Friday 28 September 2012

ဒီပဲယင္းသက္ေသ ဆိုတာ ဒါဘဲ ေဟ့

အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု ေယးတကၠသိုလ္မွာ ျမန္မာ့ဒိမုိကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ မိ္န္ ့ခြန္းထဲမွ ဘာသာျပန္ ။
Yale su depeyin 28.9.2012 soundcloud.com က်မကိုယ္တိုင္ၿဖစ္ခဲ ့တဲ ့အၿဖစ္အပ်က္ကေတာ ့ ဒီပဲရင္းအေရးအခင္းေပါ ့ေလ ၂၀၀၃ခုႏွစ္ကေပါ့ ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္းမွာ စည္းရံုးေရးခရီးသြားေနတုန္းက အျဖစ္အပ်က္ေလး တစ္ခုပါ။ ၿပည္သူေတြက စိတ္၀င္တစားအားေပးမွဳရွိေတာ ့ ပိုပီး အဖြဲ ့အစည္းက ႀကီးမားလာခဲ ့တာေပါ ့။ အခ်ိန္က ညေနပိုင္းေရာက္ပီ ခရီးသြားေနရင္းဆိုေတာ ့တေနရာကေနတေနရာသြားေနရတာ။ အဲဒီမွာ ကြ်န္မတို ့ကားတန္းကို ဘုန္းႀကီးတပါးက တားတယ္။ တားျပီး မိန္ ့ခြန္း ေျပာခိုင္းတယ္။ အခ်န္က ေနာက္က်ေနပီၿဖစ္လို ့က်မက ျငင္းတယ္။ ဒီလိုေနရာမ်ိဳးမွာ
မိန္ ့ခြန္းေၿပာဘို ့စီစဥ္ထားတာလဲမရွိလို ့က်မတို ့ ခရီးဆက္ရဥိးမွာလဲရွိေနေသးလို ့ပါလို ့ေၿပပါတယ္။ ဒါေပမဲ ့မရပါဘူး။ ေနာက္ထပ္ ဘုန္းႀကီးေတြ ဝိုင္းလာတယ္။ ဆက္သြားလို ့မရေအာင္တားထားတယ္။ အဲဒီေနာက္ လူအုပ္စုတဖဲြ ့ကရပ္ထားတဲ ့ကားေတြေနာက္ကေန ေၿပးလာပီး က်မတို ့လူေတြကို ရိုက္ႏွက္ႀကတယ္။ ေနာက္ေက်ာဖက္ကေနေပါ ့။ ဒါဟာ က်မရဲ ့ဒီပဲရင္းအေရးေပါ ့။ ဘုန္းႀကီးေတြလို ့သာေၿပာတာ လက္ေမာင္းမွာလဲ ဆင္တူလက္ပတ္အျဖဴေတြ ပတ္ထားတယ္။ အဖြဲ ့ကေတာ္ေတာ္ကိုႀကီးတဲ ့အဖြဲ ့ပါ။ သူတို ့ ဝိုင္း႐ိုက္တာ လူေလးေယာက္ ပြဲခ်င္းျပီး ေသသြားတယ္။ က်မကားရဲ ့ေလကာမွန္ေတြ ကိုလဲ ရိုက္ခြဲႀကေသးတယ္။ က်မရဲ ့ကားေမာင္းသမားေလးက အေတာ္ေလးကိုေတာ္တာပါ။ ကားကိုဆက္ေမာင္းလို ့လဲမရေတာ ့ ေနာက္ကကားေတြကိုေစာင္ ့ရင္းနဲ ့ေပါ ့။အဲဒါနဲ ့ က်မရဲ ့ ကားကို ေမာင္းတဲ ့သူက ေရွ ့မွာတားထားတဲ ့အတားအဆီးေတြကို ၿဖတ္ေမာင္းလိုက္မယ္လို ့ ေၿပာလာတယ္။ ဘာလို ့လဲဆိုေတာ ့ က်မတို ့ရဲ ့တၿခားအဖြဲ ့ေတြကို အဲဒီကေနတားဆီး ထားတာမို ့လို ့ဘဲတဲ ့။ အဲလို ၿဖတ္ေမာင္းလိုက္ရင္ က်မတို ့အဖြဲ ့ေတြနဲ ့ ဆံုမွာဘဲမို ့ပါ။ က်ေနာ္ အတားအစီး ေတြၿဖတ္ေမာင္းလိုက္ရမလားတဲ ့.. ေမာင္းေပါ ့(ရီသံမ်ား) ဟုတ္တယ္ေလ က်မဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ။ က်မမွာစိတ္ကလဲလွဳပ္ရွားစရာ ကားထဲထိုင္ပီး အဲဒီ ပိတ္ထားတာႀကီးကိုအတင္းျဖတ္ျပီး ေမာင္းတာ တသက္နဲ ့တကိုယ္တခါမွလဲ မလုပ္ဘူးဘူး။ အတားအစီးေတြကိုၿဖတ္ေမာင္းေပမဲ ့လဲ ဟိုဘက္မွာကဘယ္သူမွမရွိႀကဘူးေလ။ လမ္းပိတ္ထားတာ သက္သက္ေပါ ့။ ဒီလိုနဲ ့ေမာင္းလို ့ရသေလာက္ေမာင္းလာတာ။ ေနက္ထပ္ ျမိဳ ့ဝင္ဂိတ္ေရာက္ေတာ့ အဖမ္းခံရတာပဲ။ က်မတို ့အနနဲ ့ လက္သီးလက္ေမာင္းေလးေတာင္မေထာင္ခဲ ့ပါဘဲနဲ ့ကိုယ့္ကို လာ႐ိုက္လို ့ ထြက္ေျပးရတာကို အဖ်က္သမားေတြလို ့စြတ္စြဲတာနဲ ့အဖမ္းခံရျပီး အက်ယ္ခ်ဳပ္ ၆ႏွစ္ ျပစ္ဒဏ္ခ်တယ္။ ေနာက္ေတာ့ အေမရိကန္တေယာက္ ေရကူးျပီး လာေတြ ့လို ့ ၁ႏွစ္တိုးျပီး ၇ႏွစ္ျဖစ္တယ္။ အေမရိကားကလူေတြကိုယ္စား လာျပီးႏွဳတ္ခြန္းဆက္တာၿဖစ္ပါလိမ္ ့မယ္။ ဘာသာျပန္သူ... ပီတီေက မိတ္ေဆြမ်ားရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ ကိုထြန္းေ၀ 28.9.2012

No comments:

Post a Comment