Monday 12 August 2013

၈၈၈၈ ေလးလံုး ေငြရတု အေရးေတာ္ပံုတြင္ "စစ္မွန္ေသာ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး" စာတမ္းႏွင့္ပတ္သတ္သည့္ ဦးကိုကိုႀကီး၏ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား(၁)(၂)(၃)(၄)(၅)



၈၈ တုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေႂကြးေၾကာ္သံေတြ ကိုေမ့ပစ္လုိက္ ၿပီလား၊
ေၿပာင္းပစ္လုိက္ၿပီလား ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီးေတာ့ ေျပာရရင္ အားလံုး
တစ္ခဲနက္ေအာ္ခဲ့တဲ့ ေႂကြးေၾကာ္သံကေတာ့ ဒီမိုကေရစီရရွိေရး - ဒို ့အေရးပါ။

ဒီမိုကေရစီရရွိေရးဆိုရင္ အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္ေရး ဆိုတာ ကုလားႀကီးနဲ႔ အရာႀကီးပါပဲ။ အတူတူပါပဲ။ ဒီမိုကေရစီ ရရွိၿပီဆိုရင္ ဘာအာဏာရွင္မွမရွိေတာ့ဘူး။
ဒီမိုကေရစီရရွိေရး ေႂကြးေၾကာ္သံနဲ႔ လုပ္ခဲ့ေႂကြးေၾကာ္သံအေပၚမွာ တစ္စိုက္မတ္မတ္ ရပ္တည္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေဆာင္ရြက္ေနတယ္။


ဒီေန႔အခမ္းအနားကိုလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး ဦးတည္ခ်က္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဆာင္ရြက္တယ္ဆိုတာ တုိင္းျပည္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး မေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ဘဲနဲ႔ ဒီမုိကေရစီနဲ႔လူ႕အခြင့္အေရး
အရသာေတြကိုလည္း ခံစားႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ယံုၾကည္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္
ဒီေန ဒီခ်ိန္မွာ ဒီေႂကြးေၾကာ္သံကို ၈၈ ေႂကြးေၾကာ္သံ နဲ႔ တစ္ထပ္တည္း အားေကာင္းေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႀကိဳးစားရမယ္။

အဲဒီလိုႀကိဳးစားတဲ့အခါမွာ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးမွာ မူမဲ့တဲ့၊ မူမရွိတဲ့
ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးေရးဟာ တစ္ဖက္သတ္အေလွ်ာ့ေပးျခင္းပါ။ အဲေတာ့ အမ်ိဳးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးလို႔ေျပာၿပီးေတာ့ အလံုးစံုလုိက္ေလ်ာတာ၊ အလံုးစံုအေလွ်ာ့ေပးတာဟာ အညံ့ခံတာဟာ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရ
မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဲဒါဟာ ျဖတ္သန္းမႈရွိတဲ့၊ ႏိုင္ငံေရးစာေပဗဟုသုတရွိတဲ့ လူတုိင္း နားလည္လက္ခံထားၿပီးသားကိစၥလုိ႔ အဲဒီလိုပဲနားလည္ပါတယ္။


(၂)

ကၽြန္ေတာ္ဆိုရင္ ေ၀ဖန္တုိက္ခုိက္မႈေတြခံၿပီးေတာ့ကို အစိုးရအဖြဲ႕နဲဆက္ဆံတယ္။ ခုန၀န္ႀကီးေတြလာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ သြားၿပီးေတာ့ႀကိဳဆိုတယ္၊ ေခၚတယ္။
အဲေတာ့ အမ်ိဳးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးမွာ အဲဒီလိုအလုပ္မ်ိဳးကို အမိုက္ခံၿပီးလုပ္တာ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဲဒီလူေတြနဲ႔ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈေတြ
မရွိရင္ ဘယ္လိုေစ့စပ္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ိဳးလုပ္မလဲ။

ဒါဟာသိပ္အေရးႀကီးတဲ့ကိစၥပါ။ ႏွစ္ဖက္ဒံုးက်ည္ေတြနဲ႔ပစ္ခတ္တုိက္ခုိက္ေနတဲ့၊ စစ္မက္ျဖစ္ပြားေနတဲ့ ႏွစ္ႏုိင္ငံၾကားထဲမွာ သံတမန္ဆက္ဆံေရးရွိပါတယ္။

အဲေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့ စကားလံုးေတြ ပဲေျပာေျပာ
ေနၾကတယ္။အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးေရးေျပာေျပာ
ၿပီးေတာ့ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ဆက္ဆံရင္ အာဏာပိုင္နဲ႕ ဆက္ဆံတယ္၊ သစၥာေဖာက္တယ္ဆိုတဲ့တံဆိပ္မ်ိဳး လြယ္လြယ္ကူကူနာမည္တပ္တာမ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာခံခဲ့ရပါတယ္။

အခုကၽြန္ေတာ္ ဒီစကားေတြေျပာႏိုင္တာဟာ (၁၈) ႏွစ္ေလာက္ ေထာင္ထဲမွာေနၿပီးလို႔ အခုသူေျပာေနတာေတြဟာ ဟုတ္တယ္ေနာ္၊ မဟုတ္ေလာက္ဘူးလို႕
ယံုၾကည္လိမ့္မယ္ဆိုတဲ့ ရဲတင္းမႈ မ်ိဳးနဲ႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ဆက္ေျပာပါတယ္။

အရင္လည္းဒီအတိုင္းရပ္ေနပါတယ္။ ေနာက္လည္းဒီအတုိင္း ရပ္ေနပါတယ္။
အဲေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြအားလံုးဟာ (solution) အေျဖကိုဦးတည္တဲ့ ေဆြးေႏြးမႈမ်ိဳးေတြပဲျဖစ္သင့္ပါတယ္။

(၃)

ကၽြန္ေတာ္ ကမၻာေပၚမွာအင္အားအႀကီးဆံုးစစ္တပ္ႀကီးရဲ႕ လူထု ကေရြးခ်ယ္
တင္ေျမႇာက္တဲ့ ဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႔ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႔ ေတြ႕ဆံုခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။
အဲဒါဟာ အိမ္မက္မဟုတ္ဘူး။

မစၥတာအိုဘားမားဟာ အေမရိကန္လူထုက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္လုိက္တဲ့ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္။ မူအားျဖင့္ေျပာမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏိုင္ငံမွာ လူထုကေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္တဲ့ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ျဖစ္ခ်င္ပါတယ္။ ဘယ္ေတာ့ျဖစ္ခ်င္ပါသလဲဆိုရင္ အခုျဖစ္ခ်င္ပါတယ္ (လက္ခုပ္သံမ်ား)။

အဲဒီေလာက္ ကမၻာေပၚမွာ အင္အားအႀကီးဆံုးစစ္တပ္ပိုင္ရွင္ႏုိင္ငံမွာေတာင္မွ စစ္တပ္သာလွ်င္တုိင္းျပည္ရဲ႕ေက်ာ႐ိုး၊ အဓိကမ႑ိဳင္ ျဖစ္တယ္လို႔ မေႂကြးေၾကာ္ပါဘူး။အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို ့မွားယြင္းေနတာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။

အဲဒါေတြျပဳျပင္ဖုိ႔ႀကိဳးစားတဲ့အခါမွာ စကားလံုးေတြကိုေက်ာ္လြန္ၿပီးေတာ့ အေျဖထုတ္ႏုိင္တဲ့အဆင့္၊ လက္ေတြ႕ခ်ဥ္းကပ္တဲ့အဆင့္ကို အားလံုး၀ိုင္းၿပီးေတာ့ စဥ္းစားၾကဖို႔၊ ႀကိဳးစားၾကဖို႔ပဲတုိက္တြန္းခ်င္တယ္။

(၄)

ကၽြန္ေတာ္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ ကြဲလြဲေနမႈသံုးရပ္ထဲမွာ အယူအဆေရးရာ
ကြဲလြဲမႈအေပၚမွာ သည္းမခံႏိုင္မႈကို ကၽြန္ေတာ္ေျပာျပပါမယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကြာဟမႈေတြ ၾကားထဲမွာ activist အေလွ်ာ့ေပး ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ တစ္ေလ်ာက္လံုး activist ကလာခဲ့တာပါ။ကၽြန္ေတာ္ ဒို႔အေရးနဲ႔စၿပီးထြက္လာခဲ့တာပါ။
ႏိုင္ငံေရးစကားလံုးေတြ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ေျပာၿပီးထြက္လာတာမဟုတ္ပါဘူး။ အဲေတာ့ Activist ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အေျခခံပါ။

