Friday 16 November 2012

ျပႆနာေတြကုိ သန္႔စင္နည္း






လက္သမားဆရာရဲ႕ အလုပ္ရက္ေတြ ၿပီးဆုံးသြားတယ္။ သီတင္းတစ္ပတ္ရဲ႕
 ေနာက္ဆုံးေန႔လည္း ျဖစ္တယ္။
သူက သူ႔မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ကုိ သူနဲ႔အရက္အတူတူ ေသာက္ရေအာင္
 အိမ္အျပန္ ဖိတ္ေခၚသြားဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္
လုိက္ပါတယ္။ သူအိမ္ေရာက္တဲ့အခါ ၿခံထဲမွာေပါက္ေနတဲ့ သစ္ပင္တစ္ပင္
အနားမွာ လက္သမားဆရာဟာ
ခဏေလာက္ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ကေလး
ရပ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ သစ္ကုိင္းေတြကုိ ထိတယ္။ သူ႔မ်က္ႏွာေပၚက ခံစားမႈဟာ လုံးဝေျပာင္းလဲသြားတယ္။ သူ အိမ္ထဲကုိ ဝင္လုိက္တယ္။ ၿပဳံးလုိက္တယ္။ သူ႔မိန္းမနဲ႔ ကေလးေတြက သူ႔ကုိ ႀကိဳဆုိေနၾကတယ္။ ကေလးေတြကုိ ခါတုိင္းလုိပဲ ပုံျပင္ေျပာျပတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ သူ႔မိတ္ေဆြနဲ႔အတူတူ အရက္ေသာက္ဖုိ႔ ဝရန္တာကုိ ထြက္လာတယ္။ အဲဒီေနရာက လွမ္းၾကည့္လုိက္ရင္ ေစာေစာက သစ္ပင္ကုိ ျမင္ေနရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔မိတ္ေဆြက ခုနကအျပဳအမူကုိ သတိရၿပီး ေမးၾကည့္တယ္။ သူက ေျပာပါတယ္။ '' အုိ ဒါက က်ဳပ္ရဲ႕ ျပႆနာသစ္ပင္ပါပဲ။ က်ဳပ္ရဲ႕ အလုပ္ထဲမွာ ျပႆနာအခက္အခဲေတြရွိတာ က်ဳပ္သိတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီျပႆနာေတြဟာ က်ဳပ္ရ႕ဲျပႆနာေတြပဲ။ က်ဳပ္မိန္းမ၊ ကေလးေတြရဲ႕ ျပႆနာေတြမဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ က်ဳပ္အိမ္ျပန္ေရာက္ တဲ့အခါ က်ဳပ္ရဲ႕ ျပႆနာေတြအားလုံးကုိ အဲဒီသစ္ပင္မွာ ခ်ိတ္ထားခဲ့တယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ က်ဳပ္အလုပ္သြားတဲ့အခ်ိန္က်မွ အဲဒါ ေတြကုိ ျပန္သယ္ေဆာင္ သြားတယ္။ အထူးျခားဆုံးကိစၥက ဒီလုိ။ မနက္မုိးလင္းလုိ႔ အျပင္ထြက္လာၿပီး သစ္ပင္ဆီက အဲဒါေတြကုိ ျပန္ယူတဲ့အခါ တခ်ဳိ႕ေတြက ထြက္ေျပး ေပ်ာက္ဆုံးေနတယ္။ တခ်ဳိ႕ဟာေတြကေတာ့ မေန႔ညက ထားခဲ့တာေတြထက္ ပုိၿပီး ေလးလံ ေနခဲ့တာပါပဲ '' (ဆရာသစၥာနီဘာသာျပန္၊ ေပၚလုိကိုဟုိး၏ ဒႆနစာစုမ်ား) ဒါအျဖစ္အပ်က္ေလး ဖတ္ၿပီးေတာ္ေတာ္ေလးကုိ စိတ္ေအးခ်မ္းမႈျဖစ္သြားပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ အသက္တစ္ရာ မေနရ ေပမယ့္ အမႈတစ္ရာေပြရဆုိတဲ့ ျမန္မာဆုိ႐ုိးေလးအတုိင္းပါပဲ အမႈေတြ၊ ျပႆနာေတြ၊ ဒုကၡသုကၡေတြ၊ အလုိမက်မႈေတြကေတာ့ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ဆုိသလုိ တစ္မ်ဳိးမဟုတ္တစ္မ်ဳိး ႀကံဳေတြ႕ရင္ဆုိင္ေနခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီဒုကၡေတြနဲ႔ နပန္းလုံးရင္း လူ႔ဘဝရဲ႕ ခဏတာေလးမွာ မေပ်ာ္ရႊင္ရတာေတြ၊ စိတ္ညစ္ရတာေတြနဲ႔ ကုန္ဆုံးေနခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဒီေတာ့လည္း ဒုကၡေပါင္းစုံရဲ႕ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ ေတြနဲ႔ ခႏၶာကုိယ္တစ္ခုလုံး ေရာျ>ြပမ္းေနခဲ့ၿပီး စိတ္ေထာင္းလုိ႔ ကုိယ္ေက်အျဖစ္ေတြနဲ႔ ရွင္သန္ေနခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပႆနာေတြက ၿပီးသြားၿပီလားဆုိေတာ့ မၿပီးတဲ့အျပင္ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ဆက္တုိက္ဆုိသလုိ ဝင္ေရာက္တုိက္ခုိက္ေနဆဲလည္း ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ကိစၥေတြကေတာ့ စိတ္ေၾကာင့္အထိက ပူေလာင္ရတာေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္တစ္လုံးဟာ အေတာ္ေလး ကုိ အေရးႀကီးပါတယ္။ စိတ္ကုိႏုိင္ၿပီဆုိရင္ေတာ့လည္း ဒီစိတ္ေလးကုိ ျဖည္းျဖည္းေလးေတြးကာ အေကာင္းဆုံးလမ္းေၾကာင္းေပၚကုိ တြန္းေရြ႕ႏုိင္ၿပီး စိတ္ေအးခ်မ္းမႈေလးေတြ ျဖစ္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ့္ဒုကၡကုိ သူတစ္ပါး၊ အထူးသျဖင့္ေတာ့ မသက္ဆုိက္တဲ့သူေတြ ဆီကုိ ကူးစက္မသြားရေအာင္ ကုိယ္တုိင္ပဲ တာဝန္ယူေျဖရွင္းသြားႏုိင္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ အလုပ္ထဲမွာျဖစ္ျဖစ္၊ လမ္းသြားရင္းျဖစ္ျဖစ္၊ သေဘာခ်င္းမတုိက္လုိ႔ သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သုိ႔မဟုတ္ ေနာက္ဆုံးကုိယ္နဲ႔ သဟဇာတမရွိလွတဲ့ ရန္ဘက္နဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပႆနာတစ္ခုခု ရရွိလာၿပီဆုိရင္ေတာ့ အဲဒီျပႆနာႀကီး အိမ္အထိ သယ္ေဆာင္မလာဖုိ႔ လုိပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က အိမ္အထိသယ္ေဆာင္လာၿပီး အျပစ္မရွိတဲ့ အိမ္ကလူေတြကုိအထိ ရမ္းၿပီး သူတစ္ပါးကုိ ဒုကၡေတြ ထပ္ေပးျပန္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ အိမ္မွာျဖစ္ခဲ့တဲ့ ျပႆနာမ်ဳိးစုံကုိ အလုပ္အထိသယ္ေဆာင္လာ ခဲ့ၿပီး ဘာမွအျပစ္မရွိတဲ့ ဝန္ထမ္းေလးေတြအထိ ကူးစက္ၿပီး မလုပ္သင့္တာေတြ၊ မေျပာသင့္တာေတြနဲ႔ တစ္႐ုံးလုံးကူးစက္ေလာင္ ၿမိဳက္ကာ ဝါးလုံးရွည္နဲ႔ ရမ္းတာေတြ လုပ္တတ္ပါတယ္။
