Monday 30 September 2013

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဘာေတြလုပ္



TODAY သတင္းေထာက္။ ။
ေဒၚစုဟာ ၂၀၁၅ မွာ သမၼတ ဝင္အေရြးခံခ်င္တဲ့အေၾကာင္း အတိအလင္း ေၾကျငာထားပါတယ္။ ကၽြန္မ တစ္ခုေမးခ်င္တာက ေဒၚစုအေနနဲ ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္တုန္းက လႊတ္ေတာ္အမတ္အျဖစ္ အေရြးခံရျပီးကတည္းက ဘာေတြကို လုပ္ေဆာင္ျပီးပါျပီလဲ။ ခုကေန ၂၀၁၅ အထိ ကာလအတြင္း ေဒၚစုရဲ ့ ခ်မွတ္ထားတဲ့ ပန္းတိုင္ေတြက ဘာေတြပါလဲ။


ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။
ကၽြန္မ ပထမဦးဆံုးေျပာလိုတာက သမၼတအျဖစ္ ကၽြန္မ ဝင္အေရြးခံလို့မရပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ ့ လက္ရွိ ဖြဲ ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ သမၼတကို တိုက္ရိုက္ မေရြးခ်ယ္ပါဘူး။ ကၽြန္မအေနနဲ ့ ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ သမၼတျဖစ္ခ်င္ပါတယ္လို့ ခပ္ရိုးရိုး ပဲေျပာခဲ့တာပါ။ ဘာျဖစ္လို့လဲဆိုေတာ့ သမၼတတစ္ေယာက္ အေနနဲ့ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တာေတြဟာ အတိုက္အခံေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္အေနနဲ ့ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တာေတြထက္ အမ်ားၾကီးပိုတယ္ေလ။

ခုခ်ိန္ထိ ကၽြန္မအေနနဲ ့ ဘာေတြလုပ္ေဆာင္ျပီးခဲ့ျပီလဲ ဆိုတာ ေမးထားတယ္ေနာ္။ ကၽြန္မဟာ အမ်ိုးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ ့ခ်ုပ္ရဲ ့ ဥကၠ႒တစ္ေယာက္ျဖစ္ျပီး၊ ေကာ့မွဴးျမို ့နယ္ကိုယ္စားျပု ေအာက္လႊတ္ေတာ္ အမတ္တစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ့ ျမို ့နယ္မွာ ကၽြန္မအေနနဲ ့ ေဆာင္ရြက္ျပီးခဲ့တာေတြကို အမ်ားၾကီးပဲ ေျပာျပႏိုင္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလို ေျပာျပရတာကို ကၽြန္မ အလြန္ပဲဂုဏ္ယူပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို့လဲဆိုလို ့ရွိရင္ မဲဆႏၵနယ္တစ္ခုကေနျပီး ကိုယ့္ကို ကိုယ္စားလွယ္တစ္ေယာက္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခံလိုက္ရျပီဆိုရင္ အဲ့ဒီမဲဆႏၵနယ္အတြက္ အဲ့ဒီမဲဆႏၵနယ္က ျပည္သူလူထုအတြက္ ဒီကိုယ္စားလွယ္ဟာ တာဝန္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ရပါမယ္။ ကၽြန္မရဲ ့ မဲဆႏၵနယ္မွာ အရင္ကထက္ပိုျပီး ေရရရွိေအာင္ ကၽြန္မတို ့ ေဆာင္ရြက္ထားပါတယ္။ လက္ငင္ေရတြင္းေတြနဲ ့ စက္ေရတြင္းေတြ အမ်ားအျပားကို ကၽြန္မတို ့ တူးေဖာ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ရာသီမေရြးသြားလာႏိုင္တဲ့ လမ္းအသစ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုလည္း ေဖာက္လုပ္ေပးထားျပီးပါျပီ။ ကၽြန္မမဲဆႏၵနယ္က ေဆးရံုေတြမွာဆိုရင္ ဆရာဝန္ အေရအတြက္ဟာ ကၽြန္မ လႊတ္ေတာ္အမတ္ မျဖစ္ခင္တုန္းက ရွိခဲ့တဲ့ ဆရာဝန္အေရအတြက္ထက္ ပိုျပီးမ်ားလာပါျပီ။ အဲ့ဒီေဆးရံုေတြမွာ ျပုျပင္မႈေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုလည္း ကၽြန္မတို ့ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ လူနာတင္ကားေတြ ရွိလာေအာင္လည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ ့ ျမိဳ ့နယ္မွာ အေျချပုတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ ့ ပထဦးဆံုး ေရြ့လ်ား စာၾကည့္တိုက္ကိုလည္း ကၽြန္မတို ့ စတင္တည္ေထာင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီ စာၾကည့္တိုက္ဟာ အခုဆိုရင္ အင္မတန္မွကိုပဲ အက်ိုးျပုေနတာကို ေတြ့ရပါတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာသင္ေက်ာင္းတစ္ခုကိုလည္း ကၽြန္မတို ့ စတင္တည္ေဆာက္ေနပါျပီ။ ေနာက္ႏွစ္ဆန္းေလာက္မွာ ဒီေက်ာင္းကို ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ေတာ့မွာပါ။ အဲ့ဒီေဒသမွာရွိတဲ့ ေက်ာင္းေတြရဲ ့ ဖြံ့ျဖိုးတိုးတက္ေရးေတြမွာလည္း ကၽြန္မတို ့အေနနဲ ့ အကူအညီေတြ ေပးခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မ မမွတ္မိတဲ့ အေၾကာင္းအရာ အနည္းအက်ဥ္းေတာ့ ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါတယ္။ ၁၈ လအတြင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့တဲ့ ကၽြန္မတို ့ရဲ ့ ေဆာင္ရြက္မွုေတြဟာ မဆိုလွဘူးလို ့ ကၽြန္မထင္ပါတယ္။

