Thursday 27 June 2013

ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ား၏ ဆိုဆုံးမခဲ့ေသာ တရားစကားမ်ား..





ေန႔စဥ္ပြားပါ ဤငါးျဖာ

၁။ ငါသည္ အိုျခင္း သေဘာ ရွိသည္ျဖစ္၏။ အိုျခင္း သေဘာ တရားကို မလြန္ဆန္နိဳင္။
၂။ ငါသည္ နာျခင္း သေဘာ ရွိသည္ျဖစ္၏။ နာျခင္း သေဘာ တရားကို မလြန္ဆန္နိဳင္။
၃။ ငါသည္ ေသျခင္း သေဘာ ရွိသည္ျဖစ္၏။ ေသျခင္း သေဘာ တရားကို မလြန္ဆန္နိဳင္။
၄။ ငါ့အား ခပ္သိမ္းေသာ ႏွလံုးကို ပြားေစတတ္ေသာ အေဆြအမ်ိဳး၊ အေဆြခင္ပြန္း၊ ခ်စ္ကၽြမ္း၀င္သူတို ့ႏွင့္ အရပ္တစ္ပါးသို ့ ေျပာင္းသြားသျဖင့္ ရွင္ကြဲ ကြဲရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ဘ၀တစ္ပါးသို ့ ေျပာင္းသြားသျဖင့္ ေသကြဲ ကြဲရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း ျဖစ္တတ္ေခ်၏။
၅။ ငါသည္ ကံသာလ်င္ မိမိဥစၥာရွိသည္၊ ကံသာလ်င္ အေၾကာင္းရင္းရွိသည္၊ ကံသာလ်င္ အေမြခံရွိသည္၊ ကံသာလ်င္ အေဆြအမ်ိဳး ရွိသည္၊ ကံသာလ်င္ ကိုးကြယ္ လဲေလ်ာင္းရာ ရွိသည္ ျဖစ္၏။ ေကာင္းသည္လည္း ျဖစ္ေသာ၊ မေကာင္းသည္လည္း ျဖစ္ေသာ အၾကင္ကံကို ျပဳအံ့။ ထိုျပဳေသာ ေကာင္းမႈမေကာင္းမႈကံ၏ ေကာင္းေမြ ဆိုးေမြခံသည္ ျဖစ္ရအံ့။
စြန္းလြန္း ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
“ကိုယ္ၾကိဳက္တာ ကိုယ္လုပ္၊ ကိုယ္လုပ္တာ ကိုယ္ရလိမ့္မယ္။ ထိမႈ၊ သိမႈ ထိုႏွစ္ခု သတိ ၾကပ္ၾကပ္ျပဳ။ မရွိတာထက္ မသိတာ ခက္တယ္၊ မသိတာထက္ မသိခ်င္တာ ပိုခက္တယ္၊ မသိလွ်င္ သိေအာင္လုပ္ပါ။ မသိဘဲနဲ႔ လက္ေဆာ့လွ်င္ ဆင္းရဲတတ္သည္၊ မသိဘဲနဲ႔ ပါးစပ္ေဆာ့လွ်င္ ဆင္းရဲတတ္သည္၊ မသိဘဲနဲ႔ စိတ္ေဆာ့လွ်င္ ဆင္းရဲတတ္သည္၊ မဆင္းရဲခ်င္လွ်င္ ၿငိမ္ၿငိမ္ေနၿပီး သိေအာင္ၾကိဳးစား။ အရိယာေတြျဖစ္ဖို႔ အမ်ားၾကီး က်န္ေသးတယ္။”


ေက်းဇူးေတာ္အရွင္ အဂၢမဟာပ႑ိတ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး
အရွိႏွင့္အသိ ကိုက္ေအာင္လုပ္တာ ၀ိပႆနာ၊ ေရွ႕စိတ္ကို ေနာက္စိတ္နဲ႔ ရွဳတာ ၀ိပႆနာ၊ ေရွ႕နာမ္ကို ေနာက္ဉာဏ္နဲ႔ ရွဳတာ ၀ိပႆနာ၊ ေရွ႕အေသကို ေနာက္အေနနဲ႔ ရွဳတာ ၀ိပႆနာ၊ ေရွ႕ကျဖစ္ပ်က္ကို ေနာက္ကမဂ္နဲ႔ ကိုက္ေအာင္ ရွဳတာ ၀ိပႆနာ၊ အေသကို အရွင္ကၾကည့္တာ ၀ိပႆနာ။




ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး


၁။ တရားအားထုတ္စဥ္ အေရးအႀကီးဆံုးက သေဘာထားမွန္ဖို႔ စိုက္မရႈနဲ႔၊ ထိန္းမရႈနဲ႔၊ လုပ္မရႈနဲ႔၊ ခ်ဳပ္မရႈနဲ႔၊ ၂။ ျဖစ္ေအာင္လည္း မလုပ္နဲ႔၊ ပ်က္ေအာင္လည္း မလုပ္နဲ႔၊ ျဖစ္တိုင္း ပ်က္တိုင္းလည္း မေမ့နဲ႔ သိေနရမယ္။ ၃။ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ရင္ ေလာဘ၊ ပ်က္ေအာင္လုပ္ရင္ ေဒါသ၊ ျဖစ္တိုင္း ပ်က္တိုင္း မသိရင္ ေမာဟ။

အရွင္သီလာနႏၵာဘိ၀ံသ
*****************************************

သီတဂူဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး




ငါတုိ ့ျဖစ္ရ၊ ဤေလာက၀ယ္၊ ဘ၀သမိုင္း၊ မရုိင္းေစရန္၊ စိတ္မာန္မခ်၊ မာနမပါ၊ ဒုိ ့စြမ္းရာျဖင့္၊ ဒုိ ့သာသနာ၊ ဒုိ ့ျပည့္ရြာကုိ၊ သာယာေစမႈ၊ လုလႅျပဳအံ့။


*****************************************

ဖားေအာက္ေတာရ ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး


အရွင္၀ီရိယ (ဓမၼေဘရီ-ေတာင္စြန္း)

အသိနဲ႔ ကိုယ္က်င့္တရား ျပည့္စံုၿပီး ေက်နပ္ေနၾကတာက “ဓမၼပီတိ”၊ အသိနဲ႔ ကိုယ္က်င့္တရား ကင္းမဲ့ၿပီး ေက်နပ္ေနၾကတာက “အဓမၼပီတိ”။


ေရႊမင္း၀ံဆရာေတာ္


အရွင္၀ါေသ႒ာ ဘိ၀ံသ (ေက်ာက္တလံုး ဆရာေတာ္)

ေရႊစစ္, မစစ္ကို ငရဲမီးႏွင့္ မွတ္ေက်ာက္ တင္ရသည္၊ သူေတာ္ေကာင္း ဟုတ္, မဟုတ္ကို ေလာကဓံႏွင့္ မွတ္ေက်ာက္ တင္ရသည္။

အရွင္ေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္)


"ဘဝတစ္ခုရဲ႕ အေရးႀကီးဆံုး အခ်ိန္ဟာ ဘဝေနဝင္ခ်ိန္ (ေသဆံုးခါနီး)ပဲလို႔ လူတိုင္း သိေနေပမယ့္ အမွန္တကယ္ေတာ့ ယခု သင္စာဖတ္ေနတဲ့ ျဖစ္ဆဲခဏ အခ်ိန္ေလးသာ သင့္ဘဝရဲ႕ အေရးႀကီးဆံုး အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္..."

ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက


သူမ်ားပါးစပ္လွဳပ္တိုင္း ကိုယ့္စိတ္က လွဳပ္ရွားရမယ္ဆိုရင္ ကိုယ့့္ဘ၀ဟာ သူမ်ားပါးစပ္မွာ လမ္းဆံုးသြားမယ္။


ပိုင္းေလာ့ဆရာေတာ္ အရွင္ေဇယ်ပ႑ိတ

အခ်ိန္တိုင္း ေတြးေနရင္း ဘ၀ေျပာင္းေနသည္။


ဓမၼေစတီဆရာေတာ္ ဘုန္းဘုန္းဦးေကာသလႅ

ဗုဒၶ၏ တရားဓမၼမ်ားကို နာယူၿပီးတိုင္း အက်ယ္အားျဖင့္ သူတစ္ပါးကုိ ေျပာျပျခင္း၊ ကိုယ္တိုင္ရြတ္ဖတ္ျခင္း၊ စိတ္ျဖင့္ ၾကံစည္သံုးသပ္ျခင္း၊ တရားေတာ္လာ သဘာ၀တို႔ကို ရႈမွတ္ျခင္း၊ ပညာရွိတုိ႔ထံ ေမးျမန္းျခင္းျဖင့္ ယံုမွားမႈကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းတို႔အား တရားနာယူၿပီးတိုင္း ေဆာင္ရြက္ရမည့္ က်င့္စဥ္ျဖစ္၏။


