သန္လ်င္ျမိဳ႕တြင္ေတြ႕ရေသာ
၁၇ရာစု အတြင္းက တည္ေဆာက္ထားသည့္ ခရစ္ယာန္ ဘုရားရွိခိုးေေက်ာင္း
(Church)တေက်ာင္း။ သန္လ်င္ျမိဳ႕သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ခရစ္ယာန္ သာသနာ ကို
ေပၚတူဂီမ်ားႏွင့္အတူ အေစာဆုံးေရာက္ရွိေသာေဒသျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ေက်ာ္ၾကားေသာ စာဆိုစစ္ဘုရင္ နတ္သွ်င္ေနာင္ သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားထဲတြင္ ခရစ္ယာန္ ဘာသာကို အေစာဆုံးသက္ဝင္ယုံၾကည္သူတဦးျဖစ္သည္။(ကရင္ အမ်ိဳးသား ဦးေနာ သည္ အဂၤလိပ္တို႕ ေအာက္ျမန္မာႏိုင္ငံကို သိမ္းပိုက္ျပီးေနာက္ပိုင္းမွျဖစ္သည္။ ဤေနရာတြင္ ဆက္စပ္၍ နတ္သွ်င္ေနာင္ ၏ အတၳဳပၸတၱိ ကိုတင္ျပေပးပါ့မည္။
တုကဗ်ာဖဲြ႔ဆိုမႈတြင္ တံခြန္စိုက္ျဖစ္ေသာ ေတာင္ငူဘုရင္ နတ္သွ်င္ေနာင္
မင္းသားသည္ ဟံသာဝတီ ဆင္ျဖဴမ်ားရွင္ မင္းတရားႀကီး၏ ေျမးေတာ္ျဖစ္၍ သကၠရာဇ္
၉၄၆-ခုႏွစ္တြင္ ေတာင္ငူနန္းကို စိုးစံေတာ္မူေသာ ေရႊနန္းတည္မင္း ေခၚ မင္းရဲ
သီဟသူ၏ သားေတာ္ႀကီး ျဖစ္ေလသည္။တ္သွ်င္ေနာင္သည္ မင္းသားငယ္ဘဝကပင္ ဆင္စီး၊
ျမင္းစီး၊ ထားခုတ္၊ လွံထိုး အမ်ိဳးမ်ိဳး တတ္ေျမာက္ေတာ္မူသျဖင့္
လက္႐ံုးရည္ျဖင့္ အမႈေတာ္ထမ္းရာတြင္ မ်ားစြာထင္ရွားေက်ာ္ေစာလွေသာ မင္းသားျဖစ္သည္
နတ္သွ်င္ေနာင္သည္ မင္းသားငယ္ဘဝကပင္ ဆင္စီး၊ ျမင္းစီး၊ ထားခုတ္၊ လွံထိုး
အမ်ိဳးမ်ိဳး တတ္ေျမာက္ေတာ္မူသျဖင့္ လက္႐ံုးရည္ျဖင့္ အမႈေတာ္ထမ္းရာတြင္
မ်ားစြာထင္ရွားေက်ာ္ေစာလွေသာ
မင္းသားျဖစ္သည္သာမက ခမည္းေတာ္ ေရႊနန္း တည္မင္း အားကိုးအားထားရာ
ညာလက္႐ံုးတဖက္လည္း ျဖစ္ေလသည္။ ထိုမင္းသား၏ လက္႐ံုးရည္ကို ယံုၾကည္ကိုးစား
ေတာ္မူသျဖင့္ ဟံသာဝတီဘုရင္ ငါးဆူဒါယကာမင္းသည္ နတ္သွ်င္ေနာင္အား မ်ားစြာ
ေျမႇာက္စားေတာ္မူၿပီးလွ်င္ သကၠရာဇ္ ၉၄၉-ခုႏွစ္အတြင္း ကိုယ္ေတာ္တိုင္
ယိုးဒယားသုိ႔ ခ်ီတက္တိုက္ခိုက္ေတာ္မူရာ၌လည္း
နတ္သွ်င္ေနာင္အား ေတာင္ငူတပ္ တြင္ တပ္မွဴးခန္႔၍ ထည့္ေတာ္မူသည္။
နတ္သွ်င္ေနာင္ ႀကီးမွဴးေသာ ေတာင္ငူတပ္သည္ ယိုးဒယားမင္း ျဗဲနရာဇ္၏
တပ္မေတာ္ႏွင့္ တေရာမုိင္းတက္ အင္းေတာ္အရပ္တြင္ ေတြ႔ၾက၍ နတ္သွ်င္ေနာင္တုိ႔က