ကၽြန္မရဲ ့ ပါတီနဲ ့ ပတ္သက္လို ့ ပါတီဥကၠ႒တစ္ေယာက္အေနနဲ ့ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တာေတြကေတာ့ ကၽြန္မတို ့ပါတီရဲ ့သမိုင္းမွာ ပထမဦးဆံုးအၾကိမ္ ပါတီညီလာခံကို က်င္းပႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွာ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ေပမယ့္လို ့ အဲ့ဒီတုန္းက ကၽြန္မတို ့ပါတီကို စစ္မွန္တဲ့ႏိုင္ငံေရးပါတီတစ္ခုအျဖစ္ လွဳပ္ရွားေဆာင္ရြက္ခြင့္ မျပုခဲ့ပါဘူး။ ျပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္တုန္းကမွ ပထမဦးဆံုး အေနနဲ ့ ကၽြန္မတို ့ရဲ ့ ပါတီညီလာခံကို က်င္းပႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ က်င္းပတဲ့အေၾကာင္းကေတာ့ ကၽြန္မတို ့ရဲ ့ ပါတီကို ဒီမိုကေရစီ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြအေပၚ အေျခခံျပီး တည္ေထာင္ထားတယ္ဆိုတာကို ေသခ်ာေစခ်င္လို့ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ပါတီတြင္းမွာ အေျခအတင္ျဖစ္မႈေတြကေတာ့ ရွိတာေပါ့ေလ။ အဲ့ဒါေၾကာင့္လည္း လူေတြက ကၽြန္မတို ့ပါတီကို ေျပာၾကတယ္။ ၾကည့္ပါဦး NLD ပါတီကို။ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ျငင္းခုန္ေနၾကတာပဲ။ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္လည္း ေအာ္ဟစ္ေျပာဆိုေနၾကတာပဲ ဆိုျပီးေတာ့။ အဲ့ဒါဟာ ဘာလို့လဲဆိုရင္ သူတို ့ေတြက ဒီမိုကေရစီနည္းက်တဲ့ ပါတီတစ္ခုဆိုတာ ဘယ္လိုမ်ိုးလဲဆိုတာကို နားမလည္ၾကေသးလို ့ပါ။ အာဏာရွင္စနစ္၊ တစ္ပါတီစနစ္မွာသာလွ်င္ တစ္သံတည္း ထြက္ႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ပါတီရဲ ့ ျပႆနာေတြကို လူအမ်ားသိၾကားေနရတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ဟာ တကယ္ေတာ့ ျပႆနာအေပၚ တာဝန္ယူမႈ၊ ပြင့္လင္းျမင္သာရွိမႈဆိုတဲ့ ကၽြန္မတို ့ပါတီရဲ ့ ဒီမိုကေရစီဆန္တဲ့ သေကၤတကို ျပေနတာပဲျဖစ္ပါတယ္။

လႊတ္ေတာ္အမတ္တစ္ေယာက္အေနနဲ့ ကၽြန္မရဲ ့ မဲဆႏၵနယ္မွာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာေတြအျပင္၊
• တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး ႏွင့္ တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းေရးေကာ္မတီ၊
• ရန္ကုန္ေဆးရံုၾကီး ျပန္လည္ျပုျပင္ မြမ္းမံ တည္ေဆာက္ေရး ေကာ္မတီ
• ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ျပန္လည္ျပုျပင္ မြမ္းမံ တည္ေဆာက္ေရး ေကာ္မတီ နဲ့
• အဆင့္ျမင့္ပညာဥပေဒေရးဆြဲေရး ေကာ္မတီ တို ့မွာလည္း ဥကၠ႒အျဖစ္ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံအလယ္ပိုင္းက ေၾကးနီသတၳုတူးေဖာ္ေရး စီမံကိန္းအတြက္ ဖြဲ့စည္းခဲ့တဲ့ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မရွင္ဥကၠ႒အျဖစ္လည္း ကၽြန္မ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီတာဝန္ကေတာ့ ျပီးဆံုးသြားပါျပီ။ ဒီကိစၥနဲ ့စပ္လ်ဥ္းျပီး အစီရင္ခံစာတစ္ေစာင္ ကၽြန္မတို ့ တင္သြင္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္မအေနနဲ့ ေတာ္ေတာ္ အလုပ္က်ိုးစားတယ္လို ့ ဆိုရမယ္။

မူရင္း ျပည္ေထာင္စု

30.9.2013

No comments:

Post a Comment