အရွင္ေဆကိႏၵ (ဓမၼဒူတ ဆရာေတာ္)

ကုသိုလ္ေကာင္းမႈဆုိတာ အခ်ိန္တိုင္း ေနရာတုိင္းမွာ ရွိတယ္၊ ကုသိုလ္မွန္သမွ်ကို သတိက ပိုင္တယ္၊ သတိကို သူေတာ္ေကာင္းက ပိုင္တယ္။

အရွင္ေကာ၀ိဒ (မဇၥ်ိမဂုဏ္ရည္)
လြတ္ရာလမ္းကိုရွာေန၊ လည္ရာလမ္းကို မေလွ်ာက္နဲ႔ သံသရာမွာ ဆင္းရဲရွည္ရွည္နဲ႔ ေတြ႔မယ္။ လမ္းမွန္ညႊန္ျပသည့္ တရားေတြ၊ ဓမၼစာေပေတြ မ်ားမ်ားနာယူ၊ မ်ားမ်ားဖတ္ပါ။ ဒါမွ အသိဥာဏ္ေတြ ရင့္လာ ဘ၀ခ်မ္းသာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ ဧကန္မုခ် ရၾကမည္။



ဓမၼဒူတ အရွင္ပညိႆရ


အရွင္ဇ၀န ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ)
ပညာမဲ့သည္ မိမိခႏၶာကိုယ္ကို ကာမဂုဏ္အတြက္ အသံုးခ်၍ အပယ္သို႔ သြားသည္၊ ပညာရွိသည္ မိမိခႏၶာကိုယ္ကို တရားရဖို႔အတြက္ အသံုးခ်၍ နိဗၺာန္သို႔ သြားသည္။



အရွင္ဆႏၵာဓိက (ေရႊပါရမီေတာရ)

သူရဲေကာင္းဆိုတာ ကိေလသာျဖစ္မယ့္ ကိစၥ၊ အကုသိုလ္ ျဖစ္မယ့္ ကိစၥေတြမွာ တြန္႔ဆုတ္တဲ႔သူ ျဖစ္ရပါမယ္။ ကိေလသာစိတ္ မျဖစ္ရဲ၊ အကုသိုလ္အလုပ္ မလုပ္ရဲတဲ့သူဟာ သူရဲေကာင္းအစစ္ပါ။


အရွင္သာဓိန

ေဟာဒီ ခုေရာက္ရွိေနတဲ့ဘ၀ေလးဟာ တကယ္ဆုိေတာ့ လမ္းဆုံေလး တစ္ခုပဲ၊ လမ္းဆုံဆုိတာ ဘယ္အရပ္ကုိပဲသြားခ်င္သြားခ်င္ သြားလုိ႔ရတဲ့ေနရာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလမ္းဆုံမွာ လမ္းမွားေတြလည္း ရွိေနတယ္၊ လမ္းမွန္ကလည္း အတိအက်ရွိေနျပန္ေရာ၊ ဒီေတာ့ လမ္းမွန္ကုိသာ တည့္တည့္ေလွ်ာက္ပါ၊ လမ္းမသိရင္ လမ္းဆုံမွာ ေမးစရာလူေတြရွိတယ္၊ ဗုဒၶစာေပေတြရွိတယ္၊ သိၾကားတတ္ေျမာက္ လိမ္မာသူေတြရွိတယ္၊ ဖတ္ပါ၊ ေမးပါ၊ လုိရာခရီးကို လြယ္ကူစြာ ေရာက္ပါလိမ့္မည္... ဘုန္းဘုန္းဦးသာဓိန (ေခတၱ-ဘုံေဘတကၠသိုလ္)

အရွင္ရာဇိႏၵ (ရေ၀ႏြယ္-အင္းမ)

သူတစ္ပါး ေကာင္းတာ မေကာင္းတာကို ေ၀ဖန္ေနရမယ့္အခ်ိန္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး၊ ကုိယ္ေကာင္းေအာင္ပဲ ေနရမယ့္အခ်ိန္ ျဖစ္ေနပါၿပီ၊ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ ေသဖို႔က တျဖည္းျဖည္း နီးလာၿပီေလ။







အရွင္ေရ၀တ(ဖားေအာက္ေတာရ)