အေရးသာၾကေၾကာင္း ငါးဆူ ဒါယကာမင္း ၾကားသိရလွ်င္ မ်ားစြာအားရေတာ္မူ၍
ဆုလာဘ္မ်ားစြာ ေပးသနားေတာ္မူသည္။
နတ္သွ်င္ေနာင္ မင္းသား၏
ခမည္းေတာ္ မင္းရဲသီဟသူသည္ သကၠရာဇ္ ၉၆၄-ခုႏွစ္ နတ္ေတာ္လတြင္
ေတာင္ငူေရႊနန္းကို အသစ္ထပ္မံ ဘန္ဆင္းေတာ္မူ၍ ေတာင္ငူဘုရင္ဟူေသာအမည္ျဖင့္ စိုးစံေတာ္မူသည္။ ေရႊနန္းတည္သည္ကို အစဲြျပဳ၍ လည္း ေရႊနန္းတည္မင္းဟု ေခၚသည္။ အထြတ္အျမတ္သို႔ေရာက္သည့္အခါတြင္
သားေတာ္ႀကီး နတ္သွ်င္ေနာင္မင္းသားကို မဟာဥပရာဇာ ဟူေသာ အမည္ျဖင့္
အိမ္ေရွ႕ႏွင္းေတာ္မူ၍ ဇင္းမယ္ဘုရင္ႏွမေတာ္ ရာဇဓာတုကလ်ာႏွင့္လည္း စံုဘက္
ေတာ္မူသည္။
နတ္သွ်င္ေနာင္သည ္ေစာင္းညႇင္း တီးမႈတ္မႈ၌ လိမၼာလွသည့္ျပင္ ကဗ်ာဖဲြ႔ဆိုသီကံုးမႈ၌လည္း ဝါသနာထံုသည္။
ျမန္မာျပည္၌ အထြတ္အျမတ္သို႔ေရာက္ေတာ္မူၾကေသာ
မင္းအေပါင္းတို႔အနက္ နတ္သွ်င္ေနာင္သည္ ကဗ်ာလကၤာဖဲြ႔ဆိုမႈ၌
ကၽြမ္းက်င္လိမၼာေသာ ဘုရင္စာဆိုတဦးျဖစ္သည္။ ထုိမင္း၏ကဗ်ာမ်ားသည္
မ်ားစြာႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔နက္နဲလွ၍
ၾသဇဂုဏ္ လည္း ေျမာက္လွေပသည္။ ကဗ်ာသီကံုးဖဲြ႔ႏဲြ႔မႈတြင္ သိမ္ေမြ႔နက္နဲေသာ
ဉာဏ္ျဖင့္ ဆန္းျပားစြာ ဖဲြ႔တတ္သည္ႏွင့္အမွ် အရာရာ၌ပင္
လြန္စြာဆန္းျပားတတ္ေသာ ဉာဏ္ပရိယာယ္ကိုသံုးစဲြလြန္းလွ၍
တခါတရံ အေမွာက္အမွားႏွင့္ ေတြ႔ၾကံဳေတာ္ မူရ ရွာေလသည္။ မင္းသားသည္
ငယ္စဥ္ကပင္ ဇင္းမယ္ဘုရင္ႏွမေတာ္ ရာဇဓာတုကလ်ာမင္းသၼီးႏွင့္ ရည္ငံရင္းရွိသည့္
အတိုင္း ကဗ်ာဖဲြ႔ဆိုရာ၌လည္း ထိုမင္းသၼီးကို ရည္ရြယ္ဖဲြ႔ဆိုသည္သာ မ်ားသည္။
နတ္သွ်င္ေနာင္မင္းသားသည္ သကၠရာဇ္ ၉၇၀-ခုႏွစ္ ဝါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္ ၆-ရက္
ေသာၾကာေန႔တြင္ ဘခင္၏အ႐ိုက္အရာ ျဖစ္ေသာ ေရႊထီးေရႊနန္းကို စိုးစံေတာ္မူသည္။
ထုိႏွစ္တြင္ပင္ အဝမင္းျပည္ေသာ အေနာက္ဘက္လြန္ မင္းတရားသည္ ေတာင္ငူသို႔
ခ်ီတက္တိုက္ခိုက္ေတာ္မူေလသည္။
ေတာင္ငူဘုရင္ နတ္သွ်င္ေနာင္သည္ စစ္သည္အလံုးအရင္း အင္အား ရွိသမွ်ႏွင့္
ခံေတာ္မူသည္။ ေတာင္ငူၿမိဳ႕ကို ရန္သူ အဝမင္း၏တပ္ေတာ္မ်ားက