အဲဒီကေနၿပီးေတာ့ (၂၅) ႏွစ္ျဖတ္သန္းၿပီးလို႕ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ႏုိင္ငံေရးသမားအျဖစ္နဲ႔ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီ Activist ဘ၀ကို အျပည့္အ၀နားလည္ခံစား သလို၊ ႏိုင္ငံေရးအေျဖထုတ္ဖုိ႔ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အေလးအနက္စဥ္းစားပါတယ္။

အဲဒီလိုစဥ္းစားတဲ့ အခါမွာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ အျမစ္တြယ္ေနတဲ့ အေတြးအေခၚ
အမူအက်င့္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျပန္သံုးသပ္ဖုိ႔လိုပါတယ္။ အဲဒါဟာအျပဳအမႈ(Behaviour)နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေလ့လာစရာပညာရပ္တစ္ခု လည္း ရွိပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သတင္းစာေကာက္လွန္လိုက္ရင္ မဂၤလာေဆာင္ေၾကာ္ျငာေတြ၊ နာေရးေၾကာ္ျငာေတြၾကည့္လိုက္ပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးဘယ္သူ႕ရဲသားနဲ႔ဘယ္ကုမၸဏီ
ပိုင္ရွင္ရဲ႕သမီးနဲ႔၊ ေအာက္ကၾကည့္လုိက္လို႔ရွိရင္ ဘယ္ႏုိင္ငံ၊ ဘယ္တကၠသိုလ္မွာ ဘာဘြဲ႕ယူေနတဲ့သားသမီးေတြနဲ႔၊ အဲဒါႀကီးဟာ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုႀကီးလိုျဖစ္ၿပီးေတာ့ တုိင္းျပည္မွာအေရးႀကီးဆံုး ႏိုင္ငံေရးအာဏာ၊ စစ္ေရးအာဏာ၊ စီးပြားေရးအာဏာနဲ႔ ပညာအရည္အခ်င္း ဆိုတာေတြကိုပါ အေပၚအလႊာေလးတစ္ခုတည္းမွာ သြားၿပီး
စုေနတယ္ဆိုတာကို သတိျပဳမိဖုိ႔လိုပါတယ္။

နာေရးေၾကာ္ျငာၾကည့္လုိက္ပါ။ ေၾကာ္ျငာထဲမွာ ဧရာမေကာ္လံႀကီးနဲ႔တင္ထားတယ္၊ အဲဒါအားလံုး တိုင္းျပည္ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေလာက္၊ ရာစုႏွစ္၀က္ေလာက္လႊမ္းမိုးခဲ့တဲ့ အဲဒီလူေတြနဲ႔ သမီးရွင္က အဲဒါနဲ႔ ေပးစားဖို႔ႀကိဳးစားတယ္။ ဂုဏ္ရွိတယ္ထင္လို ့ လူ႕အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္တာေတြ၊ မတရားလုပ္တာေတြ အဲဒါေတြ သူတို႔ေခါင္း
ထဲမွာမရွိေတာ့ဘဲနဲ႔ အဲဒီလူေတြရဲ႕သားေတြနဲ႔ သူတုိ႔သမီးေတြနဲ႔ေပးစားရင္ ဂုဏ္ရွိမယ္ လုိ႔ထင္တဲ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းထဲမွာ အေတြးအေခၚအရကိုယ္၌က နက္နက္႐ႈိင္း႐ႈိင္း
ၿဖစ္ေနတဲ့ဟာႀကီးကို ဖယ္ရွားဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႀကိဳးစားရမယ္။
အဲဒီအခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔စကားလံုးေတြကိုေက်ာ္ရမယ္။
(လက္ခုပ္သံမ်ား)။