အျမဲမျပတ္ ကိေလသာမီး တညီးညီး ေတာက္ေလာင္ေနပါလ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ သင္တို႔ ေပ်ာ္ျမဴးရယ္ရႊင္ ေနဘိသနည္း၊ အဘယ္ေၾကာင့္ ႏွစ္လို၀မ္းသာျခင္း ျဖစ္ေနဘိသနည္း။

အရွင္၀ိစိတၱ

ေလာကသားတုိင္း လိုက္နာ က်င့္ေဆာင္သင့္တဲ့ ၀တ္ႏွစ္မ်ိဳး ရွိပါတယ္။ တစ္မ်ိဳးက ေလာက၀တ္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္မ်ိဳးက ဓမၼ၀တ္ပါ။ ေလာက၀တ္ဆုိတာ ေလာကေၾကာင္းအရ သတ္မွတ္ထားတဲ့ မိဘနဲ႔ သားသမီး ျပဳက်င့္ရမယ့္ ၀တ္မ်ား၊ ဆရာနဲ႔တပည့္၊ လင္နဲ႔မယား၊ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ား အခ်င္းခ်င္း က်င့္ရမယ့္ ၀တ္မ်ား စတာေတြကုိ ဆုိပါတယ္။ ဓမၼ၀တ္ဆုိတာ ဘာသာတရားက သြန္သင္ဆုံးမ သတ္မွတ္ ေပးထားတဲ့ ငါးပါးသီလကုိ လုံေအာင္ထိန္းမႈ၊ ရတနာသုံးပါးကုိ ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္မႈ၊ သီလ သမာဓိ ပညာ ျပည့္စုံေအာင္ အားထုတ္မႈ စတာေတြပါ။ ဒီေတာ့ကာ ေလာက၀တ္ကုိ မလုိက္နာဘဲ ေဖာက္ဖ်က္ရင္ ပစၥဳပၸန္မွာ ဆင္းရဲဒုကၡ ေရာက္ရတတ္ၿပီး ဓမၼ၀တ္ကုိ မလုိက္နာ မက်င့္သုံးရင္ သံသရာမွာ ဆင္းရဲဒုကၡ ေရာက္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အတုိခ်ဳပ္ ေျပာရရင္ …ေလာက၀တ္လည္း မခၽြတ္ေစနဲ႔ ဓမၼ၀တ္လည္း မလြတ္ေစနဲ႔… ဆုိတာပါပဲကြယ္…။



အရွင္နာယကာ လကၤာရ

ကုိယ္ျဖစ္ကုိယ္ခံေလာကႀကီးထဲမွာ ဘယ္သူမွ မကယ္ႏိုင္ဘူး။ မေသခင္မွာ ေကာင္းေကာင္းေနၾက။



အရွင္ဥတၱမသာရ

ကိုယ္လုပ္စရာရွိတာ အစြမ္းကုန္လုပ္၊ မေမွ်ာ္နဲ႔၊ မပူနဲ႔။ ေမွ်ာ္ရင္၊ ပူရင္ ဒုကၡေရာက္မယ္။

********************************

အရွင္၀ိေဇၨာတ

ေနပူထဲကေလဟာ ေအးျမတယ္လို႔ ထင္ရေပမယ့္ အပူေငြ႔ေတြ ပါေနတယ္...

***********************************
ဆရာသခင္ ေက်းဇူးရွင္အား ၾကည္လင္ျမတ္ႏိုး ရွိခိုးပါ၏

ခႏၶာကို ၾကည့္ၾကတဲ့အခါ....ေဖာက္ျပန္အရွိႏွင့္ အရူးသိ၊ တကယ့္အရွိႏွင့္ အမွန္သိဟု ႏွစ္မ်ိဳးရွိ။ အထည္မပါ သေဘာ သာ ေတြ႕က ဒါသည္ တကယ့္အရွိႏွင့္ အမွန္သိ။ သေဘာမပါ က်န္တာေတြ႕က ဒါသည္ ေဖာက္ျပန္အရွိႏွင့္ အရူးသိ။ ဒီအသိႏွစ္မ်ိဳးကို ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ျဖင့္ ထိုးထြင္းသိေအာင္၊ ပိုင္းျခားသိေအာင္ ဝိပႆနာအားထုတ္ျခင္းျဖစ္၏။

ကိုထြန္းေ၀
စုေဆာင္းေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္
ေလးစားစြာ ျပန္လည္မွ်ေ၀ပါတယ္။
27.6.2013

No comments:

Post a Comment