ဝိုင္းဝန္းပိတ္ဆို႔ထားသျဖင့္ ၿမိဳ႕တြင္းသားတုိ႔ အစာေရစာ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးၾကသည္ႏွင့္ ေတာင္ငူၿမိဳ႕ ျပာႆာဒ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ႏွင့္
ညီေတာ္ မင္းသားမ်ားကပါ အညံ့ခံမွ သင့္မည္ထင္ေၾကာင္းႏွင့္ ေနာင္ေတာ္
ေတာင္ငူဘုရင္ကို ေလွ်ာက္တင္ၾကပါေသာ္လည္း ပ႒မေသာ္ ေတာင္ငူ ဘုရင္က
တင္းမာလ်က္ပင္ ရွိေနေသးသည္။ ေနာက္မွ အားမတန္ မာန္ေလ်ာ့၍ အညံ့ခံၿပီးလွ်င္
ၿမိဳ႕ေတာ္ကိုအပ္ရသည္။ အေနာက္ဘက္လြန္မင္းသည္ ေတာင္ငူကို အလိုျပည့္ေသာ္
မင္းညီမင္းသားမ်ားႏွင့္တကြ မွဴးမတ္ေသနာပတိတုိ႔အား သစၥာ ေတာ္ေပးသည္။
ေတာင္ငူဘုရင္ကိုလည္း သစၥာေတာ္ေပး၍ ေတာင္ငူနန္းကို မွန္ကင္းခ်ၿပီးလွ်င္
လက္ေအာက္ဘုရင္ခံငယ္ အျဖစ္ စိုးမိုးေစရန္ ၿမိဳ႕ကို အပ္ႏွင္းေတာ္မူသည္။
အေနာက္ဘက္လြန္မင္းတရားႀကီးသည္ အေရးေတာ္ၿပီး၍ ေနျပည္ေတာ္သုိ႔ ျပန္ေတာ္မူလွ်င္ ေတာင္ငူဘုရင္က ေစာင္းတတ္၊ ညႇင္းတတ္သူတုိ႔အားလက္ေဆာင္အျဖစ္ျဖင့္ေပးလိုက္သည္။
(ဤသည္တြင္ ရေဝရွင္ေထြး၊ မင္းေဇယ်ရႏၱမိတ္၊ ရွင္သံခုိ တုိ႔သည္ ဟံသာဝတီသုိ႔
လုိက္ပါသြားၾကရကုန္သည္ဟု ဆုိသည္)။ ဘုိးေတာ္ ဟံသာဝတီ ဆင္ျဖဴရွင္မင္းတရားႀကီး
လက္ထက္ေတာ္တြင္ သိန္းဃိုဠ္ကၽြန္းမွ ေရာက္ေသာ သပိတ္ေတာ္
စြယ္ေတာ္ျမတ္တို႔ကို ၉၆၁-ခုႏွစ္ ငါးဆူဒါယကာႏွင့္ ေတာင္ငူဘုရင္တုိ႔
အေရးေတာ္ၿပီးၾကလွ်င္ ေတာင္ငူ ေကတုမတီသို႔ ေဆာင္ယူ၍ လႊတ္ေတာ္ေရွ႕တြင္
ေရႊျပႆာဒ္ႏွင့္ တင္ထားကိုးကြယ္လ်က္ ရွိသည္ကိုလည္း ရတနာျပႆာဒ္တြင္ တင္၍
ေနျပည္ေတာ္သုိ႔ အေနာက္ဘက္လြန္မင္း ပင့္ေဆာင္ သြားေလသည္။နတ္သွ်င္ေနာင္သည္ သံလ်င္စား ကုလားငဇင္ကာႏွင့္ ဆက္သြယ္ျခင္း
ေတာင္ငူဘုရင္ နတ္သွ်င္ေနာင္သည္ အိမ္ေရွ႕မင္းအျဖစ္ႏွင့္ရွိစဥ္ကပင္
မိမိခ်စ္လွစြာေသာ မိဖုရား ရာဇဓာတုကလ်ာ အနိစၥ ေရာက္သျဖင့္
စိတ္လက္မခ်မ္းသာရွိေနရာ ယခုတဘန္ ဟံသာဝတီမင္း၏ လက္ေအာက္ဘုရင္ခံငယ္အျဖစ္ေနရသည္တြင္ ပိုမို၍ စိတ္ေဝဒနာခံစားရရွာသည္။ ထုိ႔ျပင္ မိမိကိုယ္တုိင္ကပင္လည္း လက္႐ံုးအားကိုးသူျဖစ္သျဖင့္
အေနာက္ဘက္လြန္မင္း ကို လက္စားေခ်၍ အင္းဝေရႊနန္းကိုပင္
သိမ္းျမန္းလိုသည့္ဆႏၵ ျပင္းျပဟန္တူသည္။ အင္းဝေရႊနန္းကို ၾကံစည္ရန္ကား