အဲေတာ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းထဲမွာ အဲဒီအာဏာအလႊာနဲ႔ စီးပြားေရးဓနအင္အား
အလႊာနဲ႔ ေပါင္းစည္းၿပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕သားသမီးေတြက ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္းမွာ ထားႏုိင္တယ္။ အခုအေနာက္ႏုိင္ငံေတြက ပိတ္ဆို႔လို႕သာ။ ဒါေတာင္မွ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြကို သူတုိ႕ကိုပိတ္ဆို႔ထားတဲ့ နာမည္ေတြနဲ႔မဟုတ္ဘဲနဲ႔ နာမည္၀ွက္ေတြနဲ႔ လိမ္ၿပီးေက်ာင္းထားေနတဲ့ေက်ာင္းသားေတြလည္းရွိတယ္။

အဲေတာ့ တုိင္းျပည္ျပန္လည္တည္ေဆာက္ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏိုင္ငံေရး
တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူေတြ ဆိုတာက အကုန္လံုးေထာင္ထြက္ေတြ၊ ဘာေက်ာင္းပညာမွဆက္မသင္ႏုိင္ဘူး။ သားသမီးေတြ၊ မိဘေတြ မိသားစုေတြကလည္း ကစဥ့္ကလ်ား။

အဲဒီလိုမ်ိဳး Level Playing Field မ်ိဳးမရွိဘူး။ တန္းတူယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္တဲ့ အခြင့္အလမ္း
မရွိဘဲနဲ႔ တစ္ဖက္သတ္အသာစီးရေနတဲ့အေျခအေနကေနၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးကိုလုပ္တယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က နာတဲ့သူေတြက အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး လို႔ေအာ္ေနတယ္။

တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလက္မေထာင္ေနဆဲျဖစ္တဲ့လူေတြက ေနစမ္းပါဦး မင္းတို႔ကမသင့္ျမတ္လို႔ ဘာလုပ္ခ်င္လုိ႔လဲ ဆိုတဲ့ စိတ္ေနသေဘာထားမ်ိဳးေတြလည္း ရွိေနဆဲပဲ (လက္ခုပ္သံမ်ား)။

အဲေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ တစ္ဖက္ကသည္းခံေနရတာမ်ားပါၿပီ။ သည္းခံေနတဲ့
တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္းခံေနတာဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔
တစ္ကိုယ္ရည္အတြက္မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ေတြအတြက္။

၂၀၁၄ မွာ အာဆီယံဥကၠ႒ျဖစ္ေတာ့မယ္။ မၾကာခင္မွာ အာဆီယံနဲ႔ Free Trade လြပ္လပ္စြာကုန္သြယ္မႈေတြျဖစ္ေတာ့မယ္။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာ ဘာမွျပင္ဆင္ထားတာ
မရွိေသးဘူး။ သူမ်ားပစၥည္းလာေရာင္းတာဘဲရွိတယ္။ ကိုယ့္ပစၥည္း သူမ်ားသြား
မေရာင္းႏုိင္ဘူး။ မၾကာခင္မွာ Visa Freeဗီဇာမလိုဘူး ဆိုၿပီးေတာ့ ဥဒဟိုေတြ
လာၾကေတာ့မယ္။ ကိုယ့္တုိင္းျပည္ထဲမွာ အခ်င္းခ်င္းသတ္ေနတုန္းရွိေသးတယ္။

ဆိုေတာ့ အဲဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က အမွီလိုက္ဖုိ႔ႀကိဳးစားတဲ့ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ညီအစ္ကိုေတြအားလံုး ကိုလည္း အေလးအနက္အႀကံျပဳပါရေစ။ စကားလံုးေတြကိုေဖာက္ထြက္ပါေတာ့။ ေက်ာ္လႊားပါေတာ့။
(လက္ခုပ္သံမ်ား)။

အဲေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္တဲ့ဟာေတြအားလံုးကို အရဲစြန္႔ေျပာရင္းနဲ႔ တစ္ေယာက္ကေနႏွစ္ေယာက္၊ ႏွစ္ေယာက္ကေနေလးေယာက္၊ ဒီလိုအယူမ်ိဳးေတြကို လက္ေတြ႕အေျဖထုတ္ မယ့္၊ ႏုိင္ငံေရးကိုဦးတည္တဲ့
ယဥ္ေက်းမႈထြန္းကားလာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ဆက္ၿပီးႀကိဳးစားပါဦးမယ္။ အဲေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သြားေနတဲ့ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးဆိုတဲ့ေနရာမွာခ်ည္းဘဲ မူမရွိတဲ့၊ အလံုးစံု လုိက္ေလ်ာမယ္ဆိုတဲ့ကိစၥမ်ိဳး ကၽြန္ေတာ့္ေသြးထဲမွာမရွိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္လက္လည္းမခံဘူး ။
(လက္ခုပ္သံမ်ား)။

ေနာက္တစ္ခုဆရာဦးေဌးဦး(စိန္ဂၽြန္း)ေက်ာင္းသားနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ကိစၥ အႀကံျပဳတာ
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေက်ာင္းသားထုတစ္ရပ္လံုးကို
ကိုယ္စားျပဳၿပီးေျပာႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ၊ ညီလာခံေတြ မလုပ္ရေသးပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တစ္ဦးခ်င္းသေဘာထားဘဲေျပာပါရေစ။

ဖြဲ႕စည္းပံုထဲမွာ လူထုကိုယ္စားျပဳတဲ့၊ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္တဲ့ လူထုအက်ိဳးစီးပြား (Public interest)ကလြဲၿပီးေတာ့ အထူးအက်ိဳးစီးပြား(Special Interest) ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္လည္းမလိုခ်င္ဘူး။ ဘယ္သူ႕ကိုမွလည္းမေပးခ်င္ဘူး။ အဲေတာ့ ေစာေစာက အနစ္နာခံခဲ့လို႔၊ သူတုိ႔ကိုသီးျခား အထူးအခြင့္အေရး
အျဖစ္နဲ႔သတ္မွတ္ေပးရမယ္ဆိုတာမ်ိဳးကို ကၽြန္ေတာ္လက္မခံပါရေစနဲ႔ (လက္ခုပ္သံမ်ား)။

(၅)

(၅)
==========================================
လႊတ္ေတာ္အင္စတီက်ဴးရွင္း အားေကာင္းေအာင္လုပ္ဖို႔လို႔ေျပာတဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တစ္ခ်ိဳ႔တန္ျပန္ေမးခြန္းေတြ(CounterQuestions)တက္လာမယ္လုိ႔ေမွ်ာ္လင့္ထားတာရွိတယ္။ လႊတ္ေတာ္အင္စတီက်ဴးရွင္းလုိ႔ေျပာရင္ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပမွာရွိတဲ့ (Extra Legislative Body) မလိုခ်င္ဘူး။ ဥပမာ - ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းဘဲ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာမယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးနဲ႔လံုၿခံဳေရးေကာင္စီလိုကိစ္ၥမ်ိဳး လႊတ္ေတာ္အျပင္မွာ တစ္ထီးတစ္နန္း ေနတဲ့ကိစၥမ်ိဳးကို လႊတ္ေတာ္ေဘာင္ထဲကို
ေရာက္ေအာင္ ဘယ္လိုႀကိဳးစားရမလဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စဥ္းစားရမယ္။

လႊတ္ေတာ္ထဲမွာရွိတဲ့ ေရးရာေကာ္မတီတစ္ခုလိုမ်ိဳး၊ လႊတ္ေတာ္ကိုတာ၀န္ခံတဲ့၊ မဲဆႏၵရွင္ေတြကို တာ၀န္ခံတဲ့၊ ႏိုင္ငံေတာ္လံုၿခံဳေရးႏွင့္ကာကြယ္ေရး
ဆိုင္ရာေရးရာေကာ္မတီလိုမ်ိဳး လႊတ္ေတာ္ထဲ ေရာက္ေအာင္ ဘယ္လိုဆြဲသြင္း
မလဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔စဥ္းစားရမယ္။လႊတ္ေတာ္ျပင္ပမွာ တစ္ထီးတစ္နန္းေနတဲ့ (Extra Legislative Body) လုိမ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္တို႔လက္ခံလို႔ မရဘူး။ အဲဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဦးတည္ခ်က္ထားၿပီးလုပ္မယ့္ကိစၥပါ။

