာညာ သာရကာ စသည္ျဖင့္ ထုတ္ႏိုင္ခြင့္ ရွိတာမ်ဳိး ....ဒါကို ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္က ဘာမွ စြက္ဖက္လို႔ မရေအာင္ ဥပေဒ အတည္ျပဳၿပီးမွ ထုတ္ျပန္တာပါ။ အစိုးရက အေၾကာက္တရား ျပန္ရွိေနရေတာ့တဲ့ ေခတ္ျဖစ္လာတာကိုး။
က်ေနာ္ သတိထားမိသေလာက္ ဥပေဒၾကမ္းေတြကို တင္တဲ့သူေတြက စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ (The Executive) မ႑ိဳင္က ဝန္ႀကီးဌာနေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါကို ဥပေဒျပဳ (The Legislature) မ႑ိဳင္က လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြက ဆံုးျဖတ္ အတည္ျပဳေပးေနရပါတယ္။
ဥပေဒျပဳ လႊတ္ေတာ္ ရွိေနမွေတာ့ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြက ဥပေဒၾကမ္း မတင္ရဘဲ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ဘက္ကခ်ည္း ဥပေဒၾကမ္း ေရးဆြဲ တင္ျပေနတာဟာ ဘယ္လို လမ္းေၾကာင္းႀကီးလဲေပါ့... ေတြးစရာ.. ေတြးစရာ..။ သတိၱရွိရင္ေတာ့ ထကန္႔ကြက္လိုက္ေပါ့ဗ်ာ..။
အန္ကယ္ ဦးဝင္းတင္ဆီက စကားလံုးတခ်ဳိ႕နဲ႔ မဆလ ဝါဒမိႈင္းကို ယူသံုးရရင္ .. “ဒါလားဟဲ့.. ျမန္မာ့နည္းျမန္မာ့ဟန္ ဒီမိုကေရစီ” လို႔ ဆိုရမေလာက္ပဲ။
ဒီမိုကေရစီအေၾကာင္း ေျပာရရင္ က်ေနာ္ကလည္း အာသိပ္ရႊင္တယ္ဗ်.. ဒါေၾကာင့္ စာဖတ္သူအေပါင္း လမ္းမေခ်ာ္သြားေစရန္ အလို႔ငွာ ဤေနရာတြင္ပဲ နိဠိတံပါေတာ့မယ္။
ဆရာေမာင္ဝံသ ေရးတဲ့ “ဘယ္သူေတြကို ကာကြယ္ဖို႕ ဘယ္သူေတြကို ၿခိမ္းေျခာက္ဖို႕ ဥပေဒလဲ” ေဆာင္းပါးကို ဖတ္ရႈ ခံစားမိျခင္းပါ။
ခ်စ္ေသာ ဖဘ သံုးစြဲသူမ်ား ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒႀကီးရဲ႕ ေျခာက္လွန္႔ျခင္းမွ ကင္းေဝးၾကပါေစ။
လြင္ေအာင္စိုး
၂၃-၁၁-၂ဝ၁၂
ဆက္စပ္ -
ေမာင္ဝံသ - ဘယ္သူေတြကို ကာကြယ္ဖို႕ ဘယ္သူေတြကို ၿခိမ္းေျခာက္ဖို႕ ဥပေဒလဲ
ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္း ထုတ္ျပန္ေၾကညာ
ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္း လာမည့္ လႊတ္ေတာ္တြင္ တင္မည္
by Lwin Aung Soe on Friday, November 23, 2012 at 12:18pm ·
No comments:
Post a Comment