မလြယ္ကူလွေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သံလ်င္ၿမိဳ႕စား ကုလားငဇင္ကာႏွင့္
ပူးေပါင္းၾကံစည္ရေသာ္ သင့္မည္ဟု အယူေတာ္ရွိေတာ္မူ သည္။ သံလ်င္ၿမိဳ႕စားသည္
လက္နက္အင္အား၌ ႂကြယ္ဝသည္ကို သိေတာ္မူသည့္အတိုင္း ထိုၿမိဳ႕စားကုလားအား
မိမိႏိုင္ငံ ေတာ္သို႔ လာေရာက္၍ မိမိကို သံလ်င္သုိ႔ ေခၚေဆာင္ယူပါရန္ စာသုဝဏ္
လွ်ိဳ႕ဝွက္စြာ ေရးၿပီးလွ်င္ ၾကက္႐ိုးပင္စားကို ေစတမန္ျပဳ၍
သံလ်င္သုိ႔လႊတ္သည္။ ထိုသုိ႔ လွ်ိဳ႕ဝွက္စြာ ၾကံစည္ခ်က္ကို ဘေထြးေတာ္ႏွင့္
ညီေတာ္မ်ားပင္လွ်င္ မရိပ္မိ မသိရွိၾကေခ်။
ကုလားငဇင္ကာကလည္း
“ေကာင္းပါၿပီ၊ ကၽြႏု္ပ္တြင္ ယခုအင္အားနည္းသည့္အခိုက္ ျဖစ္ပါသည္။
ဂိုဝါစစ္ဘုရင္ထံသုိ႔ ေစလႊတ္၍ သေဘၤာလူသူေတာင္းပါမည္။ အမႈရွိလွ်င္လည္း
တတ္ႏိုင္သမွ် ကူညီပါမည္” ဟု စာျပန္သည္။
ထိုေနာက္ မ်ားမၾကာမီ
နတ္သွ်င္ေနာင္ထံမွ ေပါတုဂီ (ေပၚတူဂီ) ဗိုလ္မွဴးငဇင္ကာအား အထက္
ကတိရွိသည့္အတိုင္း အကူ အညီ လာေစခ်င္ေၾကာင္း စာေရာက္လာျပန္သျဖင့္ ငဇင္ကာသည္
ကုလားျဖဴ၊ ကပၸလီ၊ အေျမာက္၊ ေသနတ္ အျပည့္အစံု ႏွင့္ ဇြင္ေဒကရသီယာ ကို
ႀကီးၾကပ္ေစၿပီးလွ်င္ ေတာင္ငူသို႔ ခ်ီတက္ေစသည္။
ဇြင္ေဒကရသီယာ၏ တပ္သည္ ေတာင္ငူသုိ႔ ခ်ီတက္လာျခင္း
သကၠရာဇ္ ၉၇၄-ခုႏွစ္ ဝါေခါင္လတြင္ သံလ်င္စား ေပၚတူဂီဗိုလ္မွဴး ကုလားငဇင္ကာက
လႊတ္လိုက္ေသာ ဇြင္ေဒကရသီယာ ၏ တပ္သည္ ေရေၾကာင္းခ်ီတက္၍ လာသည္။
ကုလားတုိ႔ႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ မုတၱမစား ေစာဗညားဒလလည္း ၾကည္းေၾကာင္း ခ်ီတက္၍
လာသည္။ ထိုအခိုက္ ေက်ာက္ေမာ္တြင္ တပ္ခ်၍ေနေသာ မင္းရဲေက်ာ္စြာသည္
ကုလားမ်ားတက္လာသည္ကို ႐ုတ္တရက္ျဖစ္သျဖင့္ မသိရဘဲ အေျမာက္စိန္ေျပာင္းသံကို
တခ်က္ၾကားရမွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ဗိုလ္မွဴးမ်ားကို ဆင့္ေခၚစီရင္၍
ခုခံတုိက္ခိုက္ေလသည္။ သုိ႔ ခုခံတိုက္ခိုက္ပါေသာ္လည္း
မင္းရဲေက်ာ္စြာတို႔အေရးနိမ့္၍ ထိုစစ္ပဲြတြင္ မင္းရဲေက်ာ္စြာ ဆင္ထက္မွ က်ည္သင့္၍ က်ဆံုးသည္။
ထုိေနာက္ ကုလားငဇင္ကာက လႊတ္လိုက္ေသာ ဇြင္ေဒကရသီယာ၏ တပ္သည္
ေတာင္ငူၿမိဳ႕တြင္းသို႔ ေတာင္မ်က္ႏွာမွ ဝင္ ၍ ၿမိဳ႕ကိုသိမ္းယူၿပီးလွ်င္
နတ္သွ်င္ေနာင္မင္းသားကိုလည္း မိဖုရားႏွစ္ပါး၊ အေျခြအရံမ်ားႏွင့္တကြ သံလ်င္သို႔ ေခၚေဆာင္ သြားသည္။
ေတာင္ငူကို ကုလားမ်ား ခ်ီတက္တုိက္ခိုက္ေၾကာင္း အေနာက္ဘက္လြန္မင္းတရားႀကီး
ၾကားသိေတာ္မူေလေသာ္ မိမိ၏ လက္ေအာက္ႏိုင္ငံေတာ္ကို ဖ်က္ဆီးရမည္ေလာဟု
အမ်က္ေတာ္ရွိ၍ ခ်က္ျခင္းပင္ စစ္ႏွစ္ဘက္ညႇပ္ကာ ေတာင္ငူေၾကာင္း ခ်ီေစသည္။
လႊတ္လိုက္ေသာ စစ္တပ္ေတာ္သည္ ရမည္းသင္းအရပ္တိုင္ေအာင္ ေရာက္လာ၍ ေတာင္ငူကို
ကုလားမ်ား သိမး္ယူၿပီးသည္သာမက နတ္သွ်င္ေနာင္ကိုပါ သံလ်င္သို႔
ေခၚေဆာင္သြားၿပီဟု ၾကားသိရလွ်င္ မင္းတရားႀကီးသည္ မ်ားစြာ စိတ္မခ်မ္းမသာ
ျဖစ္ေတာ္မူၿပီး တပ္ေတာ္ကို ျပန္ေခၚေတာ္မူသည္။ ထိုႏွစ္တြင္ပင္ ကုလားငဇင္ကာ၏
လက္နက္ႏုိင္ငံျဖစ္ ေသာ သံလ်င္ၿမိဳ႕ကို ခ်ီတက္တိုက္ခိုက္ေစေတာ္မူသည္။
ေတာင္ငူမင္း သံလ်င္သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္လာလွ်င္ ငဇင္ကာက ရဲမက္ဗိုလ္ပါ
အခင္းအက်င္း အတီးအမႈတ္ျဖင့္ ဧည့္ခံဆီးႀကိဳ သည္။ ေတြ႔ဆံုၾကလွ်င္
ေတာင္ငူမင္းက ငဇင္ကာ၏လက္ကို ကိုင္ဆဲြ၍ မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ … “ငါသည္
ေဆြမ်ိဳးရင္းခ်ာမ်ား ကို ပစ္ခြာ၍ ေပၚတူဂီဗိုလ္မွဴးထံ ေရာက္လာသည္မွာ
ေဆြမ်ိဳးရင္းခ်ာမက ယုံၾကည္ထင္မွတ္၍ ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ကတိသစၥာ
ရွိသည့္အတိုင္း ျမဲျမံေတာ္တည့္မွန္ကန္စြာ ဆီးခံလုပ္ၾကံရမည္”။
ငဇင္ကာကလည္း “မည္သုိ႔မွ် မေၾကာင့္ၾကပါႏွင့္၊ ႀကိဳးစားအားထုတ္၍
ကၽြန္ေတာ္၏အသက္ႏွင့္ကိုယ္ တည္ေနသမွ် ကာလ ပတ္လံုး စြန္႔စားတြန္းလွန္ပါမည္”
ဆုိလွ်င္ ေတာင္ငူမင္းက ရတနာေက်ာက္ေကာင္း တင္သည့္ ေရႊလက္စြပ္ အျပည့္ထည့္
ထားေသာ ေရႊအစ္တလံုးကို ေပၚတူဂီဗိုလ္မွဴးငဇင္ကာသို႔ ေပးသည္။ ငဇင္ကာက မယူ ျငင္းဆန္ၿပီးလွ်င္ ေတာင္ငူကို အလုိ ေတာ္ျပည့္မွ သနားေတာ္မူသည့္ ဆုကို လက္ခံပါမည္ ဟု ေလွ်ာက္ၾကားသည္။
သံလ်င္စစ္ပဲြ
သကၠရာဇ္ ၉၇၄-ခု၊ ျပာသိုလဆန္း ၄-ရက္၊ တနင္းလာေန႔တြင္ အေနာက္ဘက္လြန္မင္းသည္
သံလ်င္သို႔ ၾကည္းေၾကာင္း၊ ေရေၾကာင္း စစ္သည္ေတာ္မ်ားစြာႏွင့္
ခ်ီတက္ေရာက္လာသည္။ သံလ်င္ၿမိဳ႕ အထားအေနေကာင္း၍ အတြင္းမွ အေျမာက္