သို႔ေသာ္ တုိင္ပင္(Timing) ႏိုင္ငံေရးမွာ အေရးႀကီးဆံုး(Timing)တုိင္ပင္။ အခ်ိန္ကိုက္ျဖစ္မႈ။ ဥပမာအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာပါမယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အေသးစိတ္ေတာ့မေျပာတာက အဲဒီအမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကို ကုိယ့္အခ်င္းခ်င္းထဲမွာဘဲ ေျပာတာကို ကၽြန္ေတာ္ေျပာပါမယ္။
ေညာင္ႏွစ္ပင္ညီလာခံတက္ျခင္း၊ မတက္ျခင္း။ တက္တာမွန္တယ္၊ တက္တာမွားတယ္ဆိုၿပီး ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အယူအဆအရေျပာရင္ တက္သင့္တဲ့အခ်ိန္မွာတက္ရင္မွန္တယ္။ တက္သင့္တဲ့ အခ်ိန္မွာမတက္ရင္ မွားတယ္။ မတက္သင့္တဲ့အခ်ိန္မွာ တက္ရင္မွားတယ္။ မတက္သင့္တဲ့ အခ်ိန္မွာ မတက္ရင္
မွန္တယ္။ ႏိုင္ငံေရးမွာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အားလံုး ဟာတုိင္ပင္။ ဘယ္ဟာက တသမတ္တည္း ဒါျဖဴတယ္၊ ဒါမဲတယ္လုိ႔ ကာလသံုးပါးစလံုးဟာမရွိဘူး။ အဲဒီတုိင္ပင္ (Timing)ကို နားမလည္ရင္ ႏုိင္ငံေရးဆံုးျဖတ္လို႔ မရဘူး။ အဲဒါ ကၽြန္ေတာ္ေပးခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့(Message)ေတြအားလံုးဟာ ထပ္ကာတစ္လဲလဲကၽြန္ေတာ္အရဲစြန္႔ၿပီး
ေၿပာေနတာပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေလွနံဓါးထစ္နဲ႔ ပန္းတိုင္ကိုစိုက္ထားတယ္။ နည္းလမ္းကိုမျပႏိုင္ဘူး။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ကိုယ္သြားခ်င္သလို သြားေနတယ္။ ပန္းတုိင္ကတစ္ျခား၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔သြားေနတာက အသြင္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ပံုသဏၭာန္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ သြားေနတယ္။ အဲေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေျပာေနတာကိုျပန္ခ်ဳပ္ရရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လက္ရွိလႊတ္ေတာ္ အားနည္းေနတဲ့အခ်ိန္၊ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြ
ရွိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပေဆာင္ရြက္မႈေတြ၊ လမ္းေပၚမွာ ဆႏၵျပတာေတြ ၊
ေဖာ္ထုတ္တာေတြ၊ ေတာထဲမွာဆက္ၿပီး လက္နက္ကိုင္တာေတြ ရွိေနအံုးမယ္။

ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဦးတည္ရမွာက တုိင္းရင္းသားအားလံုးကို ႏိုင္ငံေရးအရ ကိုယ္စားျပဳတဲ့ လႊတ္ေတာ္အင္စတီက်ဴးရွင္းအားေကာင္းေအာင္၊ ႏိုင္ငံေရး
ၿပႆနာအားလံုးကိုလႊတ္ေတာ္အင္စတီက်ဴးရွင္းေဘာင္ထဲမွာ ေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့အေျခ
အေနေရာက္ေအာင္၊ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပမွာ တစ္ထီးတစ္နန္းေနေနတဲ့ ဘယ္လို
အဖြဲ႕အစည္းမ်ိဳးကိုမွ လက္မခံႏုိင္တဲ့အေျခအေနေရာက္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔
ႀကိဳးစားဖုိ႔လိုတယ္လို႔ အေလးအနက္ ကၽြန္ေတာ္အႀကံျပဳပါရေစ။
အားလံုးကိုေက်းဇူး တင္ပါတယ္။



မူရင္း Kyaw Swar Myint

ကုိကုိႀကီး


ျပန္လည္မွ်ေ၀ပါတယ္
12.8.2013
ကိုထြန္းေ၀

No comments:

Post a Comment