Sunday 17 March 2013

The Chooice





Aung San Suu Kyi : The Choice ဆိုတဲ႕ documentary ကို ကိုဗညား Ba Nyar က စာတန္းထုိးလုိ႕ ၿပီးသြားပါၿပီ ။ တကယ္ေတာ႕ ဘာသာၿပန္ၿပီး သူ႕ကို ေပးထားတာ အေတာ္ၾကာၿပီ .....သူလည္း အလုပ္ေတြပိေနတာနဲ႕ ေပၚမလာေပၚမလာ.... ၾကာေတာ႕ ေမ႕ေတ႕ေတ႕ေတာင္ ၿဖစ္ေနၿပီ ။ ဒီေန႕မွ ဆိုင္းမဆင္႕ဘုံမဆင္႕ ၿပီးၿပီလုိ႕ သိလုိက္ရေတာ႕ အေတာ္ေလး ၀မ္းသာသြားမိပါတယ္ ။ မအားတဲ႕ ၾကားက သတိတရ စာတမ္းထုိးေပးတာကို အလြန္တရာ ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္ ။ အရင္က ေဒၚစုရဲ႕ Rule of Law ေခါင္းစဥ္နဲ႕ ေၿပာသြားတဲ႕ ေယးလ္တကၠသိုလ္ မိန္႕ခြန္းရယ္ ၊ CNN မွ ေဒၚစု အင္တာဗ်ဴးေတြကိုလည္း သူကဘဲ လုိလုိလားလား ၿမန္မာ စာတန္းထိုးေပးခဲ႕တာပါ ။


အခု ဒီ The Choice ကို ၿပန္ၾကည္႕မိေတာ႕ ဘာသာၿပန္ေနစဥ္တုန္းက အထပ္ထပ္ ၾကည္႕ထားေပမယ္႕ အသစ္ၿဖစ္ရၿပန္ပါတယ္ ။ ၿမန္မာၿပည္ ေခတ္သစ္သမိုင္းက ပံုရိပ္ေပါင္းမ်ားစြာနဲ႕ အတူ ေဒၚစုရဲ႕ ေအာက္စ္ဖုိ႕ဒ္က မိသားစုဘ၀ေလးကိုလည္း လြမ္းေမာစဖြယ္ေတြ႕ရတယ္ ။ သူတုိ႕မိသားစု သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕ရဲ႕ ေၿပာၿပခ်က္ေတြကလည္း အလွည္႕အေၿပာင္း ၿပင္းထန္တဲ႕ သူတုိ႕ ဘ၀မ်ားကို ပီၿပင္စြာ နားလည္ေစပါတယ္ ။ၿမန္မာစာတန္းထုိးနဲ႕ ၾကည္႕ခ်င္ရင္ link က ဒီမွာပါ ။

http://www.youtube.com/watch?v=-6ub4O2L1Kc&feature=youtu.be

အၿမည္းအေနနဲ႕ ဒီဇာတ္လမ္းထဲ ပါ၀င္သူေတြ ေၿပာတဲ႕ စကားအခ်ိဳ႕ကို ေဖာ္ၿပလုိက္ပါတယ္

*********************************************

( ေဒၚစု ) ။ ။ က်မ မိသားစုနဲ႕ အတူမေနႏိုင္ခဲ႕တဲ႕အတြက္ စိတ္မေကာင္းၿဖစ္ရတာေပါ႕ ။ သားေတြနဲ႕ ေနခ်င္ခဲ႕တာေပါ႕ ။ မိသားစုဆိုတာ အတူတူေနဖုိ႕ဘဲဟာ ။ အဲဒီအတြက္ က်မမွာ ပုဂိုလ္ေရးအရ ၀မ္းနည္းစိတ္မေကာင္းၿဖစ္ရမွဳေတြေတာ႕ ရွိတာေပါ႕ေလ ။ ၿဖစ္ႏိုင္ရင္ မိသားစုနဲ႕ အတူ ေနရင္း သားေလးေတြ ၾကီးၿပင္းလာတာကို ကိုယ္တုိင္ ၿမင္ခြင္႕ရခ်င္ခဲ႕ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ္႕ ၿမန္မာၿပည္သူေတြနဲ႕ေနဖုိ႕ ေရြးခ်ယ္ခဲ႕တာနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ေနာင္တ ၊ သံသယဆိုတာေတြ
ေတာ႕ က်မမွာ မရွိပါဘူး ။


( မိုက္ကယ္အဲရစ္စ္ ) ။ ။ က်ေနာ္တုိ႕ ဇနီးေမာင္ႏွံရဲ႕ အနာဂတ္ကို သူဟာ လြန္ခဲ႕တဲ႕ အႏွစ္ ( ၂၀ ) ေက်ာ္က က်ေနာ္တုိ႕ မဂၤလာရက္ မတုိင္ခင္တစ္ေန႕ကတည္းက ၾကိဳၿပီး ေၿပာခဲ႕ပါတယ္ ။ ေၿပာတာမွ ရုတ္တရက္ေတြးမိလို႕ခန္႕မွန္းေၿပာတဲ႕ပံုမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ တကယ္႕ကို ေသေသခ်ာခ်ာ သိေနတဲ႕ အသိမ်ိဳးနဲ႕ ေၿပာခဲ႕တာပါ ။ သူဟာ တေန႕ေတာ႕ ၿမန္မာၿပည္သူၿပည္သားေတြကို အလုပ္အေကၽြးၿပဳရမယ္ တဲ႕ ။


( ေဒၚစု ) ။ ။ က်မတုိင္းၿပည္ဟာ က်မအတြက္ အရမ္းကို အေရးပါတယ္ဆိုတာ အစကတည္းက သူ႕ကို ေသခ်ာသိေစခ်င္ခဲ႕တာပါ ။ ၿမန္မာၿပည္အတြက္ လုိအပ္လာလုိ႕ က်မ သြားၿပန္ေနဖုိ႕လုိလာရင္ က်မနဲ႕ က်မတုိင္းၿပည္ၾကားမွာ သူ၀င္ၿပီး တားၿမစ္ပိတ္ပင္တာမ်ိဳး မလုပ္ရဘူးလုိ႕ က်မ ေသခ်ာေၿပာခဲ႕တယ္ ။


( ဟီလာရီကလင္တန္ ) ။ ။ ေဒၚစုဟာ ေဘးကေနထုိင္ၿပီး သက္သက္မဲ႕ တရားေဟာခ်င္ေနတဲ႕လူမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး ။ တုိင္းၿပည္မွာ အေၿပာင္းအလဲ ၿဖစ္ေအာင္ ကူညီခ်င္တယ္ ။ ေရရွည္ခံတဲ႕ ဒီမိုကေရစီစနစ္တစ္ခုကို ဖန္တီးေပးခ်င္တယ္ ။ ဒီလုိလုပ္ဖုိ႕ဆိုရင္ အလုပ္ကို ေရကုန္ေရခန္း ၾကိဳးစားလုပ္ရမွာဘဲ ၊ ေနရာအတြက္ ၀င္ၿပိဳင္တာမ်ိဳးေတြ လုပ္ရမွာဘဲ ။ ၿပီးရင္ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ေတြခ်ဖုိ႕အတြက္ ရွဳပ္ေထြးလွတဲ႕လႊတ္ေတာ္အလုပ္ကို လုပ္ရတာမ်ိဳးေတြ ရွိမွာဘဲ ။ ဒီလုိ လုပ္တဲ႕ေနရာမွာ အရင္က ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခဲ႕တဲ႕ လူေတြနဲ႕လည္း ဆက္ဆံရတာမ်ိဳး ရွိလာမွာဘဲ ။ ဖိႏွိပ္ခဲ႕တဲ႕လူေတြတြင္ဘယ္ဟုတ္မလဲ ၊ လူသတ္သမားၿဖစ္ခဲ႕သူေတြနဲ႕လည္း သိသိၾကီးနဲ႕ တြဲလုပ္ရတာမ်ိဳးေတြ ၾကံဳရမွာပါဘဲ ။


( Peter Caray မိုက္ကယ္႕သူငယ္ခ်င္း ) ။ ။ သူတုိ႕က NLD ပါတီကို ရံုးခြဲေတြ ဖြင္႕ဖုိ႕နဲ႕ ေဒၚစုကို ၾကားၿဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲေတြမွာ ၀င္ၿပိဳင္ဖုိ႕ ခြင္႕ၿပဳေပးခဲ႕ၾကတယ္ ။ ဒီေတာ႕ အခု သူမဟာ လြတ္လပ္ေနၿပီေပါ႕ ။ ဒါေပမယ္႕ ရက္စက္မွဳရဲ႕ အက်ိဳးဆက္အေမြ ၊ ေထာင္က်သြားရသူမ်ားရဲ႕ အက်ိဳးဆက္အေမြ ၊ အသက္ေပးလုိက္ရသူမ်ားရဲ႕ အက်ိဳးဆက္အေမြ ၊ တုိင္းရင္းသားလူနည္းစုေတြနဲ႕ အမ်ားစုၿဖစ္တဲ႕ဗမာေတြၾကားထဲက ဆက္ဆံေရးအက်ိဳးဆက္အေမြ ......ဒါေတြအားလံုးဟာ ခါးသီးမုန္းတီးဖြယ္အဆိပ္ေတြလုိပါဘဲ ။ ဆိုလုိတာက '' လက္လႊဲ၀င္ယူဖုိ႕ အင္မတန္ခက္ခဲတဲ႕ အက်ိဳးဆက္အေမြေတြ '' ပါ ။ ဒီေတာ႕ ၿမန္မာၿပည္ရဲ႕ အနာဂတ္ကို ၾကည္႕ရင္ မၿပီးေသးတဲ႕ အလုပ္ေတြက ေတာင္ပံုယာပံုပါဘဲ ။ အဲဒီလုပ္ဖုိ႕က်န္ေနတဲ႕ အလုပ္ေတြရဲ႕ အဓိကအခရာေနရာမွာ ၿမန္မာၿပည္ကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ႕တဲ႕ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြကလည္း ရွိေနၿပန္တယ္ ။


(ကင္မ္) ။ ။ အေဖက ပညာတတ္တစ္ေယာက္ပါ ။ ဒါေပမယ္႕ ရယ္စရာဘာညာ ေၿပာေလ႕ရွိတဲ႕သူေတာ႕ မဟုတ္ဘူး ။ ဘူတန္မွာ (၅) ႏွစ္ေလာက္ေနၿပီး ဘုရင္႕မိသားစုကို စာသင္ေပးခဲ႕ဖူးေတာ႕ အရမ္းသေဘာထားၾကီး အၿမင္က်ယ္တဲ႕လူတစ္ေယာက္ပါ ။ က်ေနာ္႕အေမလုိ မိန္းမတစ္ေယာက္ကို ယူထားမွာေတာ႕ ၾကံဳလာသမ်ွကို ေပ်ာ႕ေပ်ာ႕ေၿပာင္းေၿပာင္းနဲ႕ခံႏိုင္ေအာင္ လုပ္ထားရတာေပါ႕ဗ်ာ။

(ေမးသူ ) ။ ။ ဘယ္လုိပံုနဲ႕ ေပ်ာ႕ေၿပာင္းတာကို ေၿပာတာလဲဗ် ။

( ကင္မ္ ) ။ ။ ေၿပာရရင္ေတာ႕ အေမလုပ္ေနတာေတြကို ဆက္လုပ္ႏိုင္ေအာင္ ခြင္႕ၿပဳေပးတာမ်ိဳးေပါ႕ဗ်ာ ။ အေမ႕ကိုလည္း အားေပးရင္း က်ေနာ္တုိ႕ညီအစ္ကိုလည္း ေစာင္႕ေရွာက္ရင္းေပါ႕ ။ တခ်ိန္တည္းမွာ သူ႕ရဲ႕ အလုပ္ေတြကိုလည္း မပ်က္မကြက္ လုပ္ရင္းေပါ႕ ။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ သူလုပ္ရတဲ႕အလုပ္ေတြက နည္းတာမွ မဟုတ္တာ ။


( Karma phunchu မိုက္ကယ္႕တပည္႕ ) ။ ။ ဇန္န၀ါရီလ ၆ ရက္ေန႕မွာ မိုက္ကယ္က က်ေနာ္႕ကို ေၿပာတယ္ ။ ငါ႕ကိုလာကူပါဦးကြာ ၊ ငါေတာ႕ ေနမေကာင္း ၿဖစ္ေနၿပီ တဲ႕ ။


( Peter မိုက္ကယ္႕သူငယ္ခ်င္း ) ။ ။ မိုက္ကယ္က က်ေနာ္႕ကို ေခၚေၿပာတယ္ ။ ငါ႕မွာ သတင္း ႏွစ္ခု ေၿပာစရာရွိတယ္ကြာ တဲ႕ ။ သတင္းဆိုးကေတာ႕ ငါ႕မွာ ကင္ဆာေရာဂါ ရေနၿပီဆိုတာဘဲ ။ သတင္းေကာင္းကေတာ႕ ငါဒီေရာဂါကို ႏိုင္ေအာင္ကို တုိက္မွာ တဲ႕

( Karma phunchu ) ။ ။ မိုက္ကယ္က ဒီေရာဂါကို သူေက်ာ္လႊားမွာ ၊ အႏိုင္ရမွာလုိ႕ခ်ည္း က်ေနာ္တုိ႕အားလံုးနဲ႕ စုကို တခ်ိန္လံုးေၿပာေနခဲ႕တာပါ ။ သူ႕စိတ္ထဲမွာ အဲဒီလုိ တကယ္ယံုေနတာလားဆိုတာေတာ႕ က်ေနာ္လည္း မေၿပာတတ္ဘူး ။

( Peter ) ။ ။ မုိက္ကယ္ ကင္ဆာေရာဂါရတာနဲ႕ ဒီေရာဂါဒီေလာက္အပြားၿမန္သြားတာဟာ ၁၉၉၀ ႏွစ္မ်ားတစ္ေလ်ွာက္မွာ သူ႕ရဲ႕ အထီးက်န္ဆန္စြာ ဘ၀ကို ၿဖတ္သန္းရမွဳနဲ႕လည္း အတိုင္းအတာတစ္ခုထိ ဆိုင္မယ္လုိ႕ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္ ။ ေဒၚစုအတြက္စဥ္းစားရင္း အိပ္ပ်က္ရတဲ႕ ညေတြလည္း ပါမွာေပါ႕ဗ်ာ ။

(ေမးသူ) ။ ။ ေဒၚစုနဲ႕ မိုက္ကယ္ အဲဒီတုန္းက ဘယ္လုိဆက္သြယ္ခဲ႕ၾကသလဲ ။
(ေဒၚစု ) ။ ။ က်မသူနဲ႕ အၾကိမ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဖုန္းေၿပာၿဖစ္ပါတယ္ ။
(ေမးသူ) ။ ။ ေဒၚစုအိမ္က ဖုန္းနဲ႕လား ။
(ေဒၚစု) ။ ။ မဟုတ္ပါဘူး ။ က်မအိမ္က ဖုန္းက အၿဖတ္ခံထားရတယ္ေလ။ သူငယ္ခ်င္းေတြအိမ္ကို သြားၿပီး ဆက္တာပါ ။

( ( Robert Gordon ၿမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ၿဗိတိန္သံအမတ္ ၁၉၉၅-၂၀၀၀ ) ။ ။ ေဒၚစုက်ေနာ္တုိ႕ဆီကို ေရာက္လာေလ႕ရွိတယ္ ။ သံရံုးေတာ႕မဟုတ္ပါဘူး ။ က်ေနာ္တုိ႕အိမ္ကို လာတာပါ ။ ၿပီးေတာ႕ မိုက္ကယ္နဲ႕ ဖုန္းေၿပာၾကတယ္ ။ တခါတေလေတာ႕လည္း က်ေနာ္နဲ႕ က်ေနာ္႕အမ်ိဳးသမီးက သူ႕ကို ႏွစ္သိမ္႕ရတာ ၊ အားေပးရတာေတြ ရွိတာေပါ႕ဗ်ာ ။


( Karma မိုက္ကယ္႕တပည္႕) ။ ။ က်ေနာ္ လံုး၀မွတ္မိေနတာတစ္ခုရွိတယ္ဗ် ။ မုိက္ကယ္က က်ေနာ္႕ကို ေၿပာတယ္ ၊ Karma ေရ ...ငါတုိ႕ လုပ္ႏိုင္တာတစ္ခုခုေတာ႕ ရွိရမယ္ကြာ ၊ ရွိကို ရွိရမယ္ တဲ႕ ။ ( ၿမန္မာၿပည္ကို ၿပန္ၿပီး ဇနီးသည္ႏွင္႕ ေနာက္ဆံုးအၾကိမ္ေတြ႕ဖုိ႕ ၾကိဳးစားစဥ္ ဗီဇာအၾကိမ္ၾကိမ္ ၿငင္းပယ္ခံရတာကို ရည္ညႊန္းေၿပာေသာစကား )

(Karma phunchu ) ။ ။ သူ႕ေနာက္ဆံုးေန႕မွာ မိုက္ကယ္က ေၿပာတယ္ ...Karma ေရ ..စုကို ေၿပာလုိက္ပါကြာ ....တို႕ေတြ အစြမ္းကုန္ၾကိဳးစားခဲ႕ၾကပါတယ္ တဲ႕ ။

( ဒါရိုက္တာ မိုးသူ ) ။ ။ က်ေနာ္ေထာင္ထဲေရာက္ေနတုန္း က်ေနာ္႕မိန္းမဆံုးေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကားလာတယ္ ။ ေဒၚစုလည္း အသုဘကို ေရာက္ေနတယ္တဲ႕ ။ ဒီလိုနဲ႕ က်ေတာ္လည္း ေရေ၀းကို လုိက္သြားတယ္ ။ က်ေနာ္မိန္းမအေလာင္းနားမွာ က်ေနာ္ေရာ ေဒၚစုေရာ ရွိတုန္း ေဒၚစု ေၿပာလုိက္တာ တစ္ခုက က်ေနာ္႕ရင္ကို အေတာ္ထိခုိက္သြားေစတယ္ဗ်ာ ။ သူက '' ဆရာ....ဆရာေရာ က်မေရာ ခင္ပြန္းေကာင္း ၊ ဇနီးေကာင္းေတြ မဟုတ္ၾကဘူးေနာ္ '' တဲ႕ ။ ဘာေၾကာင္႕လည္းဆိုေတာ႕ က်ေနာ္႕မိန္းမဆံုးေတာ႕ က်ေနာ္က ေထာင္ထဲမွာ ။ မိုက္ကယ္ဆံုးတုန္းကလည္း သူ မသြားလုိက္ဘူးေလ ။ သူက ဆက္ေၿပာေသးတယ္ ....'' က်မက မိခင္ေကာင္းေတာင္ မဟုတ္ပါဘူး ဆရာရယ္ ။ က်မသားအခု ေဆးလိပ္ေသာက္တတ္ေနၿပီေလ '' တဲ႕ ။ သူ႕မွာ သူ႕သားေတြကို ေစာင္႕ေရွာက္ခြင္႕မွ မရခဲ႕တာကိုးဗ်ာ ။


( Christopher ေဒၚစုတုိ႕ မိသားစုမိတ္ေဆြ ) ။ ။ စုကို အားေပးဖုိ႕ က်ေနာ္ ၿမန္မာၿပည္ကို အရမ္းၿပန္လာခ်င္ခဲ႕တယ္ ။ စုဟာ မိုက္ကယ္ဆံုးသြားေတာ႕ သူ႕ဘ၀ရဲ႕ အခန္းက႑တစ္ခု လံုး၀ၿပီးဆံုးသြားခဲ႕သလုိ ခံစားခဲ႕ရတယ္လုိ႕ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္ ။ အနာဂတ္ကိုဘဲ ေတြးေတာ႕မယ္ ၊ ငါ႕ႏိုင္ငံအတြက္ဘဲ လံုး၀ကို အာရံုႏွစ္လိုက္ေတာ႕မယ္ ဆိုတဲ႕ ပံုစံမ်ိဳးေပါ႕ ။

(ကင္မ္ ) ။ ။ အေမဟာ တကယ္႕ကို စိတ္ဓါတ္ၾကံခုိင္သူလုိ႕ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္ ။ တစ္ခုခု၀မ္းနည္းစိတ္မေကာင္းစရာရွိေနရင္ေတာင္မွ သူ႕ဘ၀ကိုသူ ဆက္ေလ်ွာက္ရမယ္ဆိုတာသိတယ္ ။ အဲဒါကို ေတြးၿပီး အခ်ိန္ကုန္ခံငိုေနတတ္တဲ႕သူမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး ။


(ဦးတင္ဦး) ။ ။ က်ေနာ္တုိ႕အခုလုပ္ေနတာေတြက က်ေနာ္တုိ႕ဘာသာ တြက္ခ်က္ၿပီး စြန္႕စားလုပ္ေနၾကတာပါ ။ သတိထားတဲ႕ အေကာင္းၿမင္မွဳေတာ႕ ရွိရေသးတာေပါ႕ေလ ။ ေဒၚစုက သမၼတၾကီးကို ယံုတယ္လုိ႕ ေၿပာေတာ႕ လူေတြက ေမးၾကတယ္ ....ဒါဆိုရင္ အစိုးရကိုေရာ တဲ႕ ။ အဲဒါကို ေဒၚစုက ဘာမွ ၿပန္မေၿဖထားဘူး ။ ဒီေတာ႕ ဆုိလုိတာက က်ေနာ္တုိ႕မွာ ဒီအစိုးရနဲ႕ တြဲလုပ္လုိ႕ ရလားမရဘူးလားဆိုတဲ႕ ၿပသာနာက ရွိေနေသးတယ္ ။ အဲဒါက ၿပသာနာအၿဖစ္ ရွိေနေသးတယ္ ။


( ဟီလာရီ ကလင္တန္ ) ။ ။ သူမဟာ အခု စြန္႕စားမွဳတရပ္လုပ္ေနတယ္ဆိုတာကေတာ႕ သံသယၿဖစ္စရာမရွိပါဘူး ။ ဒါေပမယ္႕ အစိုးရက တကယ္လုပ္ခ်င္စိတ္ရွိသလားဆိုတာကို သိဖုိ႕နဲ႕ အေၿပာင္းအလဲေတြကို အားေပးဖုိ႕ ဒီလုိ လုပ္မွလည္း ၿဖစ္မယ္ေလ ။ ဒီလုိမွ မလုပ္ရင္ ေနာက္ထပ္ေရြးခ်ယ္စရာဘာလဲဆိုတာလည္း သူသိပါတယ္ ။ ေနာက္ေရြးခ်ယ္မွဳဆိုတာကေတာ႕ အေၿခအေနေတြ အရင္အတုိင္းဘဲ ၿပန္ၿဖစ္သြားရံုေပါ႕ ....အနားယူသြားတဲ႕ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြေနရာမွာ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးဆက္သစ္တစ္ခု ၀င္လာမယ္ ။ ၊ တုိင္းၿပည္ပြင္႕လင္းတုိးတက္လာတာလည္း ရွိမွာမဟုတ္ဘူး ၊ ဒီထက္ေကာင္းတဲ႕ အနာဂတ္ကို သြားဖုိ႕ လမ္းလည္း ရွိမွာ မဟုတ္ဘူး .......ဒါေတြကို သူလံုး၀ နားလည္ပါတယ္ ။


( သတင္းေထာက္ ) ။ ။ စစ္တပ္က ဆက္ၿပီး လူအခြင္႕အေရးခ်ိဳးေဖာက္မွဳေတြ လုပ္ေနတယ္ေနာ္ ။ ကေလးစစ္သားေတြသံုးတာမ်ိဳး ၊ အလုိမတူဘဲ ကေလးေတြကို ေခၚသြားမ်ိဳး ၊ မုဒိန္းက်င္႕တာကို စစ္ဆင္ေရးတစ္ရပ္အေနနဲ႕ သံုးတာမ်ိဳးေတြ ရွိေနေသးတယ္ ။ ဒီလုိ အေၿခအေနမ်ိဳးမွာ သူတုိ႕ကို ကိုယ္႕ဘက္ပါလာေအာင္ ေဒၚစုအေနနဲ႕ ဘယ္လုိအေလ်ာ႕ေပးေစ႕စပ္တာမ်ိဳးေတြ လုပ္ရမလဲ ။ တစ္ခ်ိန္ထဲမွာဘဲ ဒီလုိ လူ႕အခြင္႕အေရးခ်ိဳးေဖာက္မွဳကိစၥေတြကိုလည္း ကိုင္တြယ္ေၿဖရွင္းရဦးမယ္မဟုတ္လား ။


(ေဒၚစု) ။ ။ စစ္တပ္အေနနဲ႕ ဒီတုိင္းၿပည္ရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ သူတုိ႕ရဲ႕ အနာဂတ္လည္း ၿဖစ္တယ္ဆိုတာကို နားလည္မယ္လုိ႕ က်မထင္ပါတယ္ ။ ဒီတုိင္းၿပည္အတြက္ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရးေတြဟာ သူတုိ႕အတြက္ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရးေတြလည္း ၿဖစ္ပါတယ္ ။ ဟုတ္ပါတယ္ ...အခု ရွင္ေၿပာတဲ႕ လူ႕အခြင္႕ခ်ိဳးေဖာက္မွဳေတြလည္း ဆက္ၿဖစ္ေနပါတယ္ ။ ဒါေတြက ဘာေၾကာင္႕လည္းဆိုေတာ႕ တုိင္းၿပည္ရဲ႕ စနစ္မွာ စစ္မွန္တဲ႕ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရးေတြ မရွိေသးလုိ႕ပါဘဲ ။ က်မတို႕ေတြ အားလံုး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရမယ္ဆိုတာ နားလည္ေအာင္ စစ္တပ္ကို က်မတုိ႕ စည္းရုံးႏိုင္လိမ္႕မယ္လုိ႕ ေမ်ွာ္လင္႕ပါတယ္ ။


( ဟီလာရီ ) ။ ။ နယ္ဆင္မင္ဒဲလားက ဘာေၾကာင္႕ အာဏာရွင္ ဒီကလပ္ခ္ကို ယံုၾကည္မွဳ ေပးခဲ႕တာလဲ ။ ႏိုင္ငံေရး ၿပဳၿပင္မွဳေတြလုပ္ဖုိ႕ ဆိုၿပီး ဘာေၾကာင္႕ မင္ဒဲလားက ဒီကလပ္ခ္နဲ႕ ပူေပါင္းလုပ္ဖုိ႕ ဆံုးၿဖတ္ခဲ႕တာလဲ ။ ဒီကလပ္ခ္ ဆိုတာ လူမဲေတြကို ဖိႏွိပ္ၿငွင္းပန္းခဲ႕တဲ႕ အာဏာရွင္ေခါင္းေဆာင္ဘဲေလ ။ ဒါေတြဟာ ေတြးေခၚခံစားၿပီး လုပ္ရတဲ႕ အပိုင္းေတြဘဲ ။ ဒါလို ကိစၥမ်ိဳးအတြက္ သိပၸံနည္းက်တဲ႕တြက္လုိ႕ရတဲ႕ ပံုစံဆိုတာ မရွိပါဘူး ။ ဒါေပမယ္႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လုိ စစ္မွန္တဲ႕ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္အတြက္ကေတာ႕ ဒီကိစၥဟာ မေသခ်ာေပမယ္႕ အႏၱရာယ္မ်ားႏိုင္ေပမယ္႕ လုပ္သင္႕လုပ္ထုိက္ရဲ႕လားဆိုတာကို ကိုယ္တုိင္ ခ်င္႕ခ်ိန္စဥ္းစားၿပီး ဆံုးၿဖတ္ရမွာဘဲ ။ လုပ္သင္႕လုိ႕ လုပ္ဖုိ႕ ဆံုးၿဖတ္လုိက္တာလုိ႕ က်မယူဆတယ္ ။ ဒီအတြက္ က်မဘက္ကေတာ႕ သူ႕ကို ဒီထက္ေကာင္းတဲ႕ ပံ႕ပိုးမွဳ မွန္သမ်ွကို ေပးမွာဘဲ ။

( ေဒၚစု ) ။ ။ က်မနဲ႕ က်မမိသားစု လံုး၀ကြဲသြားခဲ႕တဲ႕ အခ်ိန္ကေတာ႕ က်မ အက်ယ္ခ်ဳပ္က်သြားတဲ႕ အခ်ိန္ပါဘဲ ။ က်မတုိ႕ မိသားစုရဲ႕ ဆက္ဆံေရးဟာ အေတာ္ေလးေတာ႕ ေၿပာင္းလဲသြားေတာ႕မယ္ဆိုတာ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်မလည္း သိလုိက္ပါတယ္ ။ ဘာေၾကာင္႕လည္းဆိုေတာ႕ က်မတုိ႕ ဆက္သြယ္လုိ႕ မရေတာ႕ဘူးေလ ။

က်မအက်ယ္ခ်ဳပ္က်ၿပီး ပထမဆံုး ခရစ္စမတ္မွာ မုိက္ကယ္ကို လာခြင္႕ၿပဳခဲ႕ၾကတယ္ ။ ကေလးေတြကေတာ႕ လာခြင္႕မရခဲ႕ပါဘူး ။

ဘ၀မွာ မိသားစုနဲ႕ အတူတူ လုပ္ရတဲ႕ အလုပ္ေတြ ရွိတယ္ေလ ။ သူတို႕မပါဘဲဆိုတာ လုပ္ဖုိ႕ မလြယ္ပါဘူး ။ မိသားစုဆိုရာ တန္ဖုိးထားရတဲ႕ အရာပါ ။ မိသားစုကြဲတယ္ဆိုတာ မေကာင္းပါဘူး ။ ဘယ္ေတာ႕မွ မေကာင္းပါဘူး .............။
Spring Flowers  ေပးပို ့ပါတယ္

No comments:

Post a Comment