စိန္ေျပာင္းတုိ႔ျဖင့္ပစ္ခတ္ရာတြင္
ျမန္မာတပ္သားတို႔ အေသအေပ်ာက္မ်ားရကား တပ္ကို ေနာက္ဆုတ္ ၿပီးလွ်င္
သံလ်င္က္ုိ ေဘးပတ္လည္မွ ဝိုင္းရံထားသည္။ ဤသို႔ အစာေရစာ မသြင္းႏုိင္ေအာင္
ပိတ္ဆို႔ထားသည္မွာ ၂-လ ေက်ာ္ ၾကာျမင့္သည္။ သံလ်င္ၿမိဳ႕တြင္းမွ
ငဇင္ကာ၏တပ္သားတုိ႔ ရံဖန္ရံခါ ထြက္၍တုိက္သည္။ ငဇင္ကာလည္း ကိုယ္တိုင္
ထြက္၍တုိက္မွ အေရးသာမည္ကို ယံုၾကည္သျဖင့္ ကိုယ္တုိင္ ကြပ္ကဲအုပ္ခ်ဳပ္၍
ထြက္ေတာ္မူလွ်င္ နတ္သွ်င္ေနာင္က “ဓမၼ ရာဇာသည္ ငါ့ေဆြမ်ိဳးပင္ျဖစ္သည္။
ေဆြမ်ိဳးလက္ေအာက္မခံလုိ၍ ဗိုလ္မွဴးထံေရာက္သည္။ ေသတူရွင္ဘက္ ဗိုလ္မွဴး
ထြက္ရာ ငါလည္း ထြက္၍လုိက္မည္၊ တုိက္မည္” ဟု မိန္႔ဆိုေတာ္မူၿပီးလွ်င္
ငဇင္ကာႏွင့္အတူ ထြက္တိုက္ေတာ္မူသည္။
ေနာက္တေန႔တြင္ မင္းမဟာဓမၼရာဇာတပ္က
အမတ္တေယာက္ကုိ သံျပဳ၍ ဆင္တစီးႏွင့္ သံလ်င္သုိ႔လႊတ္လိုက္သည္။ မဟာဓမၼရာဇာက
ေပးလိုက္ေသာ စာသုဝဏ္ကို ဘတ္ေစရာတြင္ …
”ေပၚတူဂီအမ်ိဳးသားႏွင့္ငါတုိ႔သည္
ရန္စစ္ရန္စ ရွိၾကသည္မဟုတ္၊ ငါ့ရန္သူျဖစ္ေသာ ေတာင္ငူမင္းကို
သိမ္းဆည္းထားေသာ ေၾကာင့္သာ ရန္စစ္ျဖစ္ရသည္၊ ငါ့ရန္သူကိုေပးအပ္လွ်င္
စစ္ေျပၿငိမ္းၾက၍ ေနျမဲတုိင္းေနၾကမည္ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္” ဟူ၍ ပါ ရွိသည္။
သို႔စာတြင္ ပါသည္ကို ေပၚတူဂီဗိုလ္မွဴး ငဇင္ကာက … “ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ ကတိသစၥာ
ျမဲတည့္ေတာ္မွန္သည့္ လူမ်ိဳး ျဖစ္သည္၊ ဝင္ေရာက္ေပါင္းေဖာ္လာသည္ကို
ကတိသစၥာရွိသည့္အတိုင္း ေပါင္းဘက္ႀကိဳးပမ္း မ,စ ရမည္ ျဖစ္သည္၊
ေတာင္ငူမင္းကို အလိုရွိေသာ္လည္း မေပးမအပ္သာေၾကာင္း”
ျပန္ဆုိေလွ်ာက္ၾကားလုိက္သျဖင့္ ထိုျပန္ၾကားစာကိုယူ၍ ျမန္မာမင္း သံသည္ တပ္မေတာ္သို႔ ျပန္လာသည္။
ထုိေနာက္ မဟာဓမၼရာဇာတပ္သည္ ၾကည္းေၾကာင္း ေရေၾကာင္း ႏွစ္ဘက္ညႇပ္၍ အျပင္းအထန္တုိက္ခုိက္ၾကျပန္သည္။
ထို သုိ႔ တုိက္ခိုက္ေနၾကစဥ္ စစ္တေကာင္းၿမိဳ႕က ေပၚတူဂီအမ်ိဳးသား
“မာရက်စ္ဓေမၼ” အမည္ရွိေသာ ကုန္သည္သည္ သေဘၤာ ျဖင့္
ရခိုင္ျပည္သုိ႔ေရာက္လာရာတြင္
သံလ်င္တြင္ ေပၚတူဂီအမ်ိဳးသားတုိ႔ႏွင့္ ျမန္မာတို႔ စစ္ျဖစ္ေၾကာင္း
ၾကားသိရလွ်င္ ရတတ္သမွ် လူစုၿပီးကာ သံလ်င္ၿမိဳ႕သုိ႔ သေဘၤာလႊင့္လာသည္။
သံလ်င္သုိ႔ေရာက္လွ်င္ မဟာဓမၼရာဇာ၏ ေလွတပ္က သေဘၤာႏွင့္တကြ သေဘၤာပါလူမ်ားကို
ဥပါယ္တံမ်ဥ္ျဖင့္ သိမ္းယူဘမ္းဆီး၍ အက်ဥ္းခ်ထားလိုက္သည္။
နတ္သွ်င္ေနာင္ ဗရင္ဂ်ီဘာသာသုိ႔ ဝင္ျခင္း
ထုိေနာက္ မာရက်စ္ဓေမၼ၏လူစုကို အနာအက်င္ျပဳ၍ စာတေစာင္ေရးၿပီးလွ်င္
သံလ်င္သို႔ ေဖာင္ျဖင့္ေမွ်ာလိုက္သည္။ စာတြင္ ”ဗိုလ္မွဴး ဇြင္ကာကူ သတိျပဳေလ၊
ငါ့ရန္သူကို မေပးအပ္လွ်င္ ဤကဲ့သို႔ခ်ည္း ျဖစ္ၾကရမည္” ဟူ၍ ပါသည္။ ထုိ
ဒုကၡသည္တုိ႔ ဇြင္ကာကူထံေရာက္၍ ျမင္ရလွ်င္ မ်ားစြာသနား၍ ေဒါသလည္း ထြက္သည္။
နတ္သွ်င္ေနာင္သည္ ဤ အခ်င္း အရာကို ျမင္လွ်င္ မ်ားစြာစိတ္နာ၍ ငဇင္ကာႏွင့္
တစိတ္တဝမ္းတည္းျဖစ္ကာ ဗရင္ဂ်ီဘာသာသို႔ ဝင္သည္။ ဗရင္ဂ်ီ ဘုန္းႀကီး
အံေထာ္နီအာလေမတူ ႏွင့္ ကူ႐ုဇာစူ တုိ႔က ဘာသာသို႔ သြတ္သြင္းေပးသည္။
ေနာက္ဆံုးတိုက္ပဲြ
ျမန္မာတို႔သည္ ေန႔ကိုမတိုက္ေတာ့ဘဲ ညကိုသာလွ်င္ တုိက္ၾကေတာ့သည္။ တညတြင္
တစုတ႐ံုးတည္း သံလ်င္ၿမိဳ႕ ေျမာက္ မ်က္ႏွာက ၿမိဳ႕ကုိ တဟုန္တည္း တက္ၾကသည္။
ျမန္မာစစ္သည္ ၁၅၀၀ေက်ာ္မွ် ၿမိဳ႕တြင္းဝင္မိရာ ေပၚတူဂီဗိုလ္မွဴးႏွင့္
ေပၚတူဂီ ရဲမက္အေပါင္းတုိ႔ ၿဖိဳးၿဖိဳးဖ်ဖ် လုိက္လံပစ္ခတ္တုိက္ခုိက္ၾကသည္တြင္
ဝင္မိသမွ်ေသာ လူ ၁၅၀၀-ေက်ာ္တုိ႔အနက္ မ်ားစြာေသဆံုးၾကၿပီး မတက္မငင္ႏုိင္၍
ဆုတ္ခြာၾကရကုန္သည္။ ထုိေနာက္ သကၠရာဇ္ ၉၇၄-ခုႏွစ္၊ တန္းခူးလျပည့္ေန႔တြင္
ျမန္မာသူရဲေကာင္းတုိ႔သည္ အေရွ႕မ်က္ႏွာတံခါး၌ အေစာင့္ထားသည့္ ေပၚတူဂီ
၁၂-ေယာက္ကို ညတခ်က္တီးေက်ာ္တြင္ ထုိးခုတ္သတ္ျဖတ္၍ ၿမိဳ႕တံခါးကို
ဖြင့္ေပးသည္ႏွင့္ မင္း မဟာဓမၼရာဇာ၏ ရဲမက္တုိ႔သည္ တဟုန္တည္း ဝင္ၾကသည္။ၿမိဳ႕
ေလးမ်က္ႏွာကလည္း တညီတညြတ္တည္း တက္ၾကသည္ႏွင့္ မခံမရပ္ႏုိင္ဘဲ
၄င္းေန႔မိုးလင္းတြင္ သံလ်င္ၿမိဳ႕ ပ်က္ေလ သည္။ သံလ်င္ပ်က္လွ်င္
ဗိုလ္မွဴးငဇင္ကာႏွင့္ နတ္သွ်င္ေနာင္ကို လက္ရဖမ္းမိသည္။ ထိုေနာက္
မဟာဓမၼရာဇာက ငဇင္ကာ အား …
”ငါအႀကိမ္ႀကိမ္ စာေပးမွာထားသည္၊ ငါ့ရန္သူကို
အပ္ရမည္ဆုိသည္ကို မေပးမအပ္ေနသည္မွာ ယခုငါ့လက္သုိ႔ ေရာက္ၿပီ။ အသနားခံ၍