ပုထုဇဥ္သဘာဝ စိတ္ဆင္းရဲစရာေတြကေတာ့ ခုနကေျပာသလုိ ႀကဳံေတြ႕ေနရမွာျဖစ္သလုိ၊ ဒါေတြကုိ မျပန္႔ပြားေအာင္ ၿငိႇမ္းသတ္ရမွာကုိလည္း သတိထားဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။ အထက္ေပၚက လက္သမားဆရာရဲ႕ စိတ္ေျဖနည္း၊ ျပႆနာေျဖရွင္းနည္း ဟာ အင္မတန္မွ ႐ုိးရွင္းလြယ္ကူၿပီး လူတုိင္းလုပ္ေဆာင္ႏုိင္တဲ့ အေနအထားပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလးလည္း ေကာင္းမြန္တဲ့ ေျဖရွင္းနည္းျဖစ္ပါတယ္။ လုံးဝမေျပသြားေသာ္လည္း သူ႔ျပႆနာဟာ သူနဲ႔ပဲဆုိင္တယ္။ အျခား အိမ္မွာက်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ မိန္းမနဲ႔ ကေလးေတြနဲ႔ မဆုိင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီျပႆနာေတြကုိ အိမ္ထဲကို အဝင္မခံဘူး။ အိမ္ေရွ႕မွာရွိတဲ့ သစ္ပင္ႀကီးေပၚကုိ ခ်ိတ္ထားခဲ့ တယ္ဆုိတဲ့ သူ႔ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္မႈကုိ ေတြးၾကည့္ၿပီး အေတာ္ေလးကုိ စိတ္ေအးခ်မ္းမႈ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါမ်ဳိးေလးေတြကုိ လုိက္လုပ္ ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါဟာလည္း စိတ္ပါပဲ။ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြကုိ ေျပေလ်ာ့ေစဖုိ႔ စိတ္နဲ႔ျပန္ကုစားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုညံ့သိမ္ေမြ႕လွပါတယ္။ ႐ုိးရွင္းလြယ္ကူလွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ရဲ႕ျပႆနာသန္႔စင္နည္းေလးကုိေတာ့ အတုယူေစခ်င္ ပါတယ္။ လုိက္လုပ္ၾကည့္ဖုိ႔လည္း တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆုိရင္ ဒီလုိျပႆနာမ်ဳိးစုံကုိ ခါးစည္းခံရၿပီဆုိရင္ မေျဖရွင္းႏုိင္ေတာ့ဘဲ ေနာက္ဆုံး ဒီပရက္ရွင္ဆုိတဲ့ စိတ္က်ေဝဒနာ ေတြအထိ ခံစားရတာေတြျဖစ္တယ္။ ဒီစိတ္က်ေဝဒနာခံစားရၿပီးဆုိရင္ေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဒီေရာဂါက ဘာကိုမွ၊ ဘယ္သူ႔ကုိမွ အေကာင္းျမင္ခ်င္တာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဆုိေတာ့ ေတြ႕တဲ့အရာဝတၴဳေတြက သူ႔ကုိ ခ်ဳပ္ကုိင္သလုိျဖစ္ၿပီး ဒါေတြကပဲ ပုိၿပီးေသာကေတြ ပြားရ၊ အလုိမက်မႈေတြ ဆက္တုိက္ျဖစ္ရနဲ႔ ေနာက္ဆုံးဒီေရာဂါဝင္လာလုိ႔ မထိန္းသိမ္းႏုိင္ဘဲ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ဆုိတဲ့အေနနဲ႔ သတိမထား ဘဲ လႊတ္ထားလုိက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ႐ူးသြားႏုိင္တယ္။ သုိ႔မဟုတ္ရင္လည္း မေကာင္းတဲ့ဆုိးက်ဳိးေတြလည္း တန္းစီၿပီး လက္ခံရႏုိင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ ဘာကုိမွအလုိမက်ေတာ့ ဆုိင္ဆုိင္၊ မဆုိင္ဆုိင္ဆုိတာကုိ မသိေတာ့ဘဲ မလုပ္သင့္တာေတြ လုပ္လုိက္မိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္။ ဒါေၾကာင့္ ျပႆနာရဲ႕ ဇစ္ျမစ္ကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္၊ သတိထားၿပီး ေျဖရွင္း။ သူတစ္ပါးကုိ မကူးစက္ပါေစနဲ႔။ ဒီေနရာမွာေတာ့ ျပႆနာေျဖရွင္းနည္းေလးေတြ ေလ့လာဖူးေတာ့ ေဖာက္သည္ခ်လုိက္ဦးမယ္။ အထူးအေထြေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ဒါေတြဟာ ရွိၿပီးသားအခ်က္အလက္ေတြပါပဲ ဒါေပမယ့္ အခုေခတ္မွာေတာ့ ဒီလုိအခ်က္အလက္ေတြကုိ ပညာရပ္တစ္ခုအေနနဲ႔၊ သီအုိရီတစ္ခုအေနနဲ႔ သင္ၾကားေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ျပႆနာသုံးခ်က္ဆုိၿပီး သူတုိ႔က ဆုိတယ္။ ၁။ အေၾကာင္းရင္း ျပႆနာ။ ၂။ အက်ဳိးဆက္ ျပႆနာ။ ၃။ အဓိက ျပႆနာ။ ဆုိၿပီး သုံးမ်ဳိးခဲြျခားလုိက္ပါတယ္။ အဓိကျပႆနာဆုိတာ ျဖစ္ေပၚသြားတဲ့ကိစၥတစ္ခုမွာ လူအမ်ား ေျပာဆုိေနၾကတဲ့ အေၾကာင္းအရာကုိ ဆုိလုိပါတယ္။ အဲဒါကုိ ဦးစားေပးအေနနဲ႔ေလ့လာၿပီး ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဇစ္ျမစ္ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားကို ေျခရာခံလုိက္။ ေနာက္ၿပီး ဒီျပႆနာဆုိတဲ့ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ ဘယ္လုိဆုိးက်ဳိးေတြ ျဖစ္ေပၚေစသလဲဆုိတဲ့ အက်ဳိးဆက္ ျပႆနာ။ ဒီသုံးခ်က္ကုိ ေျဖရွင္းဖုိ႔ပါပဲ။ အမွန္ကေတာ့ ဘုရားေဟာထားခဲ့တဲ့ အေၾကာင္း၊ အက်ဳိးဆက္စပ္မႈ ကြင္းဆက္ပါပဲ။ ဒါကုိပဲ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္လုိ႔ ေဟာထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ဥပမာေပးေျပာရင္ နည္းနည္းရွည္ေနပါလိမ့္မယ္။ သစၥားေလးပါးနဲ႔ ရွင္းျပရင္ ပုိၿပီးလြယ္ကူပါလိမ့္မယ္။ ဒီေနရာမွာ ဥပမာအေနနဲ႔ သုံးခ်င္တဲ့အတြက္ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳလုိမႈဆုိတာကုိ ျပႆနာ တစ္ခုလုိ႔ ႐ႈျမင္ၾကည့္ရေအာင္။ ဒါက သတ္မွတ္ခ်က္တစ္ခုကုိ ေျပာတာ။ နိဗၺာန္ေရာက္ခ်င္တာ၊ မ်က္ေမွာက္ျပဳခ်င္တာ ျပႆနာလားဆုိတဲ့ ေစာဒကႀကီးတက္လာမွာစုိးလုိ႔ ရွင္းေအာင္ေျပာျပတာပါ။ ဒီေတာ့ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳလုိျခင္းဆုိတဲ့ ျပႆနာကုိ သစၥာေလးပါးဆုိတဲ့ လမ္းစဥ္နဲ႔ေျဖရွင္းၾကည့္ရေအာင္ေပါ့။ ဒီေတာ့ အဓိကျပႆနာသည္ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳလုိျခင္းေပါ့။ ဒီေတာ့ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ဖုိ႔အေရး ဘာေတြလုပ္ေဆာင္ရမလဲ။ ပထမဆုံး ဒုကၡသစၥာကုိ ေဟာခဲ့တယ္။ ဒုကၡသစၥာရဲ႕သေဘာကေတာ့ အုိမႈ၊ နာမႈ၊ ေသမႈစတဲ့ ဒုကၡတရားေတြကုိ ဆင္းရဲျခင္းအျဖစ္ မိမိရဲ႕ Óာဏ္မ်က္စိနဲ႔ သိေအာင္လုပ္ဖုိ႔ပဲ။ ဒါဟာ အေၾကာင္းတရားတစ္ခ်က္။ ေနာက္တစ္ခုက ဒီဆင္းရဲမႈဟာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာတာလဲ ဆုိၿပီး ဇစ္ျမစ္ကိုလုိက္ၾကည့္ေတာ့ သမုဒယဆုိတဲ့ ေလာဘေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မဆင္းရဲခ်င္ရင္ သမုဒယဆုိတဲ့ ေလာဘကုိ ပယ္သတ္လုိက္ဖုိ႔ပဲ။ ဒါက ဒုတိယအေၾကာင္းတရားတစ္ခ်က္။ လုိခ်င္တက္မက္မႈဆုိတဲ့ တဏွာေလာဘလည္း ပယ္သတ္ၿပီးၿပီ၊ ဆင္းရဲမႈဆုိတာေတြကုိ ထုိးထြင္းလုိ႔သိၿပီဆုိရင္ေတာ့ ဒါေတြကေန လြတ္ေျမာက္ေနတဲ့ အရာဝတၴဳတစ္ခုေတာ့ ရွိေနၿပီ။ ဒီေနရာကုိ သြားခ်င္တဲ့ အဓိကျပႆနာျဖစ္ေတာ့ ဒီအရာေတြကေန လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ႐ုန္းဖုိ႔လုိအပ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီေနရာကုိအေရာက္ သြားႏုိင္ေအာင္ မဂၢင္ရွစ္ပါးဆုိတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကုိ ခ်ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒီလမ္းေၾကာင္းအတုိင္း မေကြ႕မေကာက္ဘဲ လုိက္သြားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ေတာ့ အဓိကေရာက္ခ်င္တဲ့ နိဗၺာန္ဆုိတဲ့ ပန္းတုိင္ေအာင္ အေရာက္လွမ္းႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ေရာက္ၿပီးဆုိရင္ေတာ့ အက်ဳိးဆက္အျဖစ္ ေအးၿငိမ္းမႈဆုိတဲ့ သႏၲိသုခႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိပါပဲ ျပႆနာတစ္ခုျဖစ္ေနရင္ အဓိကျပႆနာကုိ အရင္ဆုံးဦးစားေပးစနစ္နဲ႔ ေလ့လာပါ။ ေနာက္ ဒီျပႆနာဟာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာတာလည္းဆုိတဲ့ ျပႆနာရဲ႕လာရာျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားကို မူလရင္းျမစ္အထိ လုိက္ၿပီးေလ့လာပါ။ ဒီျပႆနာရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ျပႆနာကုိလည္း သိေအာင္လုပ္ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါကို မေျဖရွင္းႏုိင္ရင္ ဘာေတြဆက္ျဖစ္မလဲ။ ဘယ္ေလာက္ နစ္နာမႈေတြ ရွိမလဲ။ ဘယ္သူေတြအထိ ကူးစက္သြားႏုိင္သလဲဆုိတဲ့ ဆုိးက်ဳိးကုိလည္း အတတ္ႏုိင္ဆုံး လုိက္ႏုိင္သမွ်လုိက္ႏုိင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ ႏုိင္ရပါလိမ့္မယ္။ ဒီလုိေျဖရွင္းတာဟာ တစ္ခုတည္းလည္းဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မယ္။ ေျဖရွင္းနည္းေတြအေနနဲ႔လည္း မ်ားစြာရွိေနပါလိမ့္မယ္။ ခုနကေျပာခဲ့တဲ့ နိဗၺာန္ကုိပဲၾကည့္ပါ။ တကယ္ေတာ့ နိဗၺာန္ေရာက္ခ်င္ရင္ ေဝေနယ်အလုိက္ေဟာထားခဲ့တဲ့ နည္းလမ္းေတြဟာ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ကုိယ္နဲ႔သင့္ေတာ္တဲ့ လမ္းစဥ္၊ က်င့္စဥ္နဲ႔ အေရာက္သြားဖုိ႔ပါပဲ။ အထက္ေပၚက လက္သမားရဲ႕ နည္းလမ္းကေတာ့ သစ္ပင္ဟာသူ႔ရဲ႕ ျပႆနာေျဖရွင္းနည္း လမ္းစဥ္ပါပဲ။ ဒီျပႆနာေတြကုိ လည္း သူ႔အေနနဲ႔ မဆုိင္သူမ်ားအေနနဲ႔ ဒုကၡမေရာက္မႈကုိ ဦးတည္ၿပီး လွပတဲ့ေျဖရွင္းနည္းေလးနဲ႔ ေျဖရွင္းသြားတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ သူေျပာတာေလးကုိ ျပန္ၿပီးစဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္။ ေနာက္ဆုံးသူ သုံးသပ္သြားတဲ့ အခ်က္အလက္ေလးကုိ သတိထားမိလုိက္လားေတာ့ မသိဘူး။ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ စိတ္ဓာတ္ကုိ မီးေမာင္းထုိးျပသြားတာပါပဲ။ စိတ္သာရွင္ေစာ ဘုရားေဟာဆုိတဲ့စကားေလး မၾကာခဏ ဆုိသလို ေျပာဆုိသုံးႏႈံးခဲ့ၾကဖူးပါလိမ့္မယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ စိတ္ဟာ အရာရာကုိ ဖန္တီးခ်ဳပ္ကုိင္ေနတဲ့ အခရာက်ဆုံး အရာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစိတ္ေၾကာင့္ပဲ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကရ၊ ဒီစိတ္ေၾကာင့္ပဲ ဝမ္းနည္းၾကရနည္း ဘဝဇာတ္ခုံအဖုံဖုံေပၚမွာ အျဖစ္အပ်က္မ်ဳိးစုံနဲ႔ နပန္းလုံးၾကရင္ မၿပီးဆုံးေသးတဲ့ ခရီးခဲႀကီးကုိ လက္ပစ္ကူးေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ လက္သမားဆရာေျပာတာက- ''အထူးျခားဆုံးကိစၥက ဒီလုိ။ မနက္မုိးလင္းလုိ႔ အျပင္ထြက္လာၿပီး သစ္ပင္ဆီက အဲဒါေတြကုိ ျပန္ယူတဲ့အခါ တခ်ဳိ႕ေတြက ထြက္ေျပး ေပ်ာက္ဆုံးေနတယ္။ တခ်ဳိ႕ဟာေတြကေတာ့ မေန႔ညက ထားခဲ့တာေတြထက္ ပုိၿပီး ေလးလံ ေနခဲ့တာပါပဲ'' ဟုတ္ပါလိမ့္မယ္။ ခ်ိတ္ဆဲြထားခဲ့တဲ့ အခက္အခဲေတြဟာ စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ေနၿပီး ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ေနခဲ့တာေၾကာင့္ရယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒါေတြဟာ ဘာမွမဟုတ္ပါဘူးဆုိတဲ့ ေျဖရွင္းနည္းေတြရယ္ေၾကာင့္ ထြက္ေျပးေပ်ာက္ဆုံးသြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာလည္း စိတ္ ပါပဲ။ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြကေတာ့ ဒီလုိေမ့ေဖ်ာက္လုိ႔မရဘဲ တႏုံ႔ႏုံ႔ေတြးၿပီး ဒီျပႆနာႀကီး ငါဘယ္လုိေျဖရွင္းရမလဲ။ ရမွာမဟုတ္ပါဘူးကြာ။ အစြမ္းအစလည္းမရွိႏုိင္ပါဘူး။ လြယ္ကူတဲ့အရာမွမဟုတ္တာ စတာေတြးေလ၊ ေလးေလ၊ ေတြးေလ၊ ေလးေလနဲ႔ မၿပီးဆုံးႏုိင္ေတာ့ ဘဲ ေတြးလုိက္တုိင္း ေလးလံေနခဲ့ေတာ့တာေပါ့။ ဒါဟာလည္း စိတ္ပဲမဟုတ္လား။ ေနာက္ဆုံးမွာခ်င္တာကေတာ့ ျပႆနာေလးကုိ မဆုိင္သူမ်ားထံ သယ္ေဆာင္မလာဘဲ ႐ုိးရွင္းလွတဲ့ေျဖရွင္းနည္းေလးေတြနဲ႔ အေကာင္းမြန္ဆုံးေျဖရွင္းသြားႏုိင္ပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳ လုိက္ရပါတယ္။ ေမာင္မင္းစိုး Jabca

No comments:

Post a Comment