Monday 4 February 2013

ေသြးစကား



ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ သမိုင္းတြင္ ဦးေနဝင္း လက္ထက္ (၁၉၆၂)ခုႏွစ္ မွစ၍ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ား မွ ျမန္မာျပည္ တြင္းသို႔ လာေရာက္၍ ႐ုပ္႐ွင္႐ိုက္ကူးျခင္းကို ပထမဦးဆံုး လာေရာက္႐ိုက္ကူးေသာ အဖြဲ႔သည္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ႐ိွ(ေသြး) ႐ုပ္႐ွင္ ႐ိုက္ကူးေရးအဖြဲ႔ ျဖစ္သည္။ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ခန္႔က ဂ်ပန္လူမ်ိဳး ႐ုပ္႐ွင္ဒါ႐ိုက္တာႀကီး မစၥတာ ကိုဂ်ိခ်ီႏို(Koji Chino)ႏွင့္အဖြဲ႔သည္ ျမန္မာျပည္႐ိွ ဂ်ပန္-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးအဖြဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ ဦးခင္ေမာင္စိုး တို႔ႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ စာေရးဆရာမႀကီး ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး ေရးသားထားေသာ ဂ်ပန္ေခတ္ ျဖစ္ရပ္မွန္ ဇာတ္လမ္းအား ႐ိုက္ကူးရန္အတြက္ ျမန္မာျပည္တြင္ ျပည္တြင္း႐ိွ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ အႏုပညာ ႐ွင္မ်ားအား ယင္းဇာတ္ကား အတြက္ အလိုက္ဖက္ဆံုး သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားအား လာေရာက္ ေလ့လာမႈကို ျပဳခဲ့ၾကသည္။ ထိုသုိ႔ ႐ုပ္႐ွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ မ်ားအား လာေရာက္ ေ႐ြးခ်ယ္ေတြ႔ဆံုမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ေလာကမွ သ႐ုပ္ေဆာင္ မ်ားျဖစ္ၾကေသာ မင္းေမာ္ကြန္း၊ ဦးေအာင္လြင္၊ မ်ိဳးသႏၱာထြန္းႏွင့္ ေက်ာ္သူတို႔အား ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့ကာ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာျပည္တြင္း႐ိွ မႏၱေလးၿမိဳ႕တြင္ စတင္႐ိုက္ကူးမွဳကို ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ထိုသို႔ ႐ိုက္ကူးမွဳျပဳရာတြင္ ျမန္မာျပည္တြင္ ျပည္ပမွ ပထမဦးဆံုး လာေရာက္ ႐ိုက္ကူးေသာ ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားႀကီး ျဖစ္သည္႔အတြက္ အိမ္႐ွင္ျမန္မာျပည္သူ/သားမ်ားမွ အထူးဝမ္းသာအားရ ႀကိဳဆို၊ ပံ့ပိုး ကူညီမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေသာ ႐ိုက္ကူးေရးဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ဌာနဆိုင္ရာမ်ား၏ အားနည္းခ်က္မ်ား ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရသည္။ ထို႔အျပင္ ထိုစဥ္အခါက ျမန္မာက်ပ္ေငြျဖင့္ ကုန္က်စရိတ္အား ႐ွင္းေပးသင့္ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာျဖင့္သာ ႐ွင္းလင္း ေပးရမႈမ်ားအား မလိုလားအပ္ဘဲ ကုန္က်စရိတ္မ်ား မ်ားျပားခဲ့ရမႈကို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ (ေသြး) ႐ုပ္႐ွင္ ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ကိုဂ်ိခ်ီႏို ႏွင့္ အဖြဲ႔သားမ်ား ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ဂ်ပန္-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးအား ပ်က္ျပယ္မႈ ျဖစ္ေစမည္႔ မလိုလားအပ္ေသာ အဟန္႔အတားမ်ား၊ အခက္အခဲမ်ား၊ ေတာင္းဆိုမႈမ်ား၊ ေငြေၾကးျပႆနာ မ်ားေၾကာင့္ ‘ေသြး’ ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားသည္ ႐ိုက္ကူးမႈ အဆံုးမသတ္ႏိုင္မီ ဂ်ပန္ ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ခ်ီႏို ႏွင့္ ဂ်ပန္႐ုပ္႐ွင္အဖြဲ႔သားမ်ား စိတ္မေကာင္းျခင္း မ်ားစြာျဖင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသို႔ ျပန္လည္ထြက္ခြာ သြားရေတာ့သည္။ သို႔ရာတြင္ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးတို႔၏ မေလ်ာ့ေသာ ဇြဲလံု႔လတို႔ျဖင့္ ဒုတိယအႀကိမ္ ေသြးေၾကြးဆပ္ရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းသို႔ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္တြင္ ျပန္လည္၍ ဝင္ေရာက္လာခဲ့သည္။ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားႏွင့္ ညိႈ႔ႏိႈင္းမႈကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ကာ ‘ေသြး’ ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားႀကီးအား အဆံုးသတ္ ႐ိုက္ကူးမႈကို ျပဳလုပ္ ႏိုင္ခဲ့ေတာ့သည္။ ၂ ႏွစ္တာ ကာလၾကာျမင့္ သြားမႈေၾကာင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား၏ ကိုယ္ခႏၶာအေနအထား၊ ဆံပင္ အေနအထားမ်ားႏွင့္ ႐ိုက္လက္စ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားအား စနစ္တက် တိက်မွန္ကန္မႈ႐ိွရန္ ဂ်ပန္ပညာ႐ွင္မ်ား အေထာက္အကူျဖင့္ အေကာင္းဆံုး ဖန္တီး႐ိုက္ကူးႏိုင္ခဲ့သည္။ ထို ‘ေသြး’ ႐ုပ္႐ွင္ ဇာတ္ကားႀကီးအား ဂ်ပန္ႏိုင္ငံႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ႐ုပ္႐ွင္ပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ျပသခဲ့ရာ အထူးအားေပး ေအာင္ျမင္မႈကို ခံယူခဲ့ရေသာ္လည္း ျမန္မာျပည္တြင္း တြင္ျပသရန္အတြက္ ယခုတိုင္ ျပသခြင့္ မရေသးေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခု ၂၀၁၃ခုႏွစ္တြင္ (၁၀)ႏွစ္ေက်ာ္ ႏိုင္ငံတကာတြင္ အားေပးခ်ီးက်ဴးျခင္း ခံခဲ့ရေသာ ေသြး ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားႀကီးအား ျမန္မာျပည္တြင္ ျပသခြင့္ ရ႐ိွရန္အတြက္ ဒါ႐ိုက္တာ ခ်ီႏိုႏွင့္အဖြဲ႔သည္ ဂ်ပန္-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရး ဥကၠဌျဖစ္သူ ဦးခင္ေမာင္စိုး အကူအညီျဖင့္ အစိုးရ႐ံုးဆိုက္ရာ ေနျပည္ေတာ္ၿမိဳ႕ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သဘင္ခန္းမေဆာင္တြင္ လႊတ္ေတာ္ အမတ္မ်ားႏွင့္ အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္မ်ားအား လာေရာက္ကာ ၃၀.၁.၂၀၁၃ ရက္ေန႔၌ ျပသခဲ့သည္။ အစိုးရ အဖြဲ႔ဝင္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ား၏ အားေပးမႈကို ခံယူခဲ့ရသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ လူႀကီးမ်ား၏ မ်က္ရည္စက္မ်ား က်ဆင္းမႈကို ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရသည္ဟု ေျပာၾကားသံကိုလည္း ၾကားသိခဲ့ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ၂၉.၁.၂၀၁၃ ရက္ေန႔၌ မေလး႐ွားႏိုင္ငံတြင္ လူမႈေရးလုပ္ငန္းရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သြားေရာက္ကာ ျမန္မာလူမႈေရးအဖြဲ႔ဝင္မ်ား၊ မေလး႐ွားႏိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာလုပ္သား လူငယ္မ်ား၊ မေလး႐ွားႏိုင္ငံေရာက္ ဆရာေတာ္/သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးေႏြးေထြးစြာ ေတြ႔ဆံုအားေပး စကားဝိုင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ျပန္လည္ေရာက္႐ိွခဲ့ကာ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မႈႏွင့္ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)၏ လုပ္ေဆာင္ရမည္႔ လူမႈေရးလုပ္ငန္းမ်ားအား ခရီးမွျပန္လည္ေရာက္ေရာက္ခ်င္း လုပ္ကိုင္ေနရ၍ ေနျပည္ေတာ္ၿမိဳ႕ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သဘင္ခန္းမေဆာင္တြင္ ျပသခဲ့ေသာ ေသြး ဇာတ္ကားအား သြားေရာက္အားေပးျခင္းကို မျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့ေခ်။ ‘ေသြး’ ဇာတ္ကား ႐ိုက္ကူးရာတြင္ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ေလာက အတြက္ ႐ိုက္ကူးမႈ၊ စီမံခန္႔ခြဲ႔မႈ၊ စက္မႈပိုင္း၊ မိတ္ကပ္ပညာရပ္ပိုင္း စသည္႔ လက္ေတြ႔လုပ္ေဆာင္ရေသာ ကမာၻ႔အဆင့္မွီ ႐ုပ္႐ွင္ ပညာရပ္မ်ားအား အသိဥာဏ္ပြင့္လင္း ေစခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ‘ေသြး’ ႐ုပ္႐ွင္ ႐ိုက္ကူးမႈ မစမွီ ကာလမ်ားမွ ႐ုပ္႐ွင္ ဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္မ်ားအား ႐ိုက္ကူးခဲ့ပါေသာ္ျငားလည္း ဒါ႐ိုက္တာ အကယ္ဒမီဆုကို မရ႐ိွခဲ့ပါ။ ဂ်ပန္ဒါ႐ိုက္တာ ခ်ီႏို ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ ‘ေသြး’ ဇာတ္ကား၏ အေတြ႔အႀကံဳ ဗဟုသုတမ်ားအား မွတ္ယူေလ့လာ ခဲ့ကာ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ခန္႔က ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ အေမ့ႏို႔ဖိုး ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားသည္ ဒါ႐ိုက္တာ အကယ္ဒမီဆုကို ဆြတ္ခူး ရယူႏိုင္ခဲ့သလို အေမ့ႏို႔ဖိုး ဇာတ္ကားတြင္ ပါဝင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ အဓိက အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေဆာင္၊ ဇာတ္ပို႔၊ ဇာတ္ရံ၊ ဇာတ္ညႊန္း၊ ကုမၸဏီ၊ ကင္မရာ စသည္႔ ထူးခၽြန္ဆုေပါင္း (၇)ဆု အား ရယူႏိုင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဂ်ပန္ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ခ်ီႏို ၏ေက်းဇူး၊ ဂ်ပန္-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးအတြက္ ႐ိုက္ကူးထားေသာ ‘ေသြး’ ႐ုပ္႐ွင္အဖြဲ႔၏ ေက်းဇူး၊ ‘ေသြး’ ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားႀကီး၏ ေက်းဇူးတရားမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ မ်ားစြာ တန္ဖိုး႐ိွခဲ့သည္။ ယခုကဲ့သို႔ ကၽြန္ေတာ္၏ေက်းဇူး႐ွင္ တစ္ဦးျဖစ္သူ ဂ်ပန္ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ခ်ီႏိုႏွင့္ တတိယအႀကိမ္ ေတြ႔ဆံုခြင့္ မရ႐ိွခဲ့သည္ကို ကၽြန္ေတာ္မ်ားစြာ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ခဲ့ရေသာ္လည္း ၂.၂.၂၀၁၃ ရက္ေန႔ နံနက္(၉း၃၀) အခ်ိန္တြင္ ေသြး ႐ုပ္႐ွင္ ဒါ႐ိုက္တာႀကီးခ်ီႏိုႏွင့္ အဖြဲ႔အား ဦးခင္ေမာင္စိုးဦးေဆာင္၍ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)႐ိွရာ ေျမာက္ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္သို႔ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ႀကီး ေရာက္႐ိွလာခဲ့သည္။ ေသြးမွ စကားေျပာ၍ ကၽြန္ေတာ့္ထံသို႔ ေရာက္႐ိွလာေသာ ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ခ်ီႏိုမွ ကၽြန္ေတာ့္အား ဝမ္းသာအားရ ႏႈတ္ခြန္းဆက္ခဲ့ကာ ကၽြန္ေတာ္မွလည္း ဖက္လွဲတကင္းျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား၊ သုခကုသိုလ္ျဖစ္ေဆးခန္း၏ ေဆးကုသမႈမ်ားအား လိုက္လံ႐ွင္းလင္းျပသခဲ့ကာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဧည္႔သည္မ်ားႏွင့္ ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ခ်ီႏိုအား နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)၏ ေပးဆပ္မႈ DVD အခ်ပ္၊ ရက္စြဲမွတ္တမ္းစာအုပ္၊ လက္ကမ္းစာေစာင္မ်ားႏွင့္ Kyaw Thu 2013 First Break Out Calendar တို႔အား အမွတ္တရ လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေပးအပ္ခဲ့သည္။ ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ခ်ီႏိုမွ ကၽြန္ေတာ့္အား ယခုကဲ့သို႔ လူမႈေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ ေပးမႈမ်ားအား အထူးဝမ္းသာဂုဏ္ယူပါေၾကာင္းႏွင့္ အပူေသာကမ်ား၏ ဖိစီးမႈမ်ားအား အႏုပညာလုပ္ငန္းလုပ္ျခင္းျဖင့္ ျပန္လည္အစားထိုးေစလိုေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ မေမွ်ာ္လင့္ထားေသာ စကားအား ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ခ်ီႏို ၏ ပံုပန္း ႐ုပ္သ႑န္အား ျပန္လည္၍ သတိျပဳမိေသာအခါ လြန္ခဲ့ေသာ (၁၀)ႏွစ္ေက်ာ္ ခန္႔က အသက္(၇၀) အ႐ြယ္တြင္ စတင္ေတြ႔႐ိွခဲ့ေသာ ပံုသ႑ာန္ႏွင့္ ယခုျပန္လည္ ေတြ႔႐ိွေသာ အသက္ (၈၀)ေက်ာ္ အ႐ြယ္၏ ပံုသ႑ာန္သည္ ကြာျခားမႈ မ႐ိွဘဲ ပိုမို၍ႏုပ်ိဳေသာ သ႑ာန္ကို ေတြ႔ျမင္ လိုက္ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္၏ မေနာစိတ္ထဲတြင္ လြန္ဆြဲမႈတစ္ရပ္ တဒဂၤေလးအတြင္း ျဖစ္ေပၚခဲ့ရသည္။ ယင္းမွာ “အႏုပညာသမားမ်ားသည္ အမ်ားသူငွာတို႔ထက္ ပိုမို၍ ႐ုပ္ဆင္းသ႑ာန္ ႏုပ်ိဳေစပါသလား”ႏွင့္ “အမ်ားျပည္သူတို႔အတြက္ အနစ္နာခံ ေပးဆပ္ရင္းျဖင့္ မိမိ၏ ႐ုပ္ဆင္းသ႑ာန္ အိုမင္း ေစပါသလား” ဟူေသာ လြန္ဆြဲမႈတစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဒါ႐ိုက္တာ ခ်ီႏို ၏ ဂ႐ုဏာ တရားျဖင့္ ေျပာၾကား လိုက္ေသာ စကားအား တဒဂၤအတြင္း မိမိ၏ ဝဇီႏႈတ္မွ “အမ်ားအတြက္ ေပးဆပ္မႈမ်ား ျဖစ္တဲ့ နာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ သဘာဝေဘး၊ စစ္ေဘး စတဲ့ အပူမီးမ်ားေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ အနိစၥတရားကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိသြားၿပီ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ျပင္ပ ႐ုပ္သ႑ာန္ထက္ အတြင္းႏွလံုးသား လွဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္”ဟူ၍ ျပန္လည္၍ ေမတၱာစကားဆိုခဲ့သည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစကာမႈ ဂ်ပန္-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးအတြက္ အဓိက႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ “ေသြး”႐ုပ္႐ွင္ ဇာတ္ကားႀကီး၏ အဓိပတိျဖစ္သူ ဂ်ပန္ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ခ်ီႏို ၏ ဇြဲလံု႔လ မေလ်ာ့ေသာ “ေသြး” ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာ္သူ၏ ျဗဟၼစိုရ္ “ေသြး” တို႔သည္ ေသြးခ်င္း ေႏွာ၍ “ခ်စ္ၾကည္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျပယုဂ္ေသြး”အျဖစ္ ရပ္တည္သြားႏိုင္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ေက်ာ္သူ ႏွင့္ ခ်ီႏို တို႔ ႏွစ္ဦး အသိဆံုးပင္ ျဖစ္ေတာ့မည္။ 
 ေက်ာ္သူ







No comments:

Post a Comment