ေတာင္းပန္လွ်င္ ခ်မ္းသာေပးမည္” ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။
ေပၚတူဂီဗိုလ္မွဴးကလည္း “ကၽြႏု္ပ္တြင္ အျပစ္မရွိသည္ကို အဘယ္ေၾကာင့္ေတာင္းပန္ရမည္နည္း၊ အရွင္မင္းႀကီး၏ရန္သူ ကို လက္ခံသည္ဆုိရာမွာလည္း အရွင္မင္းႀကီး၏ရန္သူျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ခပ္သိမ္းေသာသူအေပါင္းတုိ႔၏ ရန္သူျဖစ္ရေတာ့အံ့ေလာ၊ ကၽြႏု္ပ္အား မိတ္ဖဲြ႔လာလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္၏မိတ္ေဆြခင္ပြန္းျဖစ္သည္။ မိတ္ေဆြခင္ပြန္းကို အမွန္ မခၽြတ္မယြင္း စြမ္းေဆာင္ရမည္ ျဖစ္၍ စြမ္းေဆာင္ေပသည့္ဓမၼတာအတိုင္း တေန႔ေမြးလွ်င္ တေန႔ေသရျမဲျဖစ္သည္။ ယခု အရွင္မင္းႀကီး၏လက္သုိ႔ေရာက္၍ ျပဳလုိရာျပဳႏုိင္မည္ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ေတာင္ငူမင္းမွာ
ေသလွ်င္ေသခ်င္း၊ ရွင္လွ်င္ရွင္ခ်င္း၊ သစၥာကတိ ႀကီးစြာရွိသည္။
ေသလွ်င္လည္းအတူ၊ ရွင္လည္း အတူတူျဖစ္လုိသည္” စသည္ျဖင့္ မတုန္မလႈပ္
ေလွ်ာက္ၾကားသည္။
တဘန္ ေတာင္ငူမင္းကို စစ္ေမးျပန္ကလည္း
“ငါ့အေၾကာင္းကို စစ္ေမးလွ်င္ ငါ့အေၾကာင္းကို သိၿပီးပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဤ
ေပၚတူဂီအမ်ိဳးသားတုိ႔ႏွင့္ ေပါင္းရွက္၍ တေသြးတည္းတသားတည္းျဖစ္ၿပီးရကား
ေသေဘးကို ေၾကာက္သာေတာ့မည္ မဟုတ္၊ ဓမၼတာတမ္း ျဖစ္ျမဲပ်က္ျမဲပင္။
ငါတေယာက္တည္းသာ ျဖစ္ရပ်က္ရသည္ မဟုတ္၊ လက္သုိ႔ေရာက္သည္ဟု သတ္ ေသာ္လည္း
ကိုယ္ကာယ အေကာင္သာ ေသမည္၊ အသက္ကို စိုးပိုင္သည္မဟုတ္၊ ျပဳလိုရာ ျပဳေလ၊
ခံမည္” ဟူ၍ မိန္႔ေတာ္ မူလွ်င္ ေတာင္ငူမင္းႏွင့္ ငဇင္ကာတုိ႔ကို သကၠရာဇ္
၉၇၄-ခု၊ တန္းခူးလျပည့္ေက်ာ္ ၃-ရက္၊ စေနေန႔တြင္ သံလ်င္ၿမိဳ႕ ေစ်းလည္၌
ကားၾကက္၍ ကြပ္မ်က္သည္။ သံလ်င္တြင္ အနိစၥေရာက္ရသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍
နတ္သွ်င္ေနာင္ကို သံလ်င္ ေရာက္ မင္းတရား ဟူ၍ တြင္သည္။ (ဤကား
ေပၚတူဂီရာဇဝင္ႏွင့္ မဟာရာဇဝင္ႀကီးတို႔ကို အေထာက္အထားျပဳ၍ ေရးသားအပ္ေသာ
နတ္သွ်င္ေနာင္၏ အတၳဳပၸတၱိေပတည္း။)
စာသားတခ်ိဳ႕ကို Myanmar Poem Scorner မွ မွီျငမ္းသည္။
No comments:
Post a Comment