Wednesday 17 July 2013

ေနျပည္ေတာ္ကားလမ္းမွတကယ့္ အျဖစ္ပ်က္ကေလးပါ။



က်မအေတြ႔အၾကံဳေလးတခုကကိုေျပာျပခ်င္တာပါ။ အခုတေလာ ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းဟိုင္းေ၀းလမ္း ေပၚမွာ မၾကာခဏျဖစ္ပ်က္ေနတ့ဲ ယာဥ္မေတာ္ တဆ ျဖစ္မႈေတြကို ေတြ႔ေန၊ ၾကားေန၊ ျမင္ေနရပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္မ်ားအခုလိုေတြျဖစ္ေနရတာဘာလဲ လမ္းရ့ဲ ခ်ဳိးယြင့္ခ်က္ေၾကာင့္လား? ဒါမွမဟုတ္ ကားေမာင္းသူ ကားဆရာရ့ဲ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္လားဆိုတာေတြကို ေတြးခ်င္စရာပါဘဲ။ ဘာဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ အခုဆိုရင္ေတာ့ ခရီးသြားျပည္သူေတြ အတြက္ ကေတာ့ ေနျပည္ေတာ္အျမန္လမ္းကေနသြားရမွာကို ေတာ္ေတာ္ေလးေတြးေၾကာက္ ေနၾကမွာေတာ့ အမွန္တကယ္ပါဘဲ။


အျမန္လမ္းေပၚက က်မေတြ႔ၾကံဳခ့ဲရတ့ဲ တကယ့္ အျဖစ္အပ်က္ကေလးတခုကေတာ့ ျပီးခ့ဲတ့ဲ ၂၀၁၂ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ဆန္းေလာက္ကေပါ့ က်မ မိဘအိမ္ကို ေရာက္တုန္း ပုဂံဘုရားဖူးသြားခ်င္တာနဲ႔ က်မကို လိုက္ပိုဖို႔အတြက္ က်မရ့ဲ အေမ အေဒၚ နဲအတူ အေဒၚရ့ဲ အမ်ဳိးသားပါ အပါအ၀င္ ၆ ေယာက္ခရီးထြက္ခ့ဲၾကပါတယ္။

ေရွးေဟာင္းပုဂံေျမကိုေပါ့။
ေညာင္ဦးကိုေရာက္ဖို႔ အတြက္ လိႈင္းကားပဲ စီးခ့ဲၾကပါတယ္။ ပုဂံမင္းသား ဟိုင္းေ၀းကားနဲ႔ပါဘဲ။
က်မတို႔ စီးလာတ့ဲ ကားကေတာ့ အသြားခရီးစဥ္မွ ဘာမွေတာ့ထူးထူးျခား မျဖစ္ေပၚခ့ဲပါဘူး။ေခ်ာ္ေမႊ႔စြာဘဲ ေညာင္ဦးကိုေရာက္ခ့ဲပါတယ္။

မိဘနဲ႔အတူ ပုဂံကဘုရားမ်ားကို ၾကည္ႏူးစြာ နဲ႔ ဖူးေမွ်ာ္ရင္ ခရီးစဥ္းကိုအဆံုးသတ္ခ့ဲျပီး ရန္ကုန္ကို ျပန္ဖို႔ စီစဥ္ပါတယ္။

က်မတိုေတြ႔ဟာ ေညာင္ဦးကေန ရန္ကုန္သို႔ သြားမယ့္ ပုဂံမင္းသားအျမန္ကားနဲ႔ ညေန႔ ၆း၃၀မွာ ထြက္ခြာခ့ဲၾကပါတယ္။ က်မတို႔ စီးနင္းလိုက္ပါလာတ့ဲ ကားဟာ မိတၳိလာ ၿမိဳ႕ျပင္ ဟိုင္းေ၀း အ့ျမန္ကားလမ္းေပၚသို႔ မေရာက္မွီ က်မတို႔ ကားဟာ ည ၁၁ နာရီေက်ာ္ေလာက္ရွိမယ္လိုေတာ့ ခန္႔မွန္းမိတ့ဲအခ်ိန္မွာ က်မက အိပ္ေမာ္က်ခ်င္ေနသလိုျဖစ္ေနပါၿပီ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်မေဘးက အေမက က်မကိုႏႈိးၿပီး သံေဗၺဳေဒ ဂါထာကိုရြတ္ခိုင္းတယ္။

အဲဒီမွာက်မက လန္႔ ႏိုးသြားျပီး ဘာျဖစ္တာလဲလိုေမးေတာ့ က်မအေမက ရြတ္သာ ရြတ္ခိုင္းေနတယ္။ အဲဒါနဲ႔ က်မလဲ ဘုရားစာကို ရြတ္ဆိုရေတာ့တာေပါ့။ က်မလန္႔ မိတာက က်မတို႔ ကားဘီးမ်ားဘာျဖစ္တာလဲ ကားတခုခုဘဲ စက္ခ်ဳိ႔ ယြင္းလို႔လားလို႔ ထင္ေနတာေပါ့။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကားေမာင္းတ့ဲ ကားဆရာက ပါးစပ္ကေနဘာေတြေျပာေနလဲဆိုေတာ့ မင္းလဲမင္းလမ္းမင္းသြား??

ငါတိုကို မေႏွာင့္ယွက္နဲ႔ဆိုျပီး??
ေျပာေနတာကိုၾကားရတယ္။

က်မတို႔ ကားေပၚမွာလိုက္ပါစည္းနင္းလာတ့ဲ ခရီးသြားတခ်ဳိ႔လဲ အိပ္ေမာက်ေနတာကိုေတြ႔ ရပါတယ္။ က်မတို႔မိသားစုက ကားဆရာရဲ႕ ေရွ ႔ ဆံုး သံုးတန္းမွာ ေနရရတ့ဲအတြက္ သူတိုေတြေျပာေနတာကို ၾကားေနရတာပါ။ အဲဒါနဲ႔ က်မလဲ ကားအေရွ ႔ ဆံုးကိုလွမ္းၾကည့္လိုက္တ့ဲ အခါမွ ကားေရွ ႔ တည့္တည့္ မွ ဆိုင္းကယ္နဲ႔ လူႏွစ္ေယာက္ကို ေ၀းေ၀းမွာ လွမ္းျမင္လိုက္ ပါတယ္။

ကားကလည္းအေပၚမီးကို အဆံုးထိကိုထိုးတာတာေၾကာင့္ အဲဒီ ေယာက်ာၤေလးႏွစ္ေယာက္ က ေမႊလိမ္ေမႊေကာင္နဲ႔ ကားေရွ႔ကေန ေပၚလာလိုက္ ေပ်ာက္သြားလိုက္နဲ႔ ဆိုင္ကယ္ ကို ေမာင္းတာကိုေတြ႔ေနရတယ္။

အဲဒါန႔ဲ က်မလဲ စိတ္ထဲကေန ဘယ္လိုၾကီးပါလဲ!!! ဒီလူႏွစ္ေယာက္ ညဘက္ၾကီး ဒီလိုေမွာင္ မည္းေနတ့ဲ အျမန္ဟိုင္းေ၀းလမ္းေပၚမွ မေၾကာက္မရြံ႕ နဲ႔ေပါ့၊ အဲလိုပဲ စိတ္က ထင္လိုက္ပါတယ္။ က်မလဲ မ်က္စီျပန္မွိတ္ျပီး အိပ္ဖို႔ ၾကိဳးစားလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်မအေဒၚ ကေၾကာက္လန္႔တၾကားနဲ႔ အေနာက္ကို ေခါင္းလွည့္ျပီး က်မအေမကို ဘုရားစာပဲ ရြတ္၊ ေမတၱာပို႔ ခိုင္းေနတာကိုၾကားလိုက္တယ္။

အဲဒါေန က်မတို ကားဟာ ညနက္သန္းေခါင္အခ်ိန္မွာ ေတာ့ ခရီးတစ္ေထာက္ ရပ္နားတ့ဲ ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းေပၚမွာ ဖြင့္ထားတ့ဲ ၁၀၅ ဂိတ္ ကိုေရာက္ရွိလာခ့ဲပါတယ္။ က်မတို႔ စီးနင္းလာတ့ဲ ကားဟာ ပိုင္အိုးနီးယား စားေသာက္ဆိုင္မွ တစ္ေအာင့္နားၾကပါတယ္။

က်မတို႔ေတြ ကားေပၚကေန ဆင္းေရာ က်မ ဦးေလးနဲ႔ အေဒၚကေျပာေတာ့ပါေလေရာ။ခုဏ က ျဖစ္ပ်က္သြားတ့ဲ အျဖစ္ပ်က္ကေလးကိုေပါ့။ က်မတိုကို နင္တို႔ေတြဘာမွ မျမင္လိုက္ ရဘူးလာလို႔ ေမးတယ္။ က်မက ေတာ့ျမင္ေတာ့ျမင္တယ္ ဒါေပမယ့္ ဆိုင္ကယ္စီးတ့ဲ လူႏွစ္ေယာက္ကပံုမွန္ေတ့မဟုတ္ဘူးလိုေတာ့ထင္တယ္လို႔ က်မက မွတ္ခ်က္ေပးၿပီး က်မရ႔ဲအေဒၚကိုေျပာလိုက္မိတယ္။

က်မရ့ဲအေဒၚနဲ႔ ဦးေလးျဖစ္သူက “ဘယ္ကေတာင္ပံုမွန္ မဟုတ္ရ မွာလဲ’’ သူတိုေတြ႔လိုက္တာက ပထမေတာ့သူတို႔လဲ ရုိးရုိးဆိုင္ကယ္ စီးလာတ့ဲ သူေတြဘဲ ထင္ေနတာတ့ဲ ဦးေလးနဲ အေဒၚ က ေရွ႔ဆံုးတန္း ဆိုေတာ့ ေတြ႔ေနရတယ္။

အဲဒီလူႏွစ္ေယာက္က ကားေရွ႔တည့္တည့္ကေန ေမာင္းတာ ပထမကာသမားက တည့္တည့္ေမာင္းေနတာကိုၾကည့္ျပီး ဦးေလးနဲ အေဒၚက ဒီလူႏွစ္ေယာက္ေတာ့ ကားတိုက္ေတာ့မွာဘဲလိုထင္ေနတာ။

အဲဒိအခ်ိန္မွာ ကားဆရာက တည့္ တည့္၀င္တိုက္ျပီးေမာင္းတယ္။ အဲဒီလူႏွစ္ေယာက္က ျမင္ကြင္းကေန ျပန္ေပ်ာက္ သြားတယ္။ ေနာက္ေ၀းေ၀းကိုေရာက္ သြားတယ္။ ေနာက္ျပန္နီးလာျပန္တယ္။

နီးလာတ့ဲ အခါမွာေတာ့ ဆိုင္းကယ္ေနာက္မွာ စီးလာတ့ဲ သူက ေခါင္းကိုအေနာက္လွည့္ျပီးက်မတို႔ ကားကိုၾကည့္လိုက္ ပါတယ္။

ကားဆရာက သိေနတယ္ သူေတြက ပံုမွန္လူေတြမဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုေပါ့။
ဆိုင္ကယ္စီးတ့ဲ လူႏွစ္ေယာက္က မိထိၳလာလမ္း အျမန္အေ၀းေျပးလမ္း ကေန စျပီးေတြ႔ေတာ့တာဘဲ ကိုယ့္စိတ္ကပဲ ေျခာက္ျခားေနသလား၊ အျမင္မွားေနသလား မေတြးတတ္ပါ။ တဖက္က ဒီလမ္းမႀကီးမွာ ယာဥ္တုိက္မႈနဲ႔ ေသဆံုးသူ မနည္းေတာ့ဘူးဆုိတဲ့ အသိကလည္း ရွိေနတာပါလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။

ဦးေလးနဲ အေဒၚကေတာ့ ေမတၱာပို႔ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မဦးေလးနဲ႔ ေဒၚေလးက က်မတို႔ကို ဘုရားစာရြတ္ခိုင္းပါလားဆိုတာကို သိလိုက္ရပါတယ္။ တကယ့္အျဖစ္ပ်က္ကေလးပါ။

က်မဆုိလုိတာက ဒီအျမန္လမ္းမႀကီးမွာ မၾကာခဏ ယာဥ္မေတာ္တ ဆမႈေၾကာင့္ ေသဆံုးရသူေတြမ်ားလာေနၿပီး ခရီးသြားေတြရဲ႕ စိတ္ထဲေတာင္ ဟုိလုိလုိ ဒီလုိလုိ ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ရတာေတြဟာ ေကာင္းတဲ့ လကၡဏေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလမ္းမႀကီးကေန ခရီးသြားၾကမယ့္သူေတြအေနနဲ႔ ခရီးလမ္းတေလွ်ာက္က သတၱ၀ါအားလံုးကို ေမတၱာ စိတ္လႊမ္းၿခံဳၿပီး သြားဖုိ႔လည္း အႀကံျပဳခ်င္သလုိ ဒီလုိ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ အျဖစ္မ်ားေနမႈကုိ ႏုိင္ငံေတာ္ အစုိးရဆုိတာ ႀကီးကလည္း အေလးတယူစဥ္းစားၿပီး ျပဳျပင္သင့္တာ၊ ျပင္ဆင္သင့္တာေတြ အျမန္ဆံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္သင့္ၿပီ ထင္လုိ႔ က်မ ေရးသား တင္ျပလုိက္တာပါ။

မူရင္း Thin HtetZay
17.7.2013

ျပန္လည္မွ်ေ